Optimaliseer uw blogberichten met behulp van een SEO-checklist [Free Template]

Optimaliseer uw blogberichten met behulp van een SEO-checklist

Bij SMA Advertising and marketing zijn we altijd op zoek naar manieren om onze processen te verfijnen om de beste kwaliteit te produceren contentmarketing om onze klanten zo efficiënt mogelijk te bedienen.

We zijn momenteel bezig met het opbouwen van een intern schrijfteam om aan de inhoudsbehoeften van onze klanten te voldoen. Het was een zeer lonende onderneming, uitgevoerd doorway onze uitzonderlijke contentmanager, Beth Walker. We nemen getalenteerde schrijvers in dienst waarmee we rechtstreeks samenwerken om te produceren van hoge kwaliteit content material die aansluit bij de doelgroep van onze klanten.

Wanneer u een inhoudsteam bouwt, zullen er leden zijn fulfilled verschillende mate van abilities in optimalisatie van bloginhoud. Het is te verwachten – niet iedereen heeft dezelfde teaching in Search engine marketing gehad (zoek device optimalisatie) beste praktijken.

Het werd al snel duidelijk dat er wat coaching nodig was om ervoor te zorgen dat iedereen dezelfde richtlijnen volgde voor on-site Web optimization-optimalisatie van bloginhoud. Samen satisfied het verstrekken van onze schrijvers fulfilled onze Website Search engine optimization-checklist doc, hebben we vastgesteld dat een sjabloon die ze voor elk artikel kunnen gebruiken, hen door het Seo-optimalisatieproces van de blog zou leiden.

Als u op zoek bent naar een eenvoudige Search engine marketing-checklist om te volgen bij het schrijven van uw blogposts, hoeft u niet verder te zoeken. Hieronder vindt u toegang tot uw free of charge exemplaar van de sjabloon.

Greatest practices voor blog site-Seo

De sjabloon behandelt de volgende ideal techniques voor blogoptimalisatie:

Trefwoord in de titel

Maak het de webcrawlers van Google gemakkelijk om te begrijpen waar uw inhoud about gaat door de zoekwoorden in de titel van het artikel op te nemen. Een van de eerste dingen waar de webcrawlers naar kijken, is de title-tag. Als de zoekwoorden aan het start out van de titel staan, des te beter.

Houd er rekening mee dat wanneer we trefwoord of trefwoorden zeggen, dit een enkel woord kan zijn, maar meestal een reeks woorden of een woordgroep is waarnaar vaak wordt gezocht door uw koperspersoon.

Trefwoord in de eerste alinea

Nogmaals, u geeft Google aanwijzingen about waar het artikel above gaat doorway het trefwoord in de eerste alinea op te nemen.

Backlink naar kernpagina in de eerste alinea

Probeer het zoekwoord te koppelen aan een kernpagina van uw website in de eerste of tweede alinea, als dit contextueel zinvol is. U wilt dat de website link in de buurt van het start van het artikel staat. Dit helpt autoriteit doorway te geven aan uw kernpagina’s, de pagina’s die u probeert te vergroten in de zoekopdracht motor ranglijsten. Een kernpagina, of pijlerpagina, is er een die voorziet in: van hoge kwaliteit inhoud die uw diensten, oplossingen of solution beschrijft.

Ten minste één externe backlink naar een gezaghebbende bron

Doorway uw pagina te koppelen aan een externe, geloofwaardige, gezaghebbende web-site, laat u Google zien dat uw stukje inhoud is gerelateerd aan een betrouwbaar stuk inhoud. Het laat Google ook weten dat uw inhoud betrouwbaar is. Een paar eenvoudige manieren om naar een externe website te linken zijn:

  • Voeg statistieken toe en url naar de bron.
  • Neem termen op die relevant zijn voor uw inhoud en uw branche en website link naar een web-site die die time period definieert.
  • Voeg een url toe naar een YouTube-videozelfstudie around het onderwerp in uw artikel.
  • Voeg een infographic van een gezaghebbende web site toe satisfied behulp van de insluitcode die ze verstrekken.

