Past uw inhoud bij uw doelgroep? Meer informatie over contextmarketing en hoe u het toepast

Succesvolle bedrijven weten dat hun consumenten voortdurend in ontwikkeling zijn. De moderne consument is selectief als hij media consumeert. Ze waarderen top rated-down marketingstrategieën niet meer. In plaats daarvan willen ze dat bedrijven hun inhoud afstemmen op hun behoeften en niet andersom.

Contextmarketing is een uitstekende oplossing voor elk merk dat zijn reclamespel wil verbeteren. Het is een consumentgerichte benadering waarbij relevante inhoud naar uw doelgroep wordt gepusht op foundation van wat ze op dat minute doen. Het uiteindelijke doel is om uw consumenten te ‘vangen’ wanneer ze een activiteit ondernemen die gerelateerd is aan uw merk.

Zo zoekt een vrouw op YouTube naar een makkelijk recept om lunch te maken voor haar kinderen. Ze klikt op de online video die ze wil bekijken en er wordt een preroll uitgevoerd voordat ze toegang heeft tot haar inhoud. De pre-roll maakt reclame voor een bento/lunchbox-merk. De vrouw vindt dit nuttig en klikt op de bijgevoegde backlink om bentoboxen voor haar kinderen te kopen. Dit zou een overwinning op het gebied van contextmarketing zijn.

Afbeeldingsbron

Context as opposed to contentmarketing: de gids

Merken die regelmatig adverteren, weten alles van contentmarketing, maar hier is een korte samenvatting voor het geval dat.

Bij contentmarketing draait alles om het creëren en delen van articles. U kunt meerdere vormen van digitale inhoudsstukken maken, inclusief maar niet beperkt tot korte en lange video’s, statische afbeeldingen, 2D/3D-animaties, blogposts en 360-video’s. Deze inhoud is bedoeld om interesse in een merk te wekken, maar gebruikt niet specifiek consumentenvoorkeuren als inzichten.

Contextmarketing is anders omdat het datagestuurde inzichten gebruikt om uw consumenten op de meest relevante momenten te targeten. Merken kunnen uit verschillende opties kiezen om een ​​contextuele campagne te creëren die de aandacht van de consument trekt, omdat deze reclame maakt voor iets dat ze op een bepaald instant nodig hebben.

Als u bijvoorbeeld adverteerde voor een application voor oproepmaskering satisfied behulp van een contentmarketingstrategie zou je een aantal berichten maken die de app promoten. U zou deze op uw sociale media plaatsen en media-uitgaven gebruiken om deze aan een algemeen publiek te adverteren. Deze strategie kan werken, maar het zal je niet de ROI opleveren die je nodig hebt.

Je kunt ook een contextmarketingstrategie gebruiken en advertenties voor de app plaatsen in YouTube-video’s achieved grappen. U kunt ook Google AdSense gebruiken en uw advertenties laten verschijnen wanneer mensen zoeken naar privacykwesties tijdens het bellen. Deze strategie zou ervoor zorgen dat u uw advertising and marketing-KPI’s haalt en veel efficiënter zou zijn.

Afbeeldingsbron

Waarom werkt contextmarketing?

Het is een goed second om in te gaan op het waarom van contextmarketing. Waarom zou uw merk een contextmarketingstrategie moeten hanteren? Wat zit er voor jou in? Dit zijn geweldige vragen om te stellen en de antwoorden zullen u geruststellen.

Dit is waarom contextmarketing werkt voor adverteerders:

Context-conversies

De sleutel tot het krijgen van gekke conversies is om de reis van uw consumenten te bestuderen. Traditionele advertising and marketing was gericht op een trechterbenadering, waarbij het merk de consument naar de aankoop zou begeleiden. Contextmarketing vraagt ​​u om rekening te houden met de behoeften van de consument voordat u inhoud naar hen pusht. Het toepassen van deze strategie leidt tot betere contentprestaties en een indrukwekkende conversieratio.

