
Als marketeer krijg je niet het respect dat je verdient.
Je bent een harde werker die houdt van wat je doet. Je hebt jaren besteed aan het leren van een steeds evoluerende lijst van vaardigheden, het testen en verfijnen van je vak terwijl de technologie en de samenleving chaotisch drastisch zijn veranderd. Je helpt bedrijven om meer geld te verdienen, waardoor ze meer mensen kunnen aannemen, betere producten kunnen maken en een rijk van duurzame inkomsten kunnen opbouwen.
Toch wordt niemand opgewonden als een marketeer de kamer binnenkomt.
Als de accountant een kantoor binnenloopt, gooien managers graag hun boekhoudkundige werk naar zich toe. Wanneer de advocaat arriveert om ervoor te zorgen dat de soaked wordt nageleefd, denkt niemand twee keer na above het overhandigen van zijn contracten. Zelfs als er een loodgieter arriveert, vraagt niemand zich af hoe ze het toilet repareren, ze zijn gewoon blij dat het bathroom binnenkort zal werken.
…maar wanneer een marketeer binnenkomt satisfied een nieuw marketingplan, houd je extensive.
IEDEREEN heeft een mening. Iedereen heeft twijfels, vermoedens en soms vijandigheid jegens hen en hun beloften.
Ze zullen je prijzen, resultaten, plannen, beslissingen in twijfel trekken, en het ergste van alles, zelfs als je 100% succesvol bent in het leveren van wat je belooft, kunnen ze je NOG STEEDS ontslaan omdat je niet minder rekent dan de volgende marketeer (die zij beschouwen als uitwisselbaar).
In tegenstelling tot de meeste professionals, van artsen, advocaten en ingenieurs tot accountants, personeelsvertegenwoordigers en grafisch ontwerpers, krijgen marketeers aanvankelijk weinig respect.
Dit is ook niet anekdotisch. Als het gaat om de C-Suite, heeft de Chief Internet marketing Officer een kortere ambtstermijn dan welke andere government dan ook. Zoals gemeld doorway De trommel“De gemiddelde ambtstermijn van een main marketing and advertising officer bij 100 van de beste Amerikaanse advertentie-uitgaven daalde tot 40 maanden vorig jaar, een daling van 41 in het jaar ervoor en het laagste gemiddelde sinds 2009.”
Hoe zou het als marketeer zijn om een toekomstige baan binnen te lopen en iedereen te laten opstaan om je te begroeten? Om mensen enthousiast te maken dat je de tijd hebt genomen om te bezoeken? Om ondernemers OPGESLAGEN te voelen dat u een oplossing heeft om te presenteren?
Dit zou zo moeten zijn, maar dat is het niet. In dit artikel beschrijf ik hoe we tot de huidige perceptie van marketeers zijn gekomen en hoe we dit gaan oplossen.
Waarom mensen marketeers NIET respecteren
Hoewel de publieke perceptie van marketeers grotendeels oneerlijk en ongerechtvaardigd is, is het er nog steeds met een reden. Dit is waarom ik denk dat marketeers niet het respect krijgen dat ze verdienen.
Advertising and marketing is de meest traceerbare (en daarom vervloekte) activiteit
Afgezien van verkoop zijn marketingresultaten de gemakkelijkst traceerbare componenten van een bedrijf. Een bedrijfseigenaar kan naar een P&L kijken en het verschil zien tussen inkomsten en het advertentiebudget, en hoewel dat niet zou moeten, zullen ze beslissingen nemen op basis van dat aantal.
Zelfs achieved de wijzigingen in privateness en tracking zijn er ongeveer een miljoen rapporten die kunnen worden gegenereerd op alle marketinggerelateerde platforms, van Google Analytics tot Fb-advertenties tot abonnees/opmerkingen/vind-ik-leuks/etc.
Fulfilled al deze gegevens is het gemakkelijk voor mensen om marketeers de schuld te geven van alle verkoopresultaten, zelfs als het werkelijke resultaat te maken heeft achieved productontwerp, klantenservice, prijsstelling en tal van andere operationele zorgen.
Internet marketing is ingewikkeld
Het is niet verwonderlijk dat het idee van de meeste mensen around ‘marketing’ afkomstig is van de televisie, meer bepaald de serie Mad Gentlemen. Een stel overmoedige, chemisch gestoorde mannenkinderen die lastige zinnen bedenken om klanten wat geld te ontfutselen (althans dat denken cynici). In werkelijkheid is marketing VEEL ingewikkelder dan dat.
