Dit stuk verscheen oorspronkelijk in TechCrunch

Begin 2020 zag de handel transformeren toen mensen noodgedwongen overgingen op online winkelen. Maar de trend was al begonnen. De pandemie heeft het alleen maar versneld. In feite, door 2025, wereldwijde e-commerce zal meer dan $ 7 biljoen genererengoed voor meer dan 24% van de totale wereldwijde retailaandelen.

Wat betekent die dubbelcijferige groei voor retailers? Die CRM-gegevens – en e-mail – zullen een nog grotere rol spelen in het koperstraject. Merken begrijpen het belang van het opbouwen van relaties met hun klanten. Deze verbindingen vergroten het bewustzijn en verhogen de winst. Het creëren en uitbreiden van die verbindingen is echter afhankelijk van het verzamelen van bruikbare gegevens om gepersonaliseerde e-mailstrategieën te ontwikkelen die klanten aanspreken.

Er is geen magische oplossing voor het personaliseren van individuele shopper- of abonnee-ervaringen. Wat de meest effectieve bedrijven onderscheidt van hun concurrentie, is hoe marketingteams hun inspanningen concentreren en de gegevens aan het werk zetten om uitzonderlijke merkervaringen te leveren.

Beste verkopers in de schijnwerpers

Wat verheft het ene product boven het andere? Soms is het de stijl of kleur – of iets dat een influencer benadrukt op sociale media. Een licht schijnen op uw meest gekochte producten? Onderzoek eerst de gegevens om ze te identificeren: dit kunnen de meest verkochte producten in het algemeen zijn of de best presterende producten in de categorie. Laat ze vervolgens zien in uw e-mails.

Deze aanpak werkt goed voor klanten die op zoek zijn naar iets populairs. Doordrenkt uw e-mail met inspirerende berichten om de vindbaarheid van producten te verbeteren. Wek de interesse van klanten door toevoegingen aan winkelwagens aan te bevelen en uw klanten te vertellen wat ‘hot’ is.

Deze berichtstijl kan ook een gevoel van urgentie creëren met zinnen als “Bijna weg!” of “Nog maar een paar over!” Automatiseer uw e-mailpersonalisatie op basis van uw datafeed om alleen beschikbare artikelen te markeren – en prijzen te verifiëren op juistheid.

Laat je meest bekeken producten zien

Wilt u een snelle oplossing om waarde toe te voegen aan uw communicatie? Mijn uw gegevens om uw meest bekeken producten te ontdekken. U kunt die gegevens zelfs gedetailleerder opsplitsen door shoppergegevens in lagen te leggen. Deze strategie wekt interesse, trekt meer abonnees naar uw site en verbetert het aankooppotentieel van hun producten.

Neem bijvoorbeeld het maken van thema-e-mails. Een kunstwinkel kan specifieke merken olieverf aanbieden en de meest bekeken gereedschappen (zoals paletmessen, ezels of doeken) met kortingen toevoegen om de aandacht van de koper te trekken.

Om abonnees nog meer te binden, zou diezelfde kunstwinkel tweewekelijkse of maandelijkse e-mails kunnen sturen met de momenteel meest bekeken producten. Dynamische inhoud gebruiken om het proces te automatiseren maakt het gemakkelijk te implementeren en een snelle, pijnloze methode om aankopen te stimuleren.

Vergroot de betrokkenheid met nieuwe producten

We houden allemaal van het idee van exclusiviteit. Hoevelen van ons grijpen de kans om iets nieuws te bezitten voor iedereen aan, vooral als het een tijdelijke aanbieding is? Binnen de mode- en beautywereld schitteren nieuwe producten volop. De onderwerpregel van een e-mail biedt de perfecte gelegenheid om mensen aan te spreken die als eerste iets nieuws willen bezitten. Probeer ‘vroege toegang’, ‘net toegevoegd’ of ‘alleen beperkte tijd’ toe te voegen aan de e-mailkopie om wat opwinding te genereren.

Voeg een rij met aanbevolen producten toe via automatisering of getriggerde e-mailcampagnes. Door automatisch de nieuwste producten uit uw datafeed weer te geven, vermijdt u het vervelende – en mogelijk onnauwkeurige – proces van het handmatig bijwerken van de kopie en het risico dat producten die niet op voorraad zijn of onjuiste prijzen worden gemarkeerd.