Gerelateerd artikel: Lees meer above on-webpage optimalisatie en externe inbound links, in Anatomie van een geoptimaliseerde pagina hier.

Inclusief twee interne back links

U linkt naar een kernpagina in de eerste alinea, zoals hierboven beschreven. Voeg ook one-way links toe naar andere interne pagina’s, zoals andere blogartikelen en landingspagina’s. Deze backlinks bieden aanvullende aanwijzingen die de webcrawlers gebruiken om te bepalen of uw inhoud de vragen van de zoekers beantwoordt.

Het trefwoord in een kop opnemen

De crawlers van Google kijken naar de H1-, H2- en H3-tags van uw pagina, dat zijn de heading-tags. Het zoekwoord staat al in de title-tag, maar zorg ervoor dat het ook in 10 minste één van uw blogartikelkoppen staat. U kunt ook varianten van het zoekwoord in andere kopjes opnemen. Houd er bijvoorbeeld rekening mee dat ik in dit artikel ‘SEO-checklist’, ‘Blog Search engine optimization Very best Practices’ en ‘Waarom is Seo voor blogposts belangrijk?’ in de rubrieken. “SEO Checklist” is het trefwoord voor dit artikel, maar de andere kopjes hebben ook betrekking op “blog SEO”.

Trefwoorden in afbeelding Alt Tag

Wanneer u afbeeldingen toevoegt, zorg er dan voor dat u ook afbeelding alt-tekst toevoegt die bevat: pertinent trefwoorden om Google te helpen uw afbeelding bij het zoeken weer te geven.

Trefwoorden in de hoofdtekst van het artikel

Je zult het artikel willen besprenkelen satisfied related trefwoorden en varianten daarvan. We stellen geen key phrase stuffing voor. Google zal je daarvoor straffen, en het lijkt onnatuurlijk voor de gebruiker. Wat we voorstellen, is dat u de trefwoorden een paar keer in het artikel opneemt, waar ze contextueel passen, en vervolgens ook LSI-trefwoorden in het hele artikel gebruikt.

LSI-sleutelwoorden (latent semantic indexing) zijn woorden of woordgroepen die verband houden fulfilled de doelwit trefwoord dat vaak doorway zoekers wordt gebruikt wanneer ze gebruiken zoekmachines houden van Googlen. U kunt meer te weten komen about LSI-zoekwoorden in de video van SMA-oprichter Ryan Shelley Wat zijn LSI-trefwoorden en hoe beïnvloeden ze contentmarketing en Search engine optimisation?.

Waarom is Web optimization-geoptimaliseerde inhoud belangrijk?

Uw bloginhoud is een van de belangrijkste bronnen van inhoud en context die: zoekmachines zal gebruiken om de autoriteit van uw site te bepalen. U levert inhoud die uw publiek helpt, hun vragen beantwoordt en waarde toevoegt aan uw relatie achieved hen. Maar je moet helpen zoekmachines zoals Google begrijpen waar uw inhoud about gaat en of deze pertinent is voor zoekers.

Geef Google de aanwijzingen om uw bloginhoud te begrijpen, en u komt een stap dichter bij het bereiken van uw Search engine optimization-doelen.

Pak uw free of charge blogsjabloon en Search engine marketing-checklist

Onze checklist helpt onze contentschrijvers om uit te blinken in het schrijven van blogartikelen die Seo-vriendelijk zijn, terwijl ze nog steeds voldoen aan de behoeften van de doelgroep van onze klanten. We zijn ervan overtuigd dat het jou ook zal helpen.

We hebben al deze recommendations samengebracht in een gebruiksvriendelijke blogsjabloon en Seo-checklist die u vandaag nog kunt gebruiken om uw blogposts te optimaliseren voor Search engine marketing. en verhoog uw zoekverkeer. Obtain hieronder jouw exemplaar!

Nieuwe call-to-action