Kleine reclameborden | Seth’s blog

Op de West Aspect Freeway in Manhattan staat momenteel een reclamebord voor een soort placebosupplement. In de hoek staat een QR-code voor meer informatie.

Tenzij de persoon op de passagiersstoel een telelens op zijn telefoon heeft, is er geen enkele manier ter wereld dat dit gaat werken.

Wijlen mijn vriend Jay Levinson zei dat het meest effectieve reclamebord zou zeggen: “Free of charge KOFFIE, VOLGENDE UITGANG.” Een oproep tot actie, applicable voor de kijker, gemakkelijk te zien en te begrijpen.

Echte billboards zijn een hele categorie media, maar nu zijn we omringd doorway een nieuw soort, een kleinere, meer vluchtige en gewone: posts op sociale media. Je ziet er misschien wel duizend per dag.

Sociale media begonnen als tekstupdates van de ene mens naar de andere, maar dankzij het delen van foto’s zijn sommige berichten iets heel anders geworden. Een kans om consistente, bruikbare en duidelijke herinneringen te creëren aan wat je bent en waar je voor staat.

Maar als je Jay’s edict in gedachten houdt, werken ze het beste als ze web zoveel more than de kijker gaan als more than jou. Ze werken beter als ze van een afstand kunnen worden gezien en begrepen. En ze werken beter als ze ‘klinken als jij’.

Hier is een voorbeeld van enkele tientallen digitale billboards die mijn medevrijwilligers hebben gemaakt voor de Almanak. Deze hebben me weggeblazen. Gratis koffie inderdaad.