Weet je wat abonnees nog meer waarderen? Merken die oog hebben voor detail en klantvoorkeuren. Maak gebruik van uw CRM-gegevens om inzicht te krijgen in wat uw klanten leuk vinden en gebruik die gegevens om de inhoud te informeren die is opgenomen in de marketing-e-mails die u verzendt.

Probeer niet het wiel opnieuw uit te vinden

Als u de aankoopwaarde wilt verhogen, laat uw klanten dan zien wat ze willen zien. Gebruik de gegevens die u al heeft verzameld over het gedrag van uw klanten om e-mails te maken en te verzenden. U kunt bijvoorbeeld soortgelijke artikelen opnemen die ze in het verleden hebben gekocht, of producten die ze hebben bekeken tijdens eerdere sitebezoeken. Door op deze manier betrokken te zijn, kan het siteverkeer toenemen en het omzetpotentieel groeien.

Deze strategie werkt goed in e-mails na aankoop. Stuur een follow-up met andere productaanbevelingen wanneer iemand al iets heeft gekocht. Als een shopper bijvoorbeeld een trui heeft gekocht, stuur dan een e-mail met soortgelijke truien met verschillende kleuren of patronen – of raad een paar rokken of broeken aan om de outfit compleet te maken.

Door deze stap in uw e-mailmarketingmix op te nemen, voegt u meer personalisatie toe aan de winkelervaring. Door alternatieve producten te markeren die vergelijkbaar zijn met eerdere aankopen, laat u uw klanten zien dat u ze “begrijpt” en hun voorkeuren begrijpt – die extra aandacht kan meer betrokkenheid en verhoogde merkloyaliteit opleveren.

Help klanten om “verlamming door analyse” te voorkomen

Niemand vindt het leuk om in een situatie te verkeren waarin ze zoveel opties hebben om uit te kiezen dat het onmogelijk is om een ​​beslissing te nemen. Hoeveel van ons hebben vrienden via crowdsourcing om ons te helpen een beslissing te nemen? Shoppers zijn niet anders en verwelkomen vaak suggesties die zijn afgestemd op hun interesses. Meer dan de helft van alle shoppers is het ermee eens: aanbevelingen spelen een belangrijke rol om te beslissen wat te kopen en waar. Profiteer van hun besluiteloosheid en help hen door een suggestie of twee via e-mail aan te bieden.

De voordelen van het verzenden van gepersonaliseerde e-mails naar gesegmenteerde doelgroepen

  • Vertrouwen opbouwen
  • Gelukkige klanten en merkevangelisten creëren
  • Meer dollars genereren
  • Klanten opnieuw aanspreken

Uw CRM bevat een schat aan informatie voor het aanbevelen van producten als aanvulling op eerdere aankopen of add-on-items. Het op deze manier gebruiken van e-mailcommunicatie zorgt voor meer loyale klanten en stimuleert de verkoop.

Klanten kiezen merken die echt nadenken over hun behoeften en manieren vinden om waarde toe te voegen aan hun aankopen. Door een volledig beeld te creëren van producten die vaak samen worden gekocht, zoals een hele outfit of een volledige kunstkit, kunnen klanten de mogelijkheden zien.

Wanneer retailers winkelervaringen op maat aanbieden, 60% van de shoppers zegt meer kans te hebben om terugkerende klanten te worden. Als u die gepersonaliseerde ervaringen wilt maximaliseren, voegt u gepersonaliseerde e-mails met door de shopper gegenereerde inhoud toe aan uw marketingtoolkit.

E-mail heeft een positieve invloed op de digitale reizen van klanten, zorgt voor meer loyaliteit, verheft merken boven de concurrentie, vergroot het aandeel in de portemonnee en vergroot de top- en bottom-line.

E-mailpersonalisatie maakt de reis gemakkelijker voor uw klanten en uw bedrijf door de productiviteit en verkoop te verhogen met elk bericht in de inbox.

Foto van lakmoes personaliseren

Creëer geïndividualiseerde e-mailervaringen op schaal

Behaal krachtige resultaten met uniek gepersonaliseerde, boeiende e-mailervaringen die de klantloyaliteit vergroten en inkomsten genereren met Litmus Personalize, mogelijk gemaakt door Kickdynamic.

Leer meer