Maak kennis met Google Bedrijfsprofielen en buffer

We organiseren een exclusief webinar waarin we 10 manieren bespreken om klanten te werven met uw Google-bedrijfsprofiel. Slechts 500 zitplaatsen beschikbaar. Bewaar hier je stoel.

Er is een manier om uw bereik, uw betrokkenheid en uw verkeer organisch te vergroten, allemaal zonder een cent uit te geven.

Toch negeert 79 procent van de merken het.

Wat is het? Regelmatig publiceren op uw Google Bedrijfsprofiel.

Nu denk je waarschijnlijk ‘wat is dat in vredesnaam?’ of ‘sinds wanneer kun je op Google posten?’.

Dus laten we beginnen met een beetje achtergrond.

Een Google-bedrijfsprofiel is de vermelding die wordt weergegeven wanneer u op Google naar een merk zoekt. Je hebt deze lijsten vrijwel zeker eerder gezien.

De Google Bedrijfsprofielen voor populaire locaties in Londen.
De Google Bedrijfsprofielen voor populaire locaties in Londen.

Maar u weet misschien niet dat bedrijven berichten op deze profielen kunnen publiceren.

Door regelmatig op uw Google-bedrijfsprofiel te posten, kunt u uw bereik, uw betrokkenheid en uw verkeer vergroten.

En toch, 79 procent van de merken publiceert niet consequent.

We vroegen onze klanten waarom en ze zeiden: “het kost te veel tijd”.

Vandaag komt daar verandering in.

Maak kennis met Google Bedrijfsprofielen met Buffer

Vanaf vandaag kun je Google Business Profile-posts opstellen, publiceren en plannen met Buffer.

Google Bedrijfsprofielen is beschikbaar in het gratis Buffer-abonnement. Je kunt maximaal 10 berichten tegelijk plannen. Heb meer nodig? Met al onze betaalde abonnementen kun je tot 2.000 berichten plannen.

Het bufferdashboard met een Google Business Profile-bericht dat wordt samengesteld.

Maar voordat we ingaan op hoe Google Business Posts uw merk kunnen laten groeien, laten we eerst bespreken wat ze zijn.

Google Business-berichten zijn net als elke andere sociale post. Berichten bevatten tekst, een afbeelding en andere informatie, afhankelijk van het type bericht dat je kiest.

Er zijn vier soorten berichten:

  1. Wat is er nieuw: een standaard tekst- of afbeeldingsbericht om een ​​update te delen.
  2. Bieden: vergelijkbaar met een What’s New-bericht, maar met een start- en einddatum en de mogelijkheid om een ​​couponcode toe te voegen.
  3. Evenement: vergelijkbaar met een Aanbieding, maar specifiek voor evenementen.
  4. Covid-19-update: identiek aan het bericht Wat is er nieuw, maar specifiek voor updates met betrekking tot Covid-19.
De vier typen Google Business-berichten weergeven
De vier soorten Google Business-berichten

Klanten 50% meer kans geven om te kopen

Als u nog niet eerder op Google Business heeft gepubliceerd, loopt u iets mis.
Er is geen tekort aan bewijs dat aantoont dat het publiceren van berichten op Google Bedrijfsprofielen goed is voor uw bedrijf.

  • Google zegt dat het up-to-date houden van je profiel klanten 50 procent meer kans geeft om een ​​aankoop te doen.
  • Google Business-expert Joy Hawkins heeft tests uitvoeren om te laten zien dat het plaatsen van berichten uw verkeer, betrokkenheid en bereik consequent verhoogt.
  • En ook al zijn berichten dat misschien niet verhoog je ranking rechtstreeks, ze zorgen voor verkeer en zichtbaarheid, die beide u uiteindelijk helpen hoger te scoren.

Organische groei kan moeilijk te kraken zijn, maar Google Business-berichten bieden een oplossing. Door consistent te posten kun je de aandacht trekken zonder een cent uit te geven.

Maar hoe vaak moet je posten?

We raden aan om te publiceren minstens een keer per week op uw Google-bedrijfsprofiel om de volgende redenen:

  1. Na zes maanden verdwijnen berichten uit een profiel, dus publiceer regelmatig om updates zichtbaar te houden.
  2. Google trekt alleen rechtvaardigingen van berichten die binnen 60 dagen zijn gepubliceerd.
  3. Alleen berichten die binnen zeven dagen zijn gepubliceerd, worden weergegeven in het gedeelte Verkennen van Google Maps.
  4. 79 procent van de topmerken op Google publiceert niet regelmatig, dus er is een gemakkelijke kans om je te onderscheiden van je concurrentie.

