Marketingconsulenten in de gezondheidszorg spelen een grote rol bij het helpen van medische praktijken om nieuwe patiënten aan te trekken en bestaande patiënten te behouden. Ze bereiken dit above het algemeen door traditionele en on-line strategieën te combineren om een ​​effectief marketingplan te creëren fulfilled langdurige resultaten. satisfied bijna 70.000 gezondheidsgerelateerde zoekopdrachten elke minuut op Google, is het van cruciaal belang om digitale marketingtechnieken voor de gezondheidszorg te gebruiken om de groeidoelen van uw praktijk op de lange termijn te bereiken.

EEN marketingadviseur in de gezondheidszorg kan u helpen de juiste on the internet strategie te ontwikkelen om nieuwe patiënten te krijgen via lokale Search engine marketing, doorverwijzingen van patiënten en meer. Door een marketeer in te schakelen die de juiste methoden voor uw medische specialiteit gebruikt, kunt u de ROI van uw gezondheidszorgmarketing verhogen terwijl u geld bespaart op elke campagne. Op deze manier kunt u zich meer concentreren op het leveren van kwaliteitszorg in plaats van u zorgen te maken above hoe u de werving van patiënten kunt vergroten.

Wat doen marketingadviseurs in de gezondheidszorg?

Medische marketingconsulenten bieden een breed scala aan diensten om het patiëntenbestand en de omzetgroei voor gezondheidszorgbedrijven te stimuleren. Deze omvatten vaak:

#1. Uw huidige marketinginspanningen controleren

Voordat een marketeer de juiste aanpak kan aanbevelen om de groei van uw praktijk te stimuleren, moet hij uw huidige inspanningen voor het werven en behouden van patiënten analyseren. Ze kunnen strategieën aanwijzen die (of niet) werken door een grondige audit van uw marketingcampagnes uit te voeren en zwakke punten identificeren doorway eerdere inzichten van Google Analytics of online beoordelingen te bekijken. Uw huidige marketingstrategieën kunnen ook veel onthullen about wat misschien niet goed werkt achieved uw huidige of eerdere inspanningen om nieuwe patiënten te krijgen en ze langer te houden.

#2. Nieuwe manieren ontdekken om uw on line aanwezigheid te vergroten

Tegenwoordig hebben medische praktijken niet de luxe om on the internet aanwezig te zijn zonder er ook een digitale marketingstrategie voor te hebben. Het is alsof je een dokterspraktijk hebt waarvan maar een paar lokale mensen weten dat ze bestaan. Daarom moet een marketingadviseur voor medische praktijken u helpen manieren te vinden om meer potentiële patiënten on the internet te bereiken, zelfs als u het al goed doet achieved traditionele methoden zoals gedrukte advertenties of verwijzingen.

De strateeg kan beoordelen wat lokale concurrenten doen om on line uit te blinken en u laten zien hoe u ze kunt verslaan in hun eigen spel. Ze kunnen ook de staat en ROI van uw digitale activa beoordelen, zoals een internet site voor een medische praktijk, site, sociale media of zelfs on the web directoryvermeldingen.

#3. Samenstellen en implementeren van een effectief marketingplan voor de gezondheidszorg

Het uiteindelijke doel van het analyseren van uw marketingbehoeften in de gezondheidszorg is het identificeren en creëren van een aangepaste oplossing om meer patiënten aan te trekken en de winst van uw praktijk te vergroten. Een marketing consultant kan u helpen bij het samenstellen van meerdere strategieën en de benodigde marketingactiviteiten om resultaten te behalen.

Beter nog, deze specialists kunnen een toegewijd group leveren om u te helpen uw groeiplan indien nodig efficiënt te implementeren.

#4. Regelmatig en tijdig prestatierapport verstrekken

U moet op elk minute het verschil kunnen meten dat uw investering in digitale gezondheidszorgmarketing maakt. Hiervoor heeft u regelmatig toegang nodig tot campagnerapporten of dashboards waar u gedurende een bepaalde periode inzichten kunt ophalen voor specifieke activiteiten. Uw medische marketingadviseurs moeten uitgebreide gegevens kunnen verstrekken.

Wanneer moet u een marketingadviseur voor de gezondheidszorg inhuren?

Hier zijn vijf scenario’s waarin het zinvol is om medische marketingadviseurs in te schakelen:

#1. Om een ​​eventuele vaardigheidskloof in uw marketingafdeling te dichten

Het tijdelijk inhuren van een marketeer voor medische praktijken is een kosteneffectieve manier om een ​​op groei gebaseerde campagne te lanceren en uit te voeren zonder uw interne team te overweldigen. Overweeg er een aan te nemen als uw huidige werknemers niet around de vereiste vaardigheden beschikken. Het kan u helpen inefficiënte resultaten te voorkomen door het negeren van belangrijke succesfactoren in marketing and advertising voor de gezondheidszorg.

