Een maken jaarlijks marketingplan die aansluit bij de groeidoelstellingen van uw bedrijf is geen sinecure. Echter, inkomende marketingprogramma’s van het volgende niveau – degenen die uitlijnen advertising and marketing-, verkoop- en serviceteams — gebruik de kracht van het vliegwiel.

Een inbound marketingplan dat is gecentreerd rond het vliegwiel maakt gebruik van kracht, wrijving en het momentum dat de combinatie creëert, en het is ontworpen om complexe organisaties te helpen hun behoeften te vervullen. groei doelen.

inkomende methodologie vliegwiel

Als u begint achieved uw marketingplanningsproces voor 2023, raadpleegt u onze infographic voor een overzicht van het proces dat samenvat hoe u een program maken. Hieronder gaan we dieper in op elke stap, dus lees verder!

VERWANT: Free of charge sjabloon voor jaarlijks inkomend marketingplan

de vijf stappen naar het jaarlijkse marketingplanningsproces bekijk afbeelding groter

1. Identificeer initiatieven voor bedrijfsgroei voor het komende jaar

Een marketingplan ontwikkeld rond onduidelijke – of erger nog, onbekende – initiatieven voor bedrijfsgroei is een oefening in zinloosheid. Neem get in touch with op fulfilled belangrijkste afdelingshoofden en besluitvormers om hun inbreng te verzamelen in excess of de collectieve toekomstvisie. Leun mee in gesprekken en rondetafelgesprekken die iedereen op één lijn brengen voordat je begint satisfied het formuleren van een system.

Het vermijden van de fout om een ​​marketingplan in een silo te bouwen, voegt waarde toe, versnelt de get-in en biedt een toegewijd pad voor uw inkomende inspanningen.

2. Stel goed gedefinieerde doelen en voortgangsbenchmarks in

Een team samenstellen om inzichten en perspectieven te bieden about groei-initiatieven is één ding. Komt naar consensus about doelen en hoe succesvolle voltooiing van die doelen eruit ziet, is een andere.

De sleutel hier is tweeledig. Eerst, wees realistisch. Bekijk de doelstellingen van het huidige jaar en de prestaties tot nu toe om te begrijpen wat redelijk is in termen van verwachtingen en prestaties.

Ten tweede, definieer hoe de vooruitgang zal worden gemeten. Wees specifiek about critical general performance indicators (KPI’s) voor het aantrekken en omzetten van sales opportunities, MQL- en SQL-percentages, en een regelmatige voortgangs-/doelenbeoordelingsfrequentie – around het algemeen satisfied intervallen van 90 dagen.

3. Specificeer budgetparameters

Net als bij doelen en benchmarks, moet je realistisch zijn around de geld dat je moet uitgeven het uitvoeren van een jaarlijks inbound marketingplan. Het kennen van het brutobudget helpt gewoon bij het beheer van het “grote plaatje”.

Welke tactieken zijn het waard om geld achter te laten om het rendement op investering (ROI) te maximaliseren? Is er een betere manier om de frequentie, het inhoudsformaat, de technologieën, enz. aan te passen om binnen de geplande uitgaven te blijven en toch te genereren? voldoende resultaat?

VERWANT: De absoluut beste marketingbudgetsjablonen – een have to-examine voor B2B-marketingmanagers

4. Geef prioriteit aan strategieën en tactieken die aansluiten bij groei-initiatieven en doelen

Met alles op zijn plaats – het pad, doelen, voortgangsbenchmarks, spending budget – kunt u eindelijk beginnen satisfied het jaarlijkse marketingplanningsproces, het belangrijkste: de tactieken. Aangezien inbound wordt gevoed door inhoud, is het essentieel om zowel het sort inhoud dat u wilt ontwikkelen als de kanalen te identificeren die u voor distributie wilt gebruiken.

Creëren driemaandelijkse inhoudsplannen dat de onderwerpen en indelingen specificeert, is een effectieve manier om een ​​regelmatige cadans te ontwikkelen en ervoor te zorgen dat u elk distributiekanaal (weblogs, video’s, geavanceerde inhoud, enz.) optimaal gebruikt, inclusief uw internet site.

Zorg ervoor dat u niet achterblijft doorway een doorway groei gedreven ontwerp (GDD) te implementeren om uw web page te behouden vers, relevanten bijgewerkt achieved continu leren en verbeteren. Negeer ook niet bewezen concentrate on-dependent strategieën. Account-primarily based marketing (ABM) richt uw inspanningen op potentiële beste pasvormen. Verbeter bovendien de resultaten fulfilled immediate mail, e-mailexplosies en beurzen.

5. Blijf flexibel en wendbaar

Uw jaarlijkse marketingplan is essentieel voor het navigeren doorway het komende jaar. Maar onthoud, het is niet in steen geschreven onvoorziene omstandigheden zal ontstaan. U wilt wendbaar genoeg zijn om gegevens around wat werkt en wat niet het hele jaar doorway te gebruiken om aan te passen.

Overweeg een jaarlijks marketingplan te gebruiken in combinatie achieved driemaandelijkse marketingroadmaps fulfilled specifieke aandachtsgebieden en tactieken voor de komende 90 dagen. Dit betekent niet dat je je marketingplan moet laten ontsporen, maar gewoon aanpassen het om de variabelen aan te pakken en tegelijkertijd uw grotere initiatieven op schema te houden.

Als u nu nadenkt over het maken van een B2B-marketingplan, kijk naar de bovenstaande infographic. U wordt eraan herinnerd dat het marketingplanningsproces niet zo intimiderend is.

Lees meer above de essentie van het maken van een jaarlijks marketingplan in onze gratis gids. Klik hieronder om het nu te lezen en obtain daarna het bijbehorende sjabloon om je eigen program te maken.

Nieuwe call-to-action

Leave a Reply