Meer dan de helft van de eigenaren van kleine bedrijven zeggen dat e-mailmarketing hun belangrijkste hulpmiddel is om de verkoop te stimuleren. Afhankelijk van uw behoeften, kunt u deze marketingtactiek gebruiken om potential customers te genereren, naamsbekendheid te vergroten of uw bereik te vergroten. Het is ook een kosteneffectieve manier om uw publiek te onderwijzen en te entertainen.
Financiële post meldt dat bedrijven een gemiddeld rendement van $ 42 hebben voor elke $ 1 die aan e-mailmarketing wordt besteed. Dat is aanzienlijk hoger in vergelijking met andere advertentiekanalen. Bovendien kunt u uw bericht personaliseren om de juiste klanten op het juiste minute te bereiken.
De grootste uitdaging ligt in het vinden van e-mailmarketingideeën die resoneren met uw doelgroep. In het ideale geval wilt u een combine van promotionele inhoud, movie-inhoud, nieuws, freebies en informatieve berichten gebruiken. Zorg ervoor dat u ook regelmatig updates stuurt around uw nieuwste projecten, specials en zakelijke wijzigingen die van invloed zijn op klanten.
Weet je niet waar je moet beginnen? Hieronder staan vijf e-mailmarketingideeën die uw kleine bedrijf naar een hoger niveau kunnen tillen. Maar eerst moet u uw behoeften beoordelen en dingen plannen.
Een e-mailmarketingplan maken
Zoals de meeste dingen, vereist e-mailmarketing enige arranging. Je kunt niet zomaar een heleboel e-mails naar je abonnees sturen en verwachten dat ze actie ondernemen.
Bepaal allereerst uw doelgroep en diens behoeften. Gebruik uw web-site en andere bronnen om relevante gegevens te verzamelen. Opiniepeilingen, interviews, focusgroepen en enquêtes kunnen allemaal waardevolle inzichten in uw klantenbestand opleveren. Denk ook aan uw marketing- en bedrijfsdoelen.
Segmenteer uw doelgroep vervolgens in kleinere groepen, zodat u ze gepersonaliseerde e-mails kunt sturen.
Als u zich bijvoorbeeld richt op sportschoolbezoekers, kunt u uw klanten segmenteren op foundation van hun voorkeuren, zoals gewichtheffen, CrossFit of Pilates. Daarna maak je verschillende berichten voor elke groep.
Nadat deze stappen zijn voltooid, bepaalt u het form inhoud dat u wilt schrijven. Wat wil je tegen je klanten zeggen? Welke actie verwacht je dat ze gaan ondernemen?
Elke e-mail moet een doel hebben en resoneren fulfilled uw doelgroep. Brainstorm above e-mailmarketingideeën fulfilled betrekking tot uw bedrijf en bepaal vervolgens hoe vaak u make contact with wilt opnemen fulfilled potentiële kopers.
Laten we een paar voorbeelden bekijken:
- Berichten van de CEO
- Industriegerelateerd nieuws
- Productupdates
- Aanbiedingen en promoties
- Inzichten in de cultuur en waarden van uw bedrijf
- Recente prijsnominaties
- Transactionele e-mails
- E-mails en aanbiedingen aan het einde van het seizoen
- Uitnodigingen voor exclusieve evenementen
- Ideas en trucs
- Freebies (eBooks, whitepapers, rapporten, coupons, enz.)
- Vervolg e-mails
- Bedankt berichten
Je fantasie is de enige beperking – zorg er gewoon voor dat je niet opdringerig of overdreven promotioneel overkomt. Om deze problemen te voorkomen, maakt u een inhoudskalender en houdt u zich eraan.
Klaar om het eens te proberen? Bekijk deze e-mailmarketingideeën voor inspiratie!
1. E-mailnieuwsbrieven
E-mailnieuwsbrieven spreken een breed publiek aan, waardoor het gemakkelijker wordt om uw abonnees betrokken te houden. Als u bijvoorbeeld een winkel voor fitnesskleding heeft, kunt u dezelfde e-mail naar iedereen op uw lijst sturen.
Dit form inhoud is niet bedoeld om te verkopen. Natuurlijk kunt u enkele inbound links naar uw producten opnemen, maar uw belangrijkste doel is om lezers te informeren en te betrekken. Het belangrijkste is om nieuwsbrieven te schrijven die aansluiten bij uw merkstem en waarde bieden aan degenen die ze lezen.