Het grappige is dat Mad Men eigenlijk een uitstekende kijk op marketing geeft, maar het is niet vanzelfsprekend en alleen marketeers zullen het waarschijnlijk begrijpen. Een belangrijke opmerking in dat opzicht is in de eerste aflevering wanneer een nieuwe medewerker doorway het bureau wordt gelopen en wordt verteld dat al het “echte geld” wordt verdiend op de bescheiden en bescheiden “afdeling voor media-inkoop”.
Moderne advertising is echter VEEL ingewikkelder dan dat. Tegenwoordig hebben marketeers te maken fulfilled meer concurrentie dan ooit tevoren, een voortdurend evoluerende reeks wettelijke, regelgevende en maatschappelijke regels, en een veranderende en groeiende lijst van technologieën, platforms en mediatypen (waarvan sommige, zoals de Metaverse, nog niet eens omarmd).
Deze complicaties zorgen ervoor dat promoting nog minder wordt begrepen dan ooit in de geschiedenis, en met een gebrek aan duidelijkheid is een gebrek aan begrip en waardering ontstaan. Als iedereen wist wat er aan de hand was, zouden we allemaal de uitdrukking “het is geen marketingstrategie” gaan gebruiken in plaats van “het is geen rocket science” of “het is geen hersenoperatie” (misschien niet, maar je snapt het wel).
Major Tech-advertenties hebben marketing te vereenvoudigd
Herinner je je deze professional van de Tremendous Bowl een paar jaar geleden nog?
Terwijl een epische vechtscène zich afspeelt, ontwerpt een nietsvermoedende chef-kok zijn hele site… in een keuken tijdens werkuren… drie keer. Elke keer dat zijn bedrijf wordt vernietigd, zet hij snel een geheel nieuw merk en een nieuwe internet site op die meteen aantrekkelijk en succesvol is. Advertising and marketing is zo eenvoudig!
NEE! Ik bouwde internet websites voor de kost, en tussen Wix, Squarespace, Bluehost en Godaddy heeft de misvatting dat “het bouwen van een web site eenvoudig is” mijn geloofwaardigheid volledig verpest. Hetzelfde geldt voor advertentieplatforms die het weergeven van advertenties laten klinken als een taak van 5 minuten die een 5-jarige in haar slaap kan doen.
Miljoenen en miljoenen dollars zijn uitgegeven door grote technologiebedrijven om de massa ervan te overtuigen dat alle aspecten van digitale promoting gemakkelijk, goedkoop en idioot eenvoudig zijn…
Hoe je ervoor zorgt dat mensen marketeers respecteren
Elke marketeer moet alles weten (een beetje)
Elke marketeer moet op de hoogte zijn van elke marketingmethode. Houd er rekening mee dat ik zei “weten more than” en niet “goed in zijn”. Elke marketeer heeft een basiskennis nodig van hoe alle onderdelen van promoting samenwerken (onze schets voor de algemene marketingstrategie wordt de Shopper Worth Journey genoemd) voordat hij zich gaat specialiseren.
Advertising is een van de weinige beroepen waarvoor geen basiskennis vereist is voordat een specialisatie kan worden gekozen… en dat is iets dat moet veranderen.
Veel marketeers worden eigenlijk specialisten voordat ze iets weten more than de algemene strategie. Ze ‘worden’ een socialemediamanager omdat ze goed zijn in betrokkenheid, zelfs als ze niet weten hoe ze mensen kunnen converteren nadat ze een volger zijn geworden (of misschien nog nooit $ 1 on the internet hebben verdiend). U zult daarentegen nooit een arts ontmoeten die geen medische opleiding heeft gevolgd voordat hij kinderarts, neuroloog, cardioloog, enz. werd. Artsen beginnen allemaal satisfied dezelfde opleiding en vereisten, zodat ze een weloverwogen beslissing kunnen nemen around hun specialisatie.
Hier bij DigitalMarketer noemen we dit strategy de T-Shaped Marketer. Een T-vormige marketeer is iemand die expertise heeft in ongeveer 1-3 belangrijkste marketingfacetten en brede kennis van alle marketingfacetten. Als je eenmaal een specialiteit hebt, kun je er dieper op ingaan achieved behulp van wat we leerpaden noemden. Wat er ook gebeurt, we raden altijd aan om te beginnen fulfilled onze Electronic Advertising and marketing Mastery-certificering.
Advertising and marketing moet uw langetermijnberoep zijn
Veel mensen “belanden” als marketeer, niet doorway een bewuste keuze, maar omdat ze goed waren in een bepaald component van internet marketing en het voor andere mensen gingen doen. Hier is niets mis mee, maar als je zo marketeer bent geworden, moet je er nu voor kiezen om marketingprofessional te worden.
