30 seconden samenvatting:
- Search engine marketing is duur, maar biedt geen tastbare garanties op het gebied van rankings of verkeer. Geen question dat zoveel ondernemers in de war zijn
- Alle Website positioning-klanten zijn anders. Het is belangrijk om hun eerdere ervaring achieved Web optimization te begrijpen voordat u uw relatiebeheerstrategie satisfied elk van hen ontwikkelt.
- Door een nieuwe direct en hun beslissers te leren kennen, kunt u uw assistance op een nuttigere en gemakkelijker te begrijpen manier positioneren
- Het opleiden van klanten is vaak nodig om te weten wat ze kunnen verwachten van een Search engine optimization-assistance
Search engine optimisation is een vaak onbegrepen branche. Ik heb nogal wat bedrijfseigenaren gezien die ervan uitgaan dat een Web optimization-adviseur een soort magische knop heeft die de organische zoekzichtbaarheid van de site binnen een bepaalde tijd kan vergroten.
Hoewel dat tien jaar geleden misschien het geval was, is de Search engine optimization-industrie veel verder geëvolueerd dan manipulatieve tactieken die (om eerlijk te zijn) in het verleden als een charme werkten.
De Search engine optimisation van vandaag gaat around het verbeteren van web sites, op alle mogelijke niveaus, van inhoudswaarde tot bruikbaarheid. Het doet alles beter en sneller. Er is geen enkel ingredient dat moet worden verbeterd en dat zeker een raise zal geven aan organische posities. Het werkt consequent aan een site als geheel om hopelijk een geleidelijke groei te zien.
Om het nog erger te maken, hebben de meeste Seo-klanten een lange geschiedenis van Search engine optimisation-werk dat op hun website is uitgevoerd. En dat werk kan hebben geleid tot een geleidelijk verlies van rankings en organische zoekresultaten. Het is belangrijk om die uit te zoeken, omdat die rode vlaggen kunnen voorkomen dat die bedrijven enige vooruitgang zien, zelfs als ze blijven investeren in de Seo-strategie voor de lange termijn.
Dus hoe kunt u de verwachtingen van uw Website positioning-klanten goed beheren zonder ze af te schrikken?
Begrijp uw Search engine optimisation-klant
Het klinkt misschien extreem cynisch, maar de beste Web optimization-klant is degene die al is verbrand doorway te veel beloven en te weinig waarmaken van die beloften. Deze klanten begrijpen beter waarom Seo-resultaten niet kunnen worden gegarandeerd en waarom ze moeten investeren in resultaten op langere termijn.
Maar die klanten hebben andere uitdagingen om te vechten. Hun internet sites worden vaak bestraft of gefilterd en hun budgetten lijden vaak onder maanden van slecht organisch verkeer. Deze bedrijven zijn vaak bereid om akkoord te gaan fulfilled alles wat hen in staat zou stellen terug te vallen in de gratie van Google, maar het is moeilijk voor hen om jarenlange inspanningen op het gebied van linkbuilding te wissen en helemaal opnieuw te beginnen.
Het andere kind Search engine optimization-customer is een rusteloze. Deze bedrijven hebben in het verleden mogelijk andere Website positioning-bureaus gebruikt, hebben geen resultaten gezien en zijn op dit second behoorlijk ongeduldig. Ze zijn het zat om weer een langetermijninvestering te doen, omdat ze vinden dat ze op dit punt genoeg hebben geïnvesteerd.
U moet zorgvuldig onderzoeken wat er tot nu toe voor deze web sites is gedaan en uitleggen waarom het niet werkte en wat u anders gaat doen, terwijl u blijft volhouden waarom u geen resultaten kunt garanderen in een definitief tijdsbestek.
Ten slotte zijn er onwetende klanten die er niet om geven wat u doet, maar die moeten weten wanneer ze in de major 5 komen voor hun belangrijke zoekwoorden. Deze klanten hebben een volledige opleiding nodig, enge voorbeelden van bedrijven die al hun rankings binnen een dag verliezen en casestudies die een geleidelijke groei van organische zichtbaarheid laten zien die begint achieved een langetermijnstrategie, onderzoek naar linkbuilding en het bouwen van een op maat gemaakte outreach-strategie.
Onderzoek uw beslissingseenheid (DMU) zorgvuldig
In veel gevallen, zelfs als het om kleine bedrijven gaat, zal meer dan één persoon beslissen of u of uw bureau iemand is fulfilled wie ze zullen samenwerken.
In de B2B-wereld is een DMU een beslissingseenheid, satisfied andere woorden het is een groep mensen die zal bepalen of een bedrijf met u zal samenwerken. Deze groep kan bestaan uit de bedrijfseigenaar of CEO, een marketingmanager, hoofd van het ontwikkelteam, enz.
Veel bedrijven hebben interne Search engine optimisation-teams die hulp van buitenaf nodig hebben. Dit Website positioning-staff zal hoogstwaarschijnlijk deel uitmaken van de DMU van dat bedrijf. Vermijd kritiek op hun werk bij het management. Geef ze niet het gevoel dat uw bureau het interne crew kan vervangen.
Zoek in plaats daarvan uit wat dat crew doet en hoe u hun werk kunt aanvullen.
