Meer weergaven op TikTok krijgen: 10 tips en trucs

TikTok heeft de wereld stormenderhand veroverd – meer dan een miljard mensen gebruiken het vandaag!

Terwijl TikTok in populariteit blijft groeien, zoeken steeds meer marketeers naar manieren om hun video’s te laten opvallen tussen de concurrentie en meer views te krijgen.

En waarom zouden ze niet?

TikTok stelt je bloot aan nieuwe doelgroepen die je misschien niet op andere platforms hebt gevonden. Het is een van de weinige plekken waar je bijna kunt garandeer je voor Gen Z.

Maar om al die GenZ- en millennial-oogballen naar je inhoud te krijgen, is meer nodig dan alleen meegaan met de nieuwste trends en bidden dat je video’s viraal gaan.

Hoewel er geen onfeilbare manier van succes is, kunt u een paar dingen doen om uw kansen om opgemerkt te worden te vergroten.

In deze blogpost delen we enkele van de beste tips en trucs om meer views op je TikTok-video’s te krijgen. Dus als u klaar bent om meer bekendheid te krijgen voor uw inhoud, laten we eens kijken hoe u meer weergaven op TikTok kunt krijgen.

Wat is precies een TikTok “View”?

Elk social media platform definieert een view anders. Bijvoorbeeld, op TikTok wordt dit als een weergave beschouwd zodra je video begint te spelen. En als de kijker er een tweede, derde of zelfs meerdere keren naar kijkt, wordt elk van die sessies ook als weergaven beschouwd.

Zoals je kunt zien, is het krijgen van weergaven niet het meest uitdagende. Als je echter hoopt dat kijkers tot het einde van je video’s blijven kijken, is dat een heel ander verhaal.

Hoeveel krijg je per weergave op TikTok?

In 2020 lanceerde TikTok zijn Creator Fund, waarmee de populairste en meest succesvolle gebruikers van de app officieel geld kunnen verdienen met hun inhoud. Er is geen specifiek betalingsplan of vaste vergoeding; echter, TikTok keert $ 0,02 en $ 0,04 uit per 1.000 weergaven.

Bekijk op TikTok

Het is dus duidelijk dat hoe meer weergaven je krijgt voor een video, hoe meer geld je kunt verdienen. Om lid te worden van het Creator Fund, moet je echter aan een paar vereisten voldoen:

  • Je moet zijn 18 jaar of ouder.
  • Je hebt een nodig minimaal 10.000 volgers.
  • Je moet minimaal hebben gehad 100.000 videoweergaven in de afgelopen 30 dagen.
  • Je moet woon in het VK, de VS, Duitsland, Frankrijk, Spanje of Italië.
  • Uw account moet voldoen aan de richtlijnen en servicevoorwaarden zoals uiteengezet door de TikTok-gemeenschap.

Als je denkt dat dit niet haalbaar is, wees dan niet bang! Er zijn verschillende andere manieren waarop u geld kunt verdienen met deze app. Je zou bijvoorbeeld kunnen partner met een merk je resoneert met en wordt betaald voor hun producten promoten (en het tegenovergestelde kan worden gedaan als u een bedrijf bent dat uw goederen wil promoten), of u kunt eenvoudig uw TikTok-account gebruiken om reclame voor uw producten te maken.

Hoe krijg je meer TikTok-weergaven?

Welke reden je ook hebt om TikTok te gebruiken, één ding blijft waar: hoe meer views je krijgt, hoe groter de betrokkenheid. Natuurlijk hebben sommige mensen gesuggereerd dat je views moet kopen, maar dit is meestal nooit een goed idee, ongeacht voor welk social media-platform je overweegt het te doen.

Krijg meer TikTok-weergaven

Ja, het aantal weergaven dat u krijgt, zal in het begin omhoog schieten, maar op de lange termijn merken individuen vaak dat hun betrokkenheidspercentage daalt en hun aantal volgers niet eens toeneemt. Investeer dus in plaats daarvan uw tijd en gebruik deze tips – uw weergavestatistieken zullen snel stijgen.

