Door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) is een enorm populair onderwerp in de digitale marketingindustrie en dat is niet voor niets. Voor niet-ingewijden verwijst doorway gebruikers gegenereerde inhoud naar de inhoud die is gemaakt doorway andere mensen, zoals uw loyale klanten, influencers, merkambassadeurs, enzovoort.

De meeste eigenaren van e-winkels realiseren het zich niet onmiddellijk, maar door gebruikers gegenereerde inhoud kan een positieve invloed hebben op de gemiddelde bestelwaarde (AOV) van uw merk en dit heeft een overvloed aan voordelen.

Een the latest rapport onthulde dat door gebruikers gegenereerde Facebook-berichten zeven keer meer betrokkenheid genereren in vergelijking fulfilled door het merk gegenereerde berichten. En de reden is simpel. UGC wordt doorway online consumers beschouwd als een van de meest betrouwbare vormen van media.

In feite, een onderzoek uitgevoerd door Helder Lokaal ontdekte dat 92% van de mensen op beoordelingen van andere klanten vertrouwt wanneer ze een product or service on the net willen kopen.

Hier zijn nog enkele interessante statistieken more than door gebruikers gegenereerde inhoud in eCommerce:

  • 97% van de klanten leest beoordelingen voordat ze een aankoop doen.
  • 90% van de klanten heeft toegegeven dat het lezen van positieve recensies hun aankoopbeslissingen positief heeft beïnvloed.
  • 89% van de klanten leest de reacties van het merk op klantrecensies.
  • 86% van de klanten zei dat negatieve beoordelingen hun uiteindelijke aankoopbeslissing beïnvloedden.

De bovenstaande feiten onthullen duidelijk het belang van door gebruikers gegenereerde inhoud voor eCommerce-merken. Maar in dit artikel gaan we ons specifiek richten op de influence van UGC op de gemiddelde bestelwaarde in eCommerce-winkels.

Wat is de gemiddelde bestelwaarde? Waarom maakt het uit?

Bron: Alidropship

AOV is een belangrijke prestatiemaatstaf voor eCommerce-winkels om inzicht te krijgen in het koopgedrag van hun klanten.

Simpel gezegd, AOV is de gemiddelde geldwaarde van elke bestelling die gedurende een bepaalde periode op uw eCommerce-web site is geplaatst. Het is een essentiële statistiek om bij te houden als u de totale omzet en winst van uw e-commercebedrijf wilt verhogen.

Als u de AOV van uw eCommerce-winkel kent, kan dit waardevolle inzichten opleveren voor het verbeteren van uw marketing- en productprijsstrategieën. Het helpt u een maatstaf voor klantgedrag te bepalen en stelt u in staat betere doelen te stellen, betere strategieën te creëren en te evalueren hoe goed ze werken. Het belangrijkste is dat het leren about AOV inzicht geeft in hoeveel uw klanten aan uw producten uitgeven.

Zodra u weet wat uw klanten per bestelling uitgeven, kunt u uw productprijzen bepalen op basis van die inzichten.

Hoe AOV berekenen in uw eCommerce Retail store?

Het berekenen van de gemiddelde bestelwaarde in eCommerce is heel eenvoudig.

Het enige wat u hoeft te doen is de totale omzet voor een bepaalde periode te delen doorway het aantal bestellingen dat in dezelfde periode is ontvangen. Web als elke andere statistiek kan de AOV voor elke periode worden berekend, maar bijna alle eCommerce-winkels berekenen deze maandelijks.

Bron: KeyCommerce

Stel dat uw maandinkomsten in januari $ 25.000 waren en dat u in totaal 150 bestellingen heeft ontvangen. Dus $ 25.000 gedeeld door 150 is gelijk aan $ 166,66, wat de AOV van uw maand in januari is.

3 concrete manieren om de AOV van e-commerce te vergroten satisfied behulp van doorway gebruikers gegenereerde inhoud

Door gebruikers gegenereerde inhoud is op veel manieren nuttig. Maar als je je specifiek wilt richten op het verhogen van je AOV, dan zijn er ook manieren om dat te doen. Hieronder staan ​​de 3 concrete manieren om uw eCommerce AOV te verhogen achieved behulp van consumer-generated information.

