6. Gebruik de juiste resources
Het runnen van social media kanalen kan tijdrovend zijn. Gelukkig zijn er een aantal resources en applications die kunnen helpen, waarvan Joe sommige als cruciaal beschouwt.
‘Een planningstool is essentieel. Dit zal u helpen om de inhoud van tevoren in te plannen, wat tijd en moeite bespaart. Er zijn er nogal wat op de markt zoals Loomly, Hootsuite en Meltwater. Hiermee kunt u een paar uur besteden aan het plannen van al uw inhoud voor de komende week. Je kunt al je beeldmateriaal en goedgekeurde kopie in één keer toevoegen en dat scheelt je enorm veel tijd.’
Door bij te houden wat mensen around u zeggen op sociale media, kunnen groups ook waardevolle bruikbare inzichten verkrijgen.
‘Het is cruciaal om het sentiment van de reacties op je social media posts te begrijpen. Als de meerderheid negatief is, moeten velen actie ondernemen. Een instrument voor sentimentanalyse zoals Clarabridge of Onalytica kan helpen. Ze kunnen je ook helpen fulfilled social listening om te begrijpen wat klanten above je zeggen op sociale media in het algemeen.’
10 slotte kan het in de gaten houden van uw analyses ook bijdragen aan verbetering.
‘Je analysepakket kan je laten zien welke posts het goed doen en wat je statistieken zijn. Dat is echt cruciaal om de prestaties te verbeteren.’