1. Hashtags gebruiken

Dit is een extreem krachtige tool, aangezien het TikTok-algoritme hashtags gebruikt om te identificeren en te categoriseren waarover je post, zodat het het kan aanbevelen aan kijkers die mogelijk geïnteresseerd zijn. Je kunt ook naar de huidige trending topics kijken en deelnemen aan het gesprek met behulp van die hashtags.

Hashtags gebruiken

2. Spring op die trends in geluidseffecten

Trends vind je niet alleen in de hashtagafdeling op Tiktok. Veel van de nummers gaan ook door fasen waarin ze enorm populair zijn, zoals Supalonely van Benee of Say so van Doja Cat.

Hier is een stapsgewijs proces om trending-geluiden in je video te gebruiken:

Stap 1: Tik om te beginnen op “+”

Stap 2: Selecteer “Geluiden” bovenaan uw scherm

Geluidseffecttrends

Je kan ook gebruiken TikTok’s ontdekpagina om geluiden te zoeken. Typ gewoon de titel van het nummer in het zoekveld en blader om ‘Geluiden’ te vinden.

TikTok's ontdekpagina

Het TikTok-algoritme bepaalt welke nummers trending zijn op basis van het gedrag van TikTok-gebruikers, het delen van video’s en natuurlijk het afspelen.

Stap 1: blader door de geluidsbibliotheek, tik op het geluid en selecteer het

Stap 2: Neem uw video op en het door u gekozen geluid wordt afgespeeld terwijl u filmt

3. Doe een duet

Nee, we stellen niet voor dat je een TikTok-video met iemand anders maakt. Met deze functie kunt u: deel een gesplitst scherm met een andere video – het kan een van uw eigen of een andere gebruiker zijn.

Je bevindt je aan de andere helft van het scherm en afhankelijk van de video die je gebruikt, kun je meezingen, een recensie schrijven of zelfs een grappige dialoog. Het mooie van dit idee is dat je inhoud kunt gebruiken waarvan je weet dat deze populair is, dus het zou gemakkelijk moeten zijn om meer weergaven te krijgen.

Kijk eens naar Vessi, een Canadees schoenenbedrijf dat bekend staat om het maken van waterdichte sneakers en bewonderenswaardige prestaties levert op TikTok, dankzij het briljante gebruik van Duet door het merk om virale video’s te maken en een groter publiek te bereiken.

De Duet-weggeefactie was een van de meest succesvolle inspanningen van het bedrijf.

succesvolle inspanningen

Dit is een eenvoudige maar uiterst krachtige strategie – een duet met je volgers, waarin je je producten laat zien en ze tegelijkertijd de kans geeft om gratis producten te winnen.

Het is een win-winsituatie. Je bereikt een breder publiek en laat je ongelooflijke producten zien, terwijl je volgers gratis prijzen kunnen winnen.

4. Richt je op de juiste doelgroep

Dit is altijd belangrijk om te onthouden – door een bepaalde subcategorie van TikTok-kijkers te targeten, kun je consistentie en een toon creëren die resoneert met je kijkers.

Als je dit eenmaal weet, kun je andere accounts of communities vinden en zien welke inhoud ze produceren, hun hashtags en meer. Gebruik dit dan als inspiratie op je eigen TikTok-account.

5. Formuleer uw bijschrift verstandig

Toegegeven, een TikTok-onderschrift geeft je alleen 150 karakters om mee te spelen. Het is niet veel, maar het is genoeg om de aandacht van je publiek te trekken en ze naar je video te laten kijken.

Je bijschrift dient ook als een uitstekende plek om het gesprek met je publiek op gang te brengen in het opmerkingengedeelte. Hoe meer je publiek met je in contact komt, hoe beter – vooral voor het TikTok-algoritme.

6. Promoot uw TikTok-video’s op al uw sociale media-accounts

Of je TikTok nu voor persoonlijke of zakelijke redenen gebruikt, het is onwaarschijnlijk dat je maar één social media-platform gebruikt.