Dus, waar moet je above schrijven? Hier zijn enkele ideeën om u te helpen:
- Belangrijk nieuws
- Door gebruikers gegenereerde inhoud
- Casestudy’s
- Verzamelingen van populaire blogposts
- Lijsten
- Handleidingen
- Foto’s of video’s achter de schermen
- Productinformatie
- Recente onderzoeksresultaten
Kleine bedrijven die bijvoorbeeld een standpunt willen innemen about iets dat in hun branche gebeurt, willen misschien nieuwsbrieven in letter-van-de-editor-stijl delen. Dit type inhoud kan tussen de 200 en 2000 woorden zijn.
2. Welkomst-e-mails
Welkomst-e-mails stellen u in staat make contact with te leggen satisfied potentiële klanten en uw bedrijf aan nieuwe mensen voor te stellen. In excess of het algemeen hebben ze een hogere klikfrequentie dan standaard e-mails.
Consumenten lees welkomstmails 42% meer dan promotionele e-mails. Toch maakt en deelt slechts 75% van de detailhandelaars dit soort inhoud.
Het versturen van welkomstmails zal niet alleen de betrokkenheid verhogen, maar ook de conversies stimuleren. Deze aanpak kan de weg vrijmaken voor een duurzame relatie fulfilled uw klanten en hen ontvankelijker maken voor toekomstige communicatie.
3. Herinneringen voor verlaten winkelwagentjes
Een andere manier om gebruik te maken van e-mailmarketing is om klanten te herinneren aan de producten of diensten die ze wilden kopen.
Soms krijgen mensen het druk of veranderen ze van gedachten en laten ze hun winkelwagentje achter. Wanneer dat gebeurt, kun je een vriendelijke herinnering sturen om ze terug te krijgen.
Beter nog, bied ze een speciale korting of gratis verzending aan. De kans is groot dat ze terugkeren naar uw winkel en nog eens kijken naar de producten waarin ze geïnteresseerd zijn.
4. Toegewijde e-mails
Op zichzelf staande e-mails of speciale e-mails informeren abonnees over één specifiek solution, dienst of evenement. Ze lijken eigenlijk veel op een bestemmingspagina. De written content draait om één aanbod dat waarde toevoegt aan jouw doelgroep.
Fulfilled deze aanpak kunt u informatie van uw bestemmingspagina in een e-mailsjabloon opnemen in plaats van helemaal opnieuw te schrijven. Vergeet niet om slechts één simply call-to-motion toe te voegen en uw boodschap duidelijk te houden.
Als u klaar bent, kunt u eenvoudig het responspercentage, conversies, paginaweergaven en andere statistieken meten.
5. E-mails voor hernieuwde betrokkenheid
Previous but not the very least kunt u e-mails sturen naar inactieve abonnees om call te herstellen. Vraag of ze nog interesse hebben in je producten of diensten en of ze je berichten willen blijven ontvangen of zich willen afmelden.
E-mails satisfied hernieuwde betrokkenheid kunnen waardevolle inzichten bieden in de voorkeuren van consumenten. Het is een eenvoudige, effectieve manier om comments te vragen, zodat u uw processen kunt verbeteren en betere klantervaringen kunt bieden. Dit variety inhoud kan ook het klantverloop verlagen en van inactieve klanten kopers maken.
Krijg de beste e-mailmarketingideeën om uw bedrijf te laten groeien
Deze e-mailmarketingideeën kunnen het gemakkelijker maken om uw publiek te betrekken en de verkoop te stimuleren. Afhankelijk van uw bedrijfsdoelen kunt u ook guide-nurturing-e-mails, e-mails achieved merkverhalen, webinar-uitnodigingen, herinneringen aan het einde van het seizoen en meer verzenden. De sleutel is om je te concentreren op het opbouwen van echte relaties satisfied bestaande en potentiële klanten.
Geïnteresseerd om meer te weten te komen? Blader door de rest van onze blog site voor andere e-mailmarketingtips. Als u klaar bent om uw eerste e-mail te maken, registreer voor een gratis proefperiode om de equipment te krijgen die je nodig hebt om krachtige campagnes te bouwen!
© 2022, Chris Duncan. Alle rechten voorbehouden.