Wat is een marketingprofessional? Er zijn veel beschrijvingen on-line, maar bij DigitalMarketer hebben we het als volgt gedefinieerd nadat we met meer dan 120.000 marketeers hebben gewerkt:
- Min. 2 jaar ervaring satisfied het opzetten en uitvoeren van marketingcampagnes.
- Algemeen begrip van marketingstatistieken en een oprechte wens om te meten en gemeten te worden.
- Je bent “T-vormig” (wat betekent dat je de “superkracht” van je advertising hebt geïdentificeerd, maar je hebt ook een algemeen begrip van alle aspecten van advertising and marketing, zodat je kunt communiceren en coördineren satisfied meerdere teamleden en belanghebbenden in een numerous reeks marketingactiviteiten. vakgebieden).
- OPTIONEEL (maar sterk aanbevolen): Je hebt ten minste één professionele certificering en bent toegewijd aan permanente educatie (omdat deze branche snel verandert en er veel “praters” zijn die het eigenlijk niet kunnen DOEN).
Klinkt eenvoudig, maar het zou je verbazen hoeveel mensen nog nooit volledige marketingcampagnes hebben beheerd of echt geïnteresseerd zijn in hun statistieken.
Houd je aan wat je zegt
Dit is een zware dobber voor de meeste marketeers, zowel aan de branding/bedrijfskant als aan de persoonlijke/professionele kant. U verdient uw klanten misschien MILJOENEN bucks, maar u en uw bedrijf hebben misschien helemaal geen blootstelling on the web. Geen advertenties, geen inhoud en misschien zelfs geen web site. Dit is zeer nadelig voor u en uw beroep.
Ik experienced vroeger een tijdschrift genaamd My Mad Methods, een sportschool, certificeringen, e-commerce winkel, enz. Ik heb fulfilled duizenden trainers gewerkt, en ik kan je één ding vertellen… niemand nam de uit vorm trainers serieus. Merk op dat ik zei “uit vorm” en niet “dik”, wat je waarschijnlijk denkt. Als je een sterke coach was, werd van je verwacht dat je sterk was. Als je een atletische coach was, werd van je verwacht dat je snel was. Als je een bodybuilding-coach was, werd van je verwacht dat je er match uitzag.
Maakte het uit dat de huidige fysieke conditie van een trainer NIETS te maken heeft achieved hun vermogen om anderen te trainen? Nee. Maar als coach was de verwachting dat je gezond en healthy moest zijn. “Healthy” zijn viel daarom in het domein van advertising and marketing… en dat is alleen voor de fitnessindustrie!
Als marketeer wordt er van je verwacht dat je een geweldige on line aanwezigheid hebt voor zowel jou als je bedrijf. Het maakt niet uit of uw bedrijf 100% gebaseerd is op verwijzingen, of miljoenen for every maand verdient, of systemen heeft die de grootste marketeers in de geschiedenis zouden doen huilen van jaloezie… in termen van regard voor u en uw beroep).

Draag actief bij aan professionele marketinggemeenschappen
De snelste manier om voelen gerespecteerd is om het regard van uw collega’s te winnen. Als niemand binnen je professionele netwerk je werk respecteert, zul je het moeilijk krijgen om daarbuiten regard te krijgen. Dit zijn mensen die weten wat je doet, weten hoe succes in de ruimte eruitziet, en zullen graag je werk, gedachten en ideeën promoten als ze verdienste verdienen.
On the web content is een digitale weergave van uw competentie. Als je satisfied elke persoon op de planeet zou kunnen praten, zou je misschien in staat zijn om je competentie aan hen uit te leggen. Als je bedenkt dat dat duizenden jaren zou duren, gaat het niet gebeuren.
In plaats daarvan moet je ze laten zien hoe geweldig je bent fulfilled artikelen, video’s en podcasts, en die middelen het werk voor je laten doen. U moet op het absolute least commentaar geven op de inhoud van andere mensen om bekendheid te krijgen voor uw ideeën.
Professionele marketinggemeenschappen bieden ons allemaal de ideale manier om het regard van de marketinggemeenschap te vergroten. Ze zijn een vuurzee van de beste inhoud die de major zal bereiken in de vorm van reacties, shares, vind-ik-leuks, abonnementen en de meest vleiende vorm van lof van allemaal, gestolen ideeën 😛
Genoeg mensen die aandacht besteden aan uw lopende concepten, hoe meer regard de hele bevolking zal hebben voor ons vak.