Stel echter dat TikTok slechts een onderdeel is van uw marketingstrategie. In dat geval moet je zeker promoot je TikTok-video op je andere kanalenomdat dit meer van je volgers kan verleiden om je TikTok-video’s te bekijken.

7. Zorg dat kijkers je hele video bekijken

Een weergave is een weergave of iemand de eerste twee seconden van je video bekijkt of het hele ding. Het is echter essentieel om kijkers je hele video te laten bekijken. De TikTok-algoritme staat hier positief tegenover en is de kans groter dat je video’s worden weergegeven in de aanbevelingen van de Voor jou-pagina.

Dus hoe zorg je voor retentie voor je video’s?

Eerst, overweeg koppen toe te voegen die je video en inhoud uitleggen die kijkers uitnodigen om te duetten, naaien of reageren. U kunt dit in de video en uw bijschrift bereiken door een oproep tot actie te plaatsen.

Vragen stellen in uw bijschrift en moedig mensen aan om opmerkingen in te dienen. Als ze dan commentaar geven, begin dan een dialoog met hen. Voeg waarde toe aan het gesprek in plaats van korte opmerkingen van één woord, zodat mensen terug blijven komen naar uw opmerkingengedeelte.

Kijk hoe Walmart het perfect doet.

Bekijk je hele video

8. Post op het juiste moment

Als je eenmaal hebt bepaald wie je doelgroep is, kun je beginnen te leren wanneer het voor hen de beste tijd is om op TikTok te posten. TikTok wordt op heel verschillende manieren gebruikt door werkende moeders, fashionista’s van middelbare leeftijd, influencers en bedrijven.

Gelukkig biedt TikTok analyses om je te helpen bepalen wanneer je video’s de meeste betrokkenheid krijgen. Onthoud dat TikTok een wereldwijde app is, dus je publiek is misschien niet eens in hetzelfde land, laat staan ​​in dezelfde tijdzone, als jij.

9. Geef prioriteit aan kwaliteit

Hoewel het waar is dat de meeste TikTok-video’s worden opgenomen op de telefoons van mensen, is dat geen reden om te beknibbelen op kwaliteit. Je moet nog steeds gebruik de juiste framing, goede verlichting en de best mogelijke geluidskwaliteit. Al deze elementen houden gebruikers geïnteresseerd. Om nog maar te zwijgen van het feit dat TikTok prioriteit geeft aan video’s van hogere kwaliteit op de For You-pagina.

10. Post meerdere video’s per dag

Hoe meer video’s je plaatst, hoe meer bekendheid je waarschijnlijk krijgt. Als je bijvoorbeeld een video over sportschool maakt en iemand die trainingsvideo’s op TikTok bekijkt, ziet deze, kunnen ze je pagina bezoeken en je andere video’s bekijken.

Het beste is dat u zich geen zorgen hoeft te maken dat de feeds van uw volgers worden overspoeld. Dat komt omdat de manier waarop TikTok zijn feeds beheert, niet zo overweldigend zal zijn voor je publiek als wanneer je meerdere Instagram-foto’s of Facebook-video’s per dag zou posten.

Als je de druk voelt om consistent te posten op TikTok, dan kun je een TikTok-planner gebruiken.

Is het plaatsen van meerdere keren per dag op het TikTok-account van uw klant een aanslag op uw efficiëntie en creativiteit?

Het is tijd om de handmatige posting te dumpen en je TikTok-video’s automatisch te gaan posten met SocialPilot. Gebruik de TikTok-planner van SocialPilot om berichten voor meerdere TikTok-accounts te maken en te plannen vanaf één enkel dashboard.

Start uw 14-daagse proefperiode

Afsluiten!

Na het lezen van al deze tips, is het duidelijk dat er tal van manieren zijn om je video’s te verbeteren die niet alleen afhankelijk zijn van het ‘bedriegen’ van het algoritme. TikTok is zonder twijfel een van de beste platforms voor makers. Het benadrukt plezier en beloont gebruikers omdat ze inventief zijn. Over het algemeen geldt dat hoe meer u contact kunt maken met een publiek, hoe beter uw inhoud zal presteren.