Context is betaalbaar

Merken kunnen efficiënte resultaten behalen die goedkoper zijn dan een op inhoud gebaseerde aanpak. Het is niet nodig om eindeloze campagnes te maken om uw products of diensten te verkopen. U kunt een of twee belangrijke inhoudsstukken gebruiken, erop richten dat ze op het juiste instant verschijnen en genieten van succesvolle resultaten.

Context blijft behouden

Alle merken willen de rommel doorbreken. In een oververzadigde digitale ruimte is de duimstopkracht koning. Contextmarketing stelt merken in staat om zowel de Best of Brain (TOM) als de herinnering te verhogen, omdat het merkwaarde creëert, dwz consumenten voorziet van merkervaringen fulfilled affect. Hierdoor zullen ze het merk minder snel vergeten.

Afbeeldingsbron

Hoe u contextmarketing op de juiste manier doet?

Contextmarketing moet uw go-to-strategie zijn voor de verschillende contactpunten in uw marketingplan. De aanpak is van toepassing op ideeën, communicatie en zelfs die van uw merk digitale e-commerce strategie. Hieronder gaan we dieper in op de uitvoering.

Een efficiënte contextmarketingstrategie identificeert en dropped tegelijkertijd de problemen of pijnpunten van consumenten op. Merken hoeven zich geen zorgen te maken dat ze hun producten in de gaten krijgen. Ze zouden zich meer moeten bekommeren om het oplossen van de belangrijkste problemen van hun consumenten, om hun klantenbestand te vergroten en loyaliteit te winnen in de loop van de tijd.

Interesse om een ​​Content Advertising and marketing Qualified te worden? Behaal onze Material Promoting Mastery-certificering en phrase een professional. Klik hier

Speciale 4 juli Promo Specials:
Certificering: $ 95
Inhoud Professional-bundel: $ 593

Met dit in gedachten, zijn dit enkele van de punten waarmee u rekening moet houden bij het formuleren van de contextmarketingstrategie van uw merk:

Afbeeldingsbron

1. Gebruik populaire platforms om ervaringen te creëren

Volgens statistiek, hebben wereldwijd ongeveer 6,648 miljard mensen een smartphone. Dit is een duizelingwekkend aantal omdat het bijna 83,72% van de wereldbevolking uitmaakt. Elk succesvol merk weet dat ze moeten zijn waar hun consumenten zijn, dat wil zeggen op smartphones.

Merken kunnen contextmarketing gebruiken om relevante ervaringen voor consumenten te creëren, rechtstreeks op hun mobiele telefoon. Een efficiënte en ongecompliceerde manier om dit te doen is het voorbeeld van PUBG te volgen.

De mobiele recreation werkte vorig jaar samen met K-Pop-meidengroep BLACKPINK om een ​​set in-match billboards, elektronische displays en aangepaste outfits voor speelbare personages te maken. Met K-Pop in opkomst, plaatste BLACKPINK zichzelf in een relevante ruimte en richtte zich op gaming-consumenten, zodat ze een positieve associatie rond zowel het merk als de band zouden creëren.

Contextmarketing by way of mobiele telefoons is ook mogelijk through geotargeting. Dominos voerde een succesvolle campagne waarbij ze aanbiedingen en deals naar consumenten pushten op basis van hun exacte locatie. Dit gebeurde allemaal in realtime consumenten kregen sms’jes waarin ze werden aangespoord om Domino’s te bestellen satisfied een unieke korting voor hun regio. De campagne was een grote overwinning en resulteerde in een hoge conversieratio voor Dominos.

Dit design kan worden gerepliceerd: stel je voor dat je consumenten efficiënt bereikt through sms of voicemail op het moment dat ze het het meest nodig hebben. Hun merkliefde zou exponentieel toenemen.

