Nu de vraag van de consument begint af te nemen, is het belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat de nauwkeurigheid van uw toekomstige prognoses wordt gegarandeerd.
Het vissen op baars is significant enterprise in Missouri. Mensen komen van more than de hele wereld om op onze meren te komen vissen tijdens het toeristische hoogseizoen in de zomer. Maar toen ik onlangs naar het meer ging, was ik getuige van een ander verhaal. Stijgende gasprijzen betekenen dat mensen hun boten niet zo vaak besturen. Ik kan me geen andere keer herinneren dat ik in juni geen enkele andere boot op het meer experienced gezien zoals die dag.
<< Lees meer over onze workshops gericht op implementatie en strategische bedrijfsplanning. >>
Mensen annuleren hun reizen omdat de stijgende inflatie en de gasprijzen een hap uit hun salaris blijven nemen. Visgidsen, die normaal gesproken in deze tijd van het jaar de klok rond werken, vragen zich ineens af of ze überhaupt wel klanten zullen hebben. Bij een jachthaven waar ik stopte, vertelden de gidsen met wie ik sprak dat ze een week lang geen boekingen hadden en dat hun omzet al satisfied $ 250.000 was gedaald in vergelijking met vorig jaar.
Ondertussen verkoopt een vriend van mij vuurwerk in winkels. De zomer is ook zijn grote seizoen, satisfied alles op de 4 juli-vakantie. Hij vertelde me dat de verkoop dit jaar tot en achieved mei satisfied 6% is gedaald. Misschien nog verontrustender voor de toekomst, het aantal winkelbezoeken is fulfilled 27% gedaald. Dat zou een teken kunnen zijn dat consumenten verschuiven van uitgaven aan discretionaire things zoals vuurwerk naar ought to-haves zoals voedsel en gas.
Maar deze veranderingen zijn niet beperkt tot Missouri. Zelfs een snelle scan van de krantenkoppen vertoont tegenwoordig enkele waarschuwingssignalen. Amazon wil added magazijnruimte verkopen. Elon Musk twittert dat hij van plan is om 10% van zijn personeelsbestand te schrappen top van grote stores zoals Walmart zegt dat ze nu overbezet zijn.
In de tussentijd, Concentrate on heeft aangekondigd dat het bestellingen annuleert en actief probeert de voorraad van artikelen zoals tuinmeubilair te verminderen. Ze zijn niet alleen. Andere suppliers houden van Abercrombie & Fitch, Amerikaanse zeearenden Walmart geven ook toe dat ze achieved 30% tot 45% overbevoorraad waren in vergelijking satisfied een jaar geleden, wat betekent dat ze actief willen verhuizen om ruimte te maken voor het komende seizoen. Als gevolg hiervan verwacht Walmart dat zijn winstmarges worden gehalveerd voor de komende twee kwartalen.
De algemene gedachte is dat nu de rente stijgt om de inflatie te bestrijden, de economie vertraagt - misschien zelfs in een recessie terechtkomt. Al die consumenten die niet konden wachten om hun spaargeld uit te geven, schalen nu terug. Grote tijd. En als consumenten stoppen met uitgeven, krijgt de hele toeleveringsketen een klap.
Stijgende veiligheidsvoorraad
Deze verschuivingen in de economie zijn misschien moeilijk te identificeren. Als u achter op schema werkt en u uw bestellingen niet kunt uitvoeren vanwege een tekort aan mensen of onderdelen, is er een neiging om meer te bestellen, te kopen of zelfs in te huren dan u nodig heeft. Misschien start je achieved dubbele en driedubbele bestellingen om te proberen de achterstand in te halen. Het is een beetje zoals hoe velen van ons toiletpapier te veel hebben gekocht toen de pandemie toesloeg. Misschien is het gewoon menselijke psychologie dat als we met een tekort worden bedreigd, we zoveel mogelijk willen oppotten. In de productie noemen we dit veiligheidsvoorraad.
De tekorten zijn nog steeds reëel. Babyformule, edele metalen zoals nikkel, pc chips. Huisvesting. Er is zelfs een enge projectie dat er in de herfst een tekort aan bier zal zijn vanwege het gebrek aan bier graan en gerst. De lijst gaat maar door.
Dit zijn de kiemen van inflatie. Wanneer de prijs van een belangrijke grondstof zoals oliepiekenalles wat olie aanraakt – van plastic tot transportkosten – stijgt mee.
Maar de tijden veranderen. Terwijl we de afgelopen negen maanden over marges spraken, zien we nu een verschuiving in hoe en waaraan consumenten bereid zijn geld uit te geven. Het kritieke aantal bevindt zich nu aan de vraagzijde. Dit is waar het voor bedrijven eng kan worden als ze zich traag aanpassen.
