Spotify haalt Wordle-spin-off Heardle op in interactieve push

Streaminggigant Spotify heeft het dagelijkse muziekspel Heardle opgepikt terwijl het bedrijf zijn interactieve aanbod uitbreidt om muziekliefhebbers te laten luisteren.

Het nieuws komt slechts enkele weken nadat het bedrijf een “karaoke-modus” heeft gelanceerd, die gebruikers de songtekst van hun favoriete nummers biedt.

Heardle, een spin-off van Wordle, blijft een zelfstandige web page en wordt uiteindelijk volledig geïntegreerd in de Spotify-application.

Het spel geeft spelers de opdracht om een ​​nummer te raden op foundation van de openingsnoten. Ze krijgen zes keer raden, waarbij elke trace nog een paar seconden muziek geeft om hun volgende antwoord te geven.

Spotify’s World-wide Head of Audio, Jeremy Erlich, beschouwt de video game als een ‘tool voor muzikale ontdekking’ en zei dat het bedrijf ‘altijd op zoek is naar innovatieve en speelse manieren om het ontdekken van muziek te verbeteren en artiesten te helpen nieuwe enthusiasts te bereiken’.

“Heardle heeft bewezen een erg leuke manier te zijn om miljoenen supporters in speak to te brengen achieved nummers die ze kennen en waar ze van houden en achieved nieuwe nummers. . . en een manier om te concurreren achieved hun vrienden in excess of wie de beste muzikale kennis heeft. Sinds zijn debuut heeft de game snel een trouwe aanhang opgebouwd en het sluit aan bij onze plannen om de interactiviteit in het Spotify-ecosysteem te verdiepen”, zei hij.

Heardle’s Spotify-integratie begint in de VS, het VK, Ierland, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland voordat het wordt uitgebreid naar andere landen en talen.