Hoe u uw zakelijke terugbetalingen ontwerpt

Sinds de pandemie zijn veel bedrijven getroffen door de angel van annuleringen van evenementen, terugbetalingen en problemen met de cashflow.

Ondanks dat we twee jaar bezig zijn, vertoont de terugbetalingsgolf geen tekenen van stoppen. In feite jagen veel Australiërs nog steeds op tienduizenden terugbetalingen van geannuleerde reizen midden in de pandemie.

Recente wereldwijde personeelstekorten, brandstofprijsstijgingen en de oorlog in Oekraïne hebben de reis- en evenementenindustrie opnieuw onder druk gezet. Het geduld van de consument raakt echter op door slechte processen, vertraagde betalingstermijnen en last-minute annuleringen. Klanten verwachten nu dat hun geld snel en gemakkelijk wordt teruggestort, maar niet alle bedrijven hebben de infrastructuur om dit te doen.

Het Australische on the net sportmanagementplatform revolutionseSPORT was bijvoorbeeld gedwongen om zijn restitutiebetalingssysteem opnieuw uit te vinden vanwege de vraag, waardoor de organisatie in de afgelopen 12 maanden $ 4 miljoen greenback aan restituties heeft verwerkt.

Running Director Alex Mednis van het Australische on the web sportmanagementplatform revolutionseSPORT zei dat, ondanks dat hij dacht dat alles weer normaal zou worden, de cijfers anders aangaven.

“De hele terugbetalingsruimte is de afgelopen zes maanden zwaar door elkaar geschud, want elke keer dat je denkt dat je het probleem hebt opgelost, komt er een nieuw probleem. We begonnen te denken, zullen de dingen ooit weer normaal worden? Maar de golfing is alleen maar groter geworden en een jaar later lijkt deze nieuwe wereld van terugbetalingen hier te blijven”, aldus Alex.

“Ondanks dat het consumentenvertrouwen stijgt, hebben bedrijven en organisaties in de evenementen-, diensten-, activity- en reisindustrie, in termen van uitgaven, een beetje trauma ervaren nadat ze zo vaak werden getroffen”, zei Alex.

Co-CEO van het Australische on the web betalingsplatform Chris Dahl zei dat de meeste mensen zich niet realiseren dat het verwerken van massale terugbetalingen een elaborate financieel proces is voor bedrijven, waarbij vaak andere partijen of meerdere betalingssystemen betrokken zijn.

“Er is veel complexiteit bij het plannen van terugbetalingen op een schone, efficiënte en snelle manier. We hebben een aantal van onze klanten hierbij geholpen tijdens de pandemie en we hebben uit de eerste hand gezien dat het verwerken van regelmatige terugbetalingen een nieuwe normale zakelijke praktijk is”, aldus Chris.

“Bedrijven moeten nu hun financiële processen en technologie ontwerpen in afwachting van terugbetalingen. Ervoor zorgen dat het restitutiebeleid van kracht is en transparant is voor hun klanten, en het hebben van één enkele bron van waarheid voor het beheer van restituties, zijn goede uitgangspunten voor bedrijven om hun activiteiten te herzien”, aldus Chris.

Stortingen around volledige fondsen as opposed to cashflowproblemen

Alex Mednis legde uit dat veel van hun sportclubs en -organisaties leden onder de geleden schade nadat ze de totale fondsen van leden hadden ontvangen, die ze volledig moesten terugbetalen.

“Toen dit eenmaal gebeurde, realiseerden we ons dat we ons proces voor onze golf equipment, organisaties en bedrijven moesten veranderen. We hebben onze technologie opnieuw ontworpen om terugbetalingen op een efficiëntere manier te plannen en hebben sportclubs advies gegeven met betrekking tot het beheer van terugbetalingen‘, zei Alex.

“De grootste verandering is dat organisaties en bedrijven nu minder geneigd zijn om het volledige geld aan te nemen en in plaats daarvan voor stortingen te kiezen. Bedrijven moeten vooruit denken en afstappen van het gebruik van het geld zoals ze het krijgen en in plaats daarvan eerdere terugbetalingen, annuleringen en niet-aanwezigheidsnummers gebruiken om uit te rekenen hoeveel geld u nodig heeft”,.

“Het is een advanced probleem dat organisaties niet altijd van de ene op de andere dag kunnen accepteren, vooral als hun bedrijf erop is gericht om de volledige betaling vooraf te eisen”, legt Alex uit.

Chris Dahl zei dat more than de hele linie veel industrieën zijn getroffen door veranderingen in hun on line betalingen en processen, maar bedrijven die zich hebben aangepast, hebben het het beste gedaan.

“We hebben veel reis- en evenementenklanten die afhankelijk zijn van vooruitbetaalde boekingen, en ze hebben behoorlijk te lijden gehad van de terugbetalingsgolven. Interessant is echter dat nu Europa open up is voor de zomer, we veel van dezelfde annuleringsproblemen zien die zich tijdens de pandemie voordeden als gevolg van personeelstekorten, COVID-19 en de oorlog in Oekraïne”, zei Chris.

“Dat laat ons zien dat bedrijven moeten nadenken in excess of de manier waarop betalingen worden gedaan met betrekking tot reizen en evenementen die kunnen worden beïnvloed door onvoorziene omstandigheden. Klanten hebben wettelijk recht op restitutie als er iets wordt geannuleerd, maar tegelijkertijd legt dit veel druk op kleine tot middelgrote bedrijven die zwaar zijn getroffen doorway de pandemie. Het accepteren van gedeeltelijke betalingen in de vorm van stortingen above het volledige bedrag en toegang tot een efficiënt betalingsplatform zal het proces zeker helpen, “zei Chris.

Fulfilled honderden vluchten die onlangs zijn geannuleerd in Australië en Europa en duizenden gestrand zijn, is het duidelijk dat bulkterugbetalingen blijvend zijn. Achieved dat in gedachten moeten bedrijven hun processen en technologie opnieuw onder de loep nemen om mogelijke financiële en operationele risico’s te vermijden.

Blijf op de hoogte van onze verhalen op LinkedIn, Twitter, Fb en Instagram.