Patagonia CEO roept terecht de Business Roundtable on climate op

Nu het klimaat-, belasting- en gezondheidszorgpakket dat nu bekend staat als de Inflation Reduction Act van 2022 dichter bij de overgang is gekomen dan ooit eerder voor mogelijk werd gehouden in zijn 18 maanden durende bestaan, hebben zowel de Amerikaanse Kamer van Koophandel als de Company Roundtable— een groep van bijna 200 CEO’s van bedrijven zoals Apple, Walmart en GM die in 2019 beloofden om naast de belangen van aandeelhouders ook maatschappelijke zorgen aan te pakken, hebben zich hiertegen verzet.

Het wetsvoorstel, hoewel aanzienlijk teruggebracht van eerdere iteraties, omvat nog steeds honderden miljarden aan financiering voor klimaat- en energieprogramma’s, waardoor het een historische investering is in het aanpakken van klimaatverandering.

Als reactie daarop vroeg Ryan Gellert, CEO van Patagonia, de bedrijfsleden van die groepen om hun mond te houden als het gaat om klimaatactie.

“Veel bedrijven die tot deze organisaties behoren, praten een groot spel more than klimaat – kijk maar naar hun websites,” Gellert schreef woensdag in een LinkedIn-bericht. “Ze mogen niet langer zwijgen terwijl de Kamer en Business Roundtable hun vuile werk doen. Als je praat over hoe je bedrijf de planeet gaat beschermen, moet je een eerlijk deel betalen om oplossingen te helpen schalen voor zaken als schone energie, transport en productie.”

De knelpunten in de wetgeving die deze dissonantie hebben veroorzaakt, zijn de verhogingen van de vennootschapsbelasting die in het wetsvoorstel zijn opgenomen, zoals die waarbij de tarieven voor bedrijven met een winst van $ 1 miljard of meer 10 minste 15% zouden hebben betaald. Leden van de Business enterprise Roundtable, zoals Google, Pepsi en Chipotle, hebben tientallen miljoenen geïnvesteerd in het verduurzamen van hun eigen activiteiten – en het creëren van stijlvol marketingmateriaal om hun inspanningen te promoten – maar ze stoppen fulfilled het publiekelijk pleiten voor klimaatbeleid en ingrijpende, bredere verandering.

De gecompromitteerde versie die nu de steun lijkt te hebben van alle senaat-democraten, verwijdert veel geld dat de regering experienced kunnen hebben als de “maas in de wet” was gesloten, wat resulteert in minder middelen om de problemen aan te pakken die individuele leden van deze groepen beweren te ondersteunen – wat veel lijkt op verandering willen, maar niet erg genoeg om ervoor te helpen betalen.

Volgens een rapport uit 2021 doorway de Democratische senator Elizabeth Warren uit Massachusetts (en geverifieerd door het Institute on Taxation and Economic Policy), zou een effectief belastingtarief van 15% in 2020 alleen al $ 22 miljard hebben opgeleverd van de 70 bedrijven die meer dan $ 1 miljard aan wereldwijde winsten behaalden, zoals beschreven in het rapport . Toch demonstreert de Small business Roundtable het al het hele jaar in zijn eigen advertenties, waarbij ze altijd op de een of andere manier niet vermeldt dat het alleen gevolgen heeft voor bedrijven achieved een winst van $ 1 miljard.

Gellert staat niet alleen in zijn klaagzang. De democratische senator Sheldon Whitehouse van Rhode Island slaat al jaren op deze trom, dat terwijl bedrijfslobbyen in het Congres rond bijna elke industrie en kwestie plaatsvindt, het klimaat grotendeels onaangeroerd blijft.

In 2020 zei hij:,,Er is geen bedrijf dat op het congres around klimaat verschijnt, behalve misschien Patagonië. . . . Ik ben betrokken bij een aantal geheime klimaatgesprekken fulfilled een aantal van mijn Republikeinse collega’s, maar ze kunnen geen enkel bedrijf vinden dat naar buiten komt en zegt: ‘Ik sta achter je.’ Het zou niet te veel moeten zijn om het Amerikaanse bedrijfsleven te vragen hun lobby af te stemmen op hun verklaarde waarden.”

Die vermelde waarden worden meestal uitgedrukt in merkmarketing. Gooi gewoon een pijltje naar de lijst achieved Company Roundtable-leden en overal waar het landt, zul je waarschijnlijk een online video over een klimaathype vinden. Laten we er een paar gooien, zullen we?

Coca-Cola heeft een hele bibliotheek achieved inhoud toegewijd aan zijn inspanningen op het gebied van duurzaamheiddie allemaal draaien om de missie van het bedrijf om de uitstoot van broeikasgassen tegen 2030 satisfied 25% te verminderen. Sinds 2018 heeft Levi’s een Strategie voor klimaatactie voor 2025 dat schetst de plannen van het bedrijf om zijn voetafdruk te verkleinen, maar dat omvat geen foyer bij de federale overheid om programma’s te starten of te financieren die de uitstoot van ons land collectief zullen verminderen.