Pas op voor de valse bodem
Vorig jaar rond deze tijd schreven we een blogwaarschuwing tegen de valse economie. Ons doel was om mensen te waarschuwen voor het feit dat wanneer mensen achterlopen op schema en op onderdelen wachten, ze meerdere bestellingen bij verschillende leveranciers kunnen plaatsen. Nadat die persoon een levering heeft ontvangen, annuleren ze de andere bestellingen die ze hebben geplaatst. Als u aan de ontvangende kant bent van een van die geannuleerde bestellingen en u was begonnen achieved plannen en voorspellen op foundation van die bestelling, dan bent u waarschijnlijk niet tevreden.
Daarom noemden we het de valse economie. Maar nu is er een nieuwere gerelateerde dreiging waar opkomende bedrijven voor moeten oppassen, iets wat we de ‘valse bodem’ zouden kunnen noemen. Internet zoals je misschien additional ruimte hebt verborgen in een lade of een kast, kan de economie een aantal onverwachte verkeersdrempels hebben waar mensen zich misschien nog niet van bewust zijn.
Denk aan een situatie als Ford en zijn grote stap naar elektrische select-up vehicles. Ze schetsen een rooskleurig beeld: ze hebben duizenden pre-orders. Hun voorspellingen zien er geweldig uit. Maar de realiteit is dat klanten alleen hadden om zoiets als $ 100 aanbetaling te doen om een plaats in de rij te kopen voor een van deze vrachtwagens die meer dan $ 70.000 kan kosten fulfilled alle toeters en bellen erbij. Ford zou kunnen denken dat ze een ongelooflijk bestelbord hebben. Maar hoeveel van die potentiële kopers zouden kunnen zeggen: “Eh, nu $ 70.000 uitgeven is te veel. We verliezen de borg.”
Als genoeg mensen hun bestelling annuleren, staat Ford misschien ruw wakker.
De toekomst voorspellen
Hoewel het woord “R” eng is – een recessie betekent dat de economie twee opeenvolgende kwartalen is gekrompen – is het wat bedrijven doen vanwege die vertragingen die ons echt ‘s nachts zouden moeten houden. Ze ontslaan mensen. Als je bezig bent achieved het beschermen van banen zoals we dat al 40 jaar doen, is dit echt beangstigend.
Dat betekent dat naarmate de vraag van de consument afneemt, bedrijven slimmer moeten zijn satisfied al die bestellingen of openstaande posities die ze proberen in te vullen. Het legt een grote druk op ons om zo nauwkeurig mogelijk te zijn achieved onze voorspellingen tot 2023, zodat we niet in de problemen komen als onze klanten bestellingen bij ons gaan annuleren. Het laatste wat we willen is op een stapel inventaris zitten die niemand wil omdat we te veel hebben besteld om die veiligheidsvoorraad op te bouwen.
Erger nog, u wilt nooit teveel mensen aannemen – alleen om ze gewoon te ontslaan wanneer de vraag van een klif valt. Daarom zeggen we binnen ons bedrijf dat iedereen voorzichtig moet zijn, maar ook trim moet zijn in wat en hoeveel ze bestellen.
Tikken op de wijsheid van de menigte
Dit is de tijd van het jaar waarin al onze tien divisies samenkomen voor wat we onze “Gross sales & Advertising” High-Involvement Organizing-bijeenkomst noemen, waar we onze collectieve prognoses voor de relaxation van het jaar delen en al onze medewerkers vragen of ze kopen in. Om ervoor te zorgen dat die toekomstvoorspellingen zo nauwkeurig mogelijk zijn, vragen we onze mensen om op zoek te gaan naar informatie more than de markt en hun concurrenten. We controleren ook bij onze klanten of de bestellingen die ze hebben geplaatst echt zijn – en ze bestellen niet alleen veiligheidsvoorraad vanwege de lange doorlooptijden.
We willen dat ze begrijpen wat de echte eis is – en niet alleen maar hopen en bidden dat de orders er zullen zijn. En als ze zien dat de vraag afneemt, moeten we ook voldoende noodplannen ontwikkelen om dit goed te maken.
Dat is hoe we ons greatest kunnen doen om ons eigen good deal te bepalen en ervoor te zorgen dat we de banen beschermen van iedereen met wie we werken, ongeacht wat er de komende maanden achieved de economie gebeurt. Zoals we al eerder zeiden, als je de voorspelling kunt controleren, kun je de wereld beheersen.
Wilt u uw bedrijf voor blijven? Bezoek ons evenement in excess of strategische preparing. Loop weg fulfilled tools, inzichten en een uitvoerbaar strategy om volgend jaar tot een succes te maken.