Slechts 1 op de 5 topprofielen post regelmatig

Ondanks talloze redenen waarom merken regelmatig zouden moeten publiceren, blijkt dat maar weinigen dat doen.

Terwijl we aan onze integratie werkten, analyseerden we 500 bedrijfsprofielen in vijf steden; Londen, Sydney, Delhi, Parijs en Toronto. (Let op: dit onderzoek is geïnspireerd door: Ben Fisher’s analyse. Hij concentreerde zijn onderzoek op de VS, dus we kozen doelbewust voor steden buiten de Verenigde Staten.)

Na 50 verschillende sectoren te hebben bekeken, waaronder hypotheekverstrekkers, makelaars, tandartsen, loodgieters, letseladvocaten en meer, ontdekten we dat zeer weinig profielen die regelmatig worden gepost:

  • Slechts 20,4 procent had in de afgelopen 30 dagen gepost
  • Slechts 43 procent had het afgelopen jaar gepost

79,6 procent van de profielen post niet regelmatig. Dit verraste ons allemaal.
We vroegen ons af of het een stadsregio was die het gemiddelde naar beneden haalde, dus hebben we het uit elkaar gehaald.

Een grafiek die laat zien dat 79% van de spraakmakende Google-bedrijfsprofielen niet regelmatig worden gepubliceerd.

Maar consequent hebben in steden over de hele wereld de meeste topprofielen de afgelopen 30 dagen niets gepost:

  • 🇦🇺 Sydney = 73 procent van de bedrijven post niet regelmatig 🇦
  • 🇨🇦 Toronto = 78 procent van de bedrijven post niet regelmatig
  • 🇮🇳 Delhi = 79 procent van de bedrijven post niet regelmatig
  • 🇫🇷 Parijs = 81 procent van de bedrijven post niet regelmatig
  • 🇬🇧 Londen = 87 procent van de bedrijven post niet regelmatig

Dit zette ons aan het denken, misschien gebruikten deze bedrijven gewoon geen Google Bedrijfsprofielen. Zou dat het gebrek aan berichten verklaren?

We hebben dus gekeken of dezelfde bedrijven ook reageren op Google-recensies.

Het blijkt dat ze dat doen. De overgrote meerderheid van de bedrijven reageert op Google-reviews via hun bedrijfsprofiel.

  • 🇮🇳 Delhi = 55 procent van de bedrijven reageert op Google-recensies
  • 🇬🇧 Londen = 61 procent van de bedrijven reageert op Google-recensies
  • 🇨🇦 Toronto = 66 procent van de bedrijven reageert op Google-recensies
  • 🇫🇷 Parijs = 68 procent van de bedrijven reageert op Google-recensies
  • 🇦🇺 Sydney = 72 procent van de bedrijven reageert op Google-recensies

Gemiddeld gebruikt 64,4 procent van de bedrijven Google Bedrijfsprofielen om te reageren op reviews, maar slechts 20,4 procent publiceert consistent berichten.

Bekijk de ruwe data hier.

Dus, hoe komt het dat zo weinig bedrijven posten?

We vroegen het aan onze klanten.

Dawn Stanyon, voorzitter van Professionaliteitsadvieszei dat het gewoon te tijdrovend is om te schakelen tussen meerdere sociale kanalen. “Ik heb niet zo vaak gepost op Google Bedrijfsprofielen omdat ik het apart moet doen.”

Nial Philimore, directeur bij ondeskundigezei hetzelfde, “het delen van content via meerdere social media kanalen en Google Bedrijfsprofielen kost veel tijd.”

Berichten opstellen, publiceren en plannen voor uw Google-bedrijfsprofiel

Het is niet eenvoudig om meerdere verschillende kanalen tegelijk te beheren. Springen tussen tabbladen om inhoud in al uw netwerken te publiceren, is gewoon niet eenvoudig.

Bovendien valt publiceren op Google buiten de typische workflow van een marketeer. Marketeers zijn al overspoeld – publiceren op sociale media, versturen nieuwsbrieven en updaten onze eigen blogs – we hebben geen tijd om iets anders te regelen.

Daarom hebben we een Google-integratie gebouwd.

Nu kunt u met Buffer berichten opstellen, publiceren en plannen voor uw Google-bedrijfsprofiel.

Ga vandaag nog gratis aan de slag, en begin met het plannen van uw berichten op Google.