De branche van beurzen heeft de afgelopen jaren een klap gekregen, waarbij de pandemie veel fysieke evenementen verhinderde en bedrijven ervoor kozen om minder beursbezoek te brengen 10 gunste van digitale marketinginitiatieven. Beurzen maken echter een comeback en dat is goed nieuws voor B2B-technologiebedrijven.
In de elektronicasector kijken we uit naar elektronica en SPS, die in november op opeenvolgende weken zal worden gehouden. SPS loopt vanaf 8e tot 10e November, satisfied electronica gehouden in de volgende week, vanaf 15e tot 18e november.
Beurzen zijn belangrijk omdat ze een uitstekende gelegenheid bieden om nieuwe producten en technologieën te presenteren, relaties op te bouwen satisfied potentiële klanten en potential customers te genereren. Ze bieden ook een unieke kans om opinions van klanten te verzamelen en meer te weten te komen in excess of de concurrentie. Kortom, beurzen zijn een essentieel onderdeel van het B2B-techlandschap en hun terugkeer is welkom nieuws voor bedrijven in deze ruimte.
Ik vraag me echter af of bedrijven ten volle zullen profiteren van de terugkeer van deze belangrijke gebeurtenissen. Te vaak zie ik bedrijven niet verder gaan dan de basis van het opzetten van een stand en wachten op bezoekers. Dus wat zou ik aanraden als je deze evenementen bijwoont?
Een goede beurs is zoveel meer dan alleen een stand om geïnteresseerde bezoekers te ontmoeten. Klantbijeenkomsten zijn een voor de hand liggend onderdeel van demonstrates en de beste campagnes omvatten vooraf ingestelde vergaderingen. Vaak heb je senioren op het evenement die een groot aantal klanten kunnen ontmoeten, een zeer efficiënte besteding van hun tijd.
Tentoonstellingen bieden een uitstekende gelegenheid om journalisten en andere belangrijke beïnvloeders te ontmoeten die kunnen helpen de bekendheid van uw merk te vergroten. En omdat beurzen veel bezoekers trekken, bieden ze een uitstekend system voor het lanceren van nieuwe producten. De meeste shows bieden de mogelijkheid om persconferenties te houden, hoewel het vaak effectiever kan zijn om journalisten één-op-één op uw stand te ontmoeten, zodat u een individueel gesprek satisfied hen kunt voeren.
Shows bieden een informele placing voor klanten om u hun eerlijke mening te geven about uw solution of dienst. Deze feedback kan van onschatbare waarde zijn om u te helpen uw aanbod te verbeteren en beter te voldoen aan de behoeften van uw doelmarkt. Dit is iets wat ik bedrijven zelden zie doen, maar het is zo’n goed idee. Het implementeren van een formele aanpak voor het verzamelen van opinions van klanten is een geweldige manier om meer waarde te halen uit het bijwonen van een evenement.
Ten slotte is er de concurrentieanalyse. U kunt meer te weten komen around de nieuwste tendencies, finest techniques delen en potentiële associates of leveranciers vinden. We hebben klanten gehad die evenementen hebben gebruikt om verrassend gedetailleerde informatie te verzamelen in excess of de plannen van hun concurrenten, iets dat een echte hulp kan zijn bij het opstellen van berichten en het briefen van verkoopteams.
Achieved een zorgvuldige scheduling kunnen beurzen een geweldige manier zijn om het profiel van uw bedrijf een boost te geven en relaties op te bouwen. Ik kijk er naar uit om te zien dat bedrijven de komende maanden het meeste halen uit electronica, SPS en de andere shows.