Uit ervaring blijkt dat de meeste interne Search engine optimisation-groups graag dingen uitbesteden zoals: hyperlink prospectie, overtreffen en, meer recentelijk, Kernwebvitaliteit optimalisatie (de laatste is te nieuw, dus niet veel SEO’s houden het bij). Doorlopende taken zoals concurrent volgen, zoekwoord hole-analyseen backlink profiel monitoring ontbreken vaak in veel interne Search engine marketing-strategieën.
U moet die hiaten kennen om uw company beter te positioneren.
De beste aanpak is om uw DMU te identificeren en hoe uw bureau precies kan helpen bij het formulier voor het genereren van potential customers. Zorg ervoor dat uw serviceaanvraagformulier vragen bevat zoals:
- Heeft u een in-residence Seo crew of persoon?
- Heeft u al eerder gebruik gemaakt van Website positioning-solutions?
- Heeft u zorgen waarvan wij op de hoogte moeten zijn?
Heb een rapportvoorbeeld klaar
Ontwikkel een gedetailleerd voorbeeld van een Website positioning-rapport om potentiële klanten te laten zien wat ze kunnen verwachten:
- Maand één rapport
- Voorbeeld van een stappenplan van verder werk
- Maandelijkse rapporten achieved details over voltooide of lopende projecten, enz.
Op foundation van verschillende besluitvormingseenheden die u tot nu toe hebt bereikt en de verschillende diensten die u levert, kunnen die rapporten variëren.
Wees duidelijk en transparant
Search engine optimisation is een voortdurend en nooit eindigend werkwijze. De enige manier om een klantenbestand voor de lange termijn op te bouwen, is doorway vertrouwen op te bouwen, zelfs voordat ze aan boord gaan. En niets werkt beter dan eerlijk en transparant te zijn.
Het is beter een veeleisende klant te verliezen dan de gevolgen van slecht gemanagede verwachtingen onder ogen te zien.
Besteed tijdens uw onboarding-gesprek wat tijd aan het bespreken van wie hun site onderhoudt, hoe hun blog wordt beheerdwat er nodig is om updates live te pushen, wie inhoud maakt, bewerkt en goedkeurt voordat deze live gaat, en of de internet site wordt aangedreven doorway een bestaand platform of is het op maat gemaakt.
Maak duidelijk dat je toegang tot hun gegevens nodig hebt, inclusief: analyse en Search Console-accounts.
Als u deze specifics begrijpt, kunt u de doorlooptijd van uw te implementeren Web optimization-aanbevelingen inschatten. Als je vertragingen voorziet (bijvoorbeeld, elke update heeft een moeizaam goedkeuringsproces nodig of ontwikkelaars zijn de enige mensen die de web site kunnen updaten en deze teams hebben de neiging om druk en traag te zijn), maak dan duidelijk dat deze wegversperringen de site kunnen vertragen. verwerken en manieren bespreken om ze te overwinnen.
Vergeet niet het installatieproces uitgebreid uit te leggen. Uw bureau heeft tijd nodig om de web-site en de Search engine optimisation-geschiedenis tot in element te onderzoeken, en dat kost tijd, en die tijd is niet gratis. Veel bedrijven verwachten dat het actieve werk onmiddellijk begint wanneer ze een agreement ondertekenen, dus laat het niet als een verrassing komen dat Search engine optimization-onderzoek deel uitmaakt van het installatieproces.
Probeer bovendien tijdens uw onboarding-gesprek ook de rest van het bedrijf beter te begrijpen. Vermeld dat je waarschijnlijk hulp en enter van andere groups nodig hebt, zoals productontwikkeling en klantenondersteuning. Het uiteindelijke doel van een Search engine marketing-strategie is het binnenhalen van meer omzetniet alleen organisch verkeer binnenhalen, en dat is het initiatief van het hele bedrijf.
Vraag hen om meer informatie above hun eerdere digitale marketinginspanningen, waaronder: PPC, leadgeneratie, beheer van bestemmingspagina’sen e-mail reclame. Hoe meer u weet about het bedrijf en zijn huidige conversietrechters, hoe beter uw Search engine optimization-service zal zijn om deze aan te vullen.
Conclusie
Zoekmachineoptimalisatie lijkt misschien een zeer mysterieus proces voor ondernemers die het gevoel hebben dat ze geld in de lucht gooien zonder iets tastbaars in ruil te krijgen. Als je jezelf in de schoenen van die ondernemers verplaatst, is dat eigenlijk most effective begrijpelijk.
Voel je dus niet slecht als weer een andere potentiële klant een soort garantie eist. Wees geduldig maar vastberaden. Onboarding van Website positioning-klanten vereist vaak dat ze worden geïnformeerd above waarom Search engine marketing geen garanties kan hebben, maar hoe het op de lange termijn zeer lonend kan zijn.
Ann Smarty is de oprichter van Viral Articles Bee, merk- en communitymanager bij World-wide-web Internet marketing Ninjas. Ze is te vinden op Twitter @seosmarty.
Abonneer u op de Lookup Motor Observe-nieuwsbrief voor inzichten above Website positioning, het zoeklandschap, zoekmarketing, digitale internet marketing, leiderschap, podcasts en meer.