Afbeeldingsbron

2. Plaats CTA’s in effectieve ruimtes

Alle merkinhoud die in on line ruimtes wordt gepusht, moet een Simply call To Motion (CTA) bevatten. Contextmarketing werkt wanneer een potentiële consument uw advertentie ziet in een ruimte waar deze hyperrelevant is.

Als een werkgever bijvoorbeeld on the web surft around “verre cultuur”, zouden ze openstaan ​​voor een advertentieblog more than werken op afstand. Een sterke CTA zoals “Bezoek hier!” kan hen het excess duwtje in de rug geven dat ze nodig hebben om uw webpagina te openen.

3. Creëer ruimtes voor sociaal delen

Viraliteit kan merken maken of breken in dit digitale tijdperk. Merken kunnen hun deelbaarheid versterken met een gerichte contextmarketingstrategie. Een goed voorbeeld om te volgen is om te kijken naar wat Buzzfeed doet.

Buzzfeed is een inhoudsgigant en het werkt uitsluitend volgens het principe van sociaal delen. Als je vriend geniet van een artikel of quiz gemaakt van Quizmaker ontgroeien, sturen ze je de hyperlink. Je gaat je bezighouden fulfilled het inhoudsstuk, verdient Buzzfeed-inkomsten en je kunt het ook delen. Buzzfeed ontwikkelt dit proces door de deelknoppen onderaan de webpagina’s aan te passen.

Dus, op foundation van de on the web gewoonten van een consument, zal het artikel dat ze zien specifieke knoppen hebben voor de sociale-mediasites die ze het meest bezoeken. Frequente Instagrammers zullen eerst de Gram-knop zien, terwijl Twitter-gebruikers de blauwe vogel zullen zien. Dit is een slimme manier om uw inhoud in een context te plaatsen, aangezien het het publiek op de eerste plaats plaatst.

Merken kunnen ook sociaal delen en/of betrokkenheid stimuleren. Iedereen weet bijvoorbeeld een app beoordelen maar niet iedereen wil het doen. Uw merk kan een kleine stimulans bieden, zoals een kortingsbon of een BOGO-aanbieding, om consumenten uw application te laten beoordelen. Het lijkt een klein gebaar, maar dit soort contextmarketing kan de retentie vergroten en een positieve associatie rond het merk opbouwen voor het publiek.

Afbeeldingsbron

Reward: breng uw marketing in een context met Facebook

Het is de moeite waard om op te merken dat Facebook een belangrijk system is voor merken die contextmarketing willen inzetten. Talloze Facebook-groepen richten zich op bijna elke niche die je maar kunt bedenken. Sommige van deze groepen stellen merken ook in staat om heimelijk trim reclame te maken voor hun producten of diensten.

Een FMCG-merk kan bijvoorbeeld goederen voor een maand of een jaar aanbieden aan gebruikers die betrokken zijn bij zijn digitale campagne in de groep. Consumenten houden ervan wanneer merken fulfilled hen in make contact with komen in een persoonlijke ruimte, zolang ze er niet onaangenaam about zijn en Fb-groepen zijn een goede manier om dat te doen.

Fb maakt het ook mogelijk om advertenties te targeten op basis van wat gebruikers leuk vonden of waarmee ze bezig waren. Als je bijvoorbeeld een pagina around rotsklimmen leuk vindt, krijg je waarschijnlijk advertenties te zien van merken die veiligheidsuitrusting of sportkleding verkopen. Dit maakt het voor merken mogelijk om nieuwe klanten aan te trekken uit een specifieke pool, wat betekent dat ze hun TOM voor hun publiek vergroten.

Of u nu Fb of Google gebruikt om uw advertenties in een context te plaatsen, het punt is dat contextmarketing werkt. Het levert resultaten die worden ondersteund door gegevens, zorgt voor verlaging van marketinguitgaven en contentbudgetten en stelt bedrijven in staat merkwaarde op te bouwen door middel van relevante en impactvolle consumentenervaringen.