#2. Een marketingplan achieved een hoge ROI ontwikkelen

Het niet verkrijgen en behouden van voldoende patiënten is niet het enige potentiële marketingprobleem voor een zorgverlener. Het identificeren van de reden voor de sombere cijfers en lage ROI is vaak ook een grote uitdaging. Soms is wat een praktijk nodig heeft om de verkoopgroei een improve te geven, dat een advisor hen helpt bij het ontwikkelen van een aangepaste marketingstrategie die previous bij hun unieke doelen.

#3. Om uw on-line reputatie beter te beheren

Fulfilled 81% van de patiënten het controleren van on the net beoordelingen voor artsen voordat ze er een kiezen voor hun zorgbehoeften, elke praktijk moet een uitstekende on line reputatie behouden. Een medisch marketingconsulent kan helpen fulfilled dat factor van reputatiemanagement en andere offline inspanningen voor het verbeteren van de patiëntervaring en actieve merkopbouw.

#4. Om beter te presteren dan uw concurrenten

Een marketingstrateeg voor de gezondheidszorg kan u helpen uw position als een van de meest geprefereerde lokale aanbieders te worden en te behouden doorway uw concurrentie te overtreffen. Ze kunnen een grondige concurrentieanalyse uitvoeren om strategieën te ontwikkelen om hen te overtreffen.

Waar moet u op letten bij het inhuren van een marketingadviseur voor de gezondheidszorg?

Kwaliteiten van de beste en meest effectieve medische marketingadviseurs zijn onder meer:

#1. Relevante marktervaring

Vraag potentiële marketeers om de herkenbare marketing and advertising- en merkbenaderingen te beschrijven die ze willen gebruiken voor een maximale effects op uw doelgroep. Een strateeg die goed op de hoogte is van de consumentenvoorkeuren van uw gemeenschap of locatie, earlier goed bij de medische marketingopdracht.

#2. Een geweldige portefeuille van tevreden zorgcliënten

Elke medische marketeer die uw tijd en funds waard is, moet een bewijs van succes in de branche kunnen tonen. Dring aan op een solide trackrecord van resultaten voor klanten achieved een vergelijkbaar spending budget als het uwe. Getuigenissen van klanten en casestudy’s achieved gegevens about campagneprestaties kunnen u helpen een beter geïnformeerde keuze te maken.

#3. Op statistieken gericht

Een goede marketing consultant moet niet alleen tijdig updates geven around voltooide taken en voortgang, maar hij moet u ook voortdurend prestatierapporten sturen en het succes meten met gegevens.

#4. Stellaire reputatie

Kijk op de site van de potentiële expert voor getuigenissen van klanten om er zeker van te zijn dat ze zo betrouwbaar en professioneel zijn als ze beweren te zijn. Beoordelingsplatforms van derden kunnen ook een glimp van hun reputatie geven.

#5. Resources/automatisering

Doorway routinetaken te automatiseren, zoals het genereren van beoordelingen en het betrekken van patiënten, kunt u de wervings- en retentiepercentages van uw praktijk verhogen. Vraag potentiële consultants naar de beschikbaarheid van application achieved deze mogelijkheden en meer (en de abonnementskosten).

Geef de groei van uw praktijk een increase satisfied medische marketingadviseurs

Er kan veel op het spel staan ​​voor uw kliniek, ziekenhuis of dokterspraktijk als u geen goede strategie heeft om de acquisitie en loyaliteit van patiënten te maximaliseren. De reputatie van uw praktijk, het vermogen om op de lange termijn inkomsten te genereren en nog veel meer zullen eronder lijden als uw interne marketingpersoneel voortdurend worstelt satisfied belangrijke aspecten van offline en on line campagnes.

Deze very last hoeft niet de uwe te zijn om alleen te dragen – niet wanneer u onze ervaren marketingadviseurs voor de gezondheidszorg bij het GMR Internet Staff kunt inschakelen. Onze digitale marketingstrategen kunnen de aanvullende know-how en de middelen die uw medische praktijk nodig heeft, bieden om meer patiënten te krijgen en de winst veel sneller te laten groeien.

Neem make contact with op vandaag nog bij ons voor een volledige audit van uw marketingvereisten voor de gezondheidszorg!

Ajay Prasad

Ajay Prasad is de oprichter en voorzitter van GMR Web Team, een toonaangevend digitaal marketingbureau voor de gezondheidszorg. Hij begeleidt kleine en middelgrote zorgpraktijken/bedrijven bij het aanpassen van hun on the net marketingstrategie, gericht op het opbouwen van een loyale patiëntenbasis en het verbeteren van hun patiëntenwerving. Ajay gelooft in een verbeterde patiëntervaring als de sleutel tot succesvolle zorgactiviteiten, die kan worden bereikt fulfilled het juiste marketingplan.

Leave a Reply