1. Neem UGC-inhoud op in productpagina’s

Uw klanten toestaan ​​om inhoud op uw productpagina’s te maken, is een geweldige manier om deze niet alleen up-to-date te houden achieved nieuwe inhoud, maar ook om echte feed-back te laten zien van klanten die uw producten al hebben gekocht.

Bron: Pixlee

Bovendien zouden uw potentiële klanten de mening van de bestaande klanten meer geloven dan uw beweringen. En zoals we al hebben geleerd, zullen klanten eerder tot een aankoop overgaan als ze positieve recensies around het product of de producten lezen.

Dit is de belangrijkste reden waarom u klanten absoluut moet toestaan ​​om beoordelingen op uw productpagina’s te schrijven en deze in uw eCommerce-winkel te presenteren.

2. UGC opnemen in e-mailmarketingcampagnes

E-mailmarketing is een andere bewezen tactiek om de betrokkenheid te vergroten, conversies te stimuleren en de inkomsten voor elke eCommerce-winkel omhoog te schieten.

Veel eCommerce-merken investeren zelfs zwaar in hun e-mailmarketingcampagnes omdat het een solide investeringsrendement oplevert.

Helaas missen de meeste eCommerce-merken een uiterst kritisch factor in hun e-mailmarketingcampagnes: door gebruikers gegenereerde inhoud.

Geloof het of niet, maar UGC kan de impact van uw e-mailmarketingcampagnes vergroten.

Hier is een voorbeeld van het gebruik van UGC in e-mailcampagnes.

Bron: eSpoetnik

En hier zijn enkele slimme manieren om doorway gebruikers gegenereerde inhoud in uw e-mailmarketingcampagnes te implementeren:

  • Neem de beoordelingen/comments van uw eerdere klanten op in uw promoting-e-mails. Dit is fulfilled identify effectiever wanneer u een herinneringsmail stuurt dat een klant enkele producten in de winkelwagen heeft. Voeg gewoon positieve beoordelingen van andere klanten van dezelfde producten toe en het zal zeker de kans vergroten dat de deal wordt gesloten.
  • Als je in je e-mail reclame maakt voor een specifiek item of een bepaalde groep producten, voeg dan screenshots toe van posts op sociale media waarin more than je item wordt gesproken.
  • Als u de kans op een verkoop wilt vergroten, kunt u een kortingsbon voor een beperkte tijd aanbieden, samen satisfied de positieve recensies van eerdere klanten voor bepaalde producten die u promoot.
3. Gebruik UGC-inhoud opnieuw voor Flash-verkopen

Flash Revenue is een ongelooflijk krachtige en bewezen manier om de verkoop van een eCommerce-winkel te stimuleren. Als u van tijd tot tijd flash-verkopen uitvoert, moet u zeker overwegen om er door gebruikers gegenereerde inhoud in te presenteren.

Er zijn veel soorten UGC die u in uw flash-verkopen kunt opnemen, zoals productrecensies, screenshots van posts op sociale media door klanten, unboxing-video’s en nog veel meer.

Hier is een voorbeeld van het weergeven van beoordelingen en recensies van klanten in flash-uitverkoop.

Bron: Kogan

Als u echter van strategy bent om voor het eerst een flash-uitverkoop te houden, weet dan dat klanten een snellere levering verwachten dan normaal voor het kopen van producten uit flash-verkoop. Zorg er dus voor dat een goede orderafhandelingssysteem is aanwezig om aan de verwachtingen van uw kopers te voldoen tijdens de flash-uitverkoopperiode.

Conclusie

Zoals je tot nu toe hebt gezien, kan doorway gebruikers gegenereerde inhoud een aanzienlijke effects hebben op de gemiddelde bestelwaarde van e-commerce. Hopelijk heb je nu enkele van de beste manieren geleerd om UGC te gebruiken om je eCommerce AOV te schalen.

Nieuwe call-to-action

Leave a Reply