Het maakte echter deze stijlvolle advertentie satisfied klimaatactivist Xiye Bastida.

https://www.youtube.com/observe?v=Auaaxb7YQ30

Ik heb speak to opgenomen achieved Roundtable-leden Google, Apple, Pepsi, Netflix, Chipotle en Nike voor commentaar, en op het instant van schrijven heb ik nog geen reacties ontvangen. Ik twijfel niet helemaal aan de bedoeling van dit werk, maar internet als Gellert ben ik gefrustreerd om te zien dat zoveel hoopla – en geld – wordt uitgegeven, zonder voldoende echte, tastbare, collectieve actie.

lHet is allemaal goed en wel om veranderingen aan te brengen in uw eigen huis, maar als uw inspanningen op zichzelf staan ​​terwijl u actief invloedrijke wetgeving tegenhoudt, wat heeft het dan voor zin? Ongeacht de bedoeling, het lijkt allemaal veel op greenwashing.

Vorig jaar vertelde Gellert me in wezen hetzelfde. “De [corporate] sector zit van oudsher vol satisfied stront, en de sector zit nog steeds vol achieved stront”, vertelde hij me.

“Ze zeggen allemaal dat ze allemaal betrokken zijn bij het klimaat tegen hun klanten en hun werknemers,” vervolgde hij, “[but] de leden van die twee groepen [the U.S. Chamber of Commerce and the Business Roundtable]– en ik heb de strategiedocumenten gezien, dus dit zijn geen geruchten of toespelingen – proberen actief het huidige pakket van de Biden-regering te ondermijnen, dat echt ambitieuze klimaattoezeggingen omvat.”

Klimaatwetenschapper Mark Trexler vertelde de herschikking podcast deze week over de beperkingen van individuele bedrijfsacties: “Bedrijven zijn nog steeds bijna volledig gefocust op hun individuele CO2-voetafdruk op individueel bedrijfsniveau en zeggen: ‘Ja, zo gaan we vooruitgang boeken op het gebied van klimaatverandering.’ Helaas, zelfs als 20% van de bedrijven hun ecologische voetafdruk verkleinen, dropped dat de klimaatverandering niet op.”

Een stap verder gaan in de zinloosheid van individuele bedrijfsacties, een onderzoek doorway de New York Moments vrijdag onthuld, zijn de twee dozijn Republikeinse staatspenningmeesters die de inspanningen coördineren om bedrijven te straffen die in hun staat actief zijn en de uitstoot van broeikasgassen willen verminderen.

Vorige week, West Virginia Penningmeester Riley Moore aangekondigd: dat banken als Goldman Sachs, JPMorgan en Wells Fargo geen zaken konden doen met de staat omdat ze hun investeringen in steenkool hadden verminderd.

Gelukkig besloten de leden van de Roundtable – waaronder voorzitter en GM-CEO Mary Barra – tegen vrijdag om de rangen te doorbreken en de wetgeving te onderschrijven. Barra ondertekende een short uitgegeven doorway duurzaamheid non-earnings Ceres waarin staat: “De investeringen in de Inflation Reduction Act van 2022 zouden klimaatgerelateerde risico’s in de hele economie verminderen, terwijl de inflatie wordt bestreden, de kosten voor gezinnen worden verlaagd en de energiezekerheid wordt verbeterd. Hoewel deze investeringen moeten worden betaald, wegen de economische voordelen op tegen de kosten. Dit pakket belooft Amerikaanse innovatie en vindingrijkheid te ontketenen – en als resultaat de creatie van miljoenen banen te bevorderen.”

Andere Roundtable-leden, waaronder Carrier, Walmart en Salesforce, hebben ook verklaringen afgelegd ter ondersteuning van de soaked. Deze niet-zo-spontane veranderingen van hart zijn waarschijnlijk meer het gevolg van het feit dat de Democratische senator Kyrsten Sinema uit Arizona de maas in de soaked hersteld heeft dan Gellert’s oproep. De CEO van Patagonia heeft 100% gelijk, maar zijn publieke uitbarsting zou meer verhit zijn geweest als hij die specifieke merken experienced genoemd en beschaamd die ‘een groot spel around klimaat praten’.

De strijd achter deze wetgeving in de afgelopen twee jaar laat zien hoe bedrijven – en hun naar het publiek gerichte merken – hun overtuigingskracht moeten gebruiken om actief te streven naar wetgeving die previous bij hun eigen duurzaamheidsambities, zodat iedereen aan dezelfde normen wordt gehouden en wij op een plek komen waar overheid en bedrijfsleven in dezelfde richting roeien.

Stel je voor wat een geweldige advertentie dat zou kunnen zijn.