Het verbeteren van de communicatie op de werkplek is een van de beste investeringen die u in uw bedrijf kunt doen.
Sterke communicatie op de werkplek kan de omzet verhogen, een sterke bedrijfscultuur opbouwen en toptalent vasthouden tijdens The Good Resignation. Maar aan de andere kant kosten ongepaste of slechte communicatiepraktijken op de werkplek bedrijven naar schatting $ 1,2 biljoen jaarlijks.
Het verlies van winst is niet het enige nadeel van ineffectieve communicatie:
- Slechte communicatie op de werkplek leidt tot een hoger verloop en een laag moreel van de werknemers.
- The Excellent Resignation zuigt werkplekken leeg van talent.
- Onderzoek voorspelt omzetstijging satisfied 20% in het volgende jaar.
- Het verbeteren van de communicatie op de werkplek is een strategie om op deze voorspellingen te reageren.
Hier zijn een paar dingen om te overwegen.
Communicatiekloven dichten
Er zijn minstens 1,2 biljoen redenen waarom bedrijven communicatiekloven zouden moeten dichten. Fulfilled wat werk kunnen leiders de communicatie verbeteren, werknemers tevreden houden, terwijl bedrijven geld besparen en hen helpen efficiënter en effectiever te werken.
Hier zijn een paar manieren waarop leiders hun teams kunnen helpen om communicatiekloven effectief te dichten.
Beoordeel uw huidige communicatiestrategie
Neem voordat u nieuwe ideeën uitprobeert de tijd om uw huidige communicatiestrategie te beoordelen, zodat u sterke en zwakke punten kunt identificeren.
Vraag uzelf af welke communicatiemiddelen uw organisatie gebruikt. Maak een lijst en wees eerlijk more than de voor- en nadelen. Verzamel vervolgens opinions van medewerkers about wat voor hen het beste werkt.
Het onderzoeken van uw huidige strategie zal nieuwe benaderingen informeren. Maak een plan voor hoe je gaat het succes meten van uw herziene communicatienormen, zodat u kunt blijven evalueren hoe het gaat.
Leid werknemers naar plakkerige informatie
Elk bedrijf heeft zijn eigen set “kleverige informatie”, zoals interne kennis, praktijken, vooroordelen en bedrijfstaal. Het kost tijd om deze dingen te leren. Het kan frustrerend zijn voor werknemers als ze geen managementondersteuning hebben om aan de slag te gaan.
Laat medewerkers tijdens de onboarding kennismaken fulfilled de unieke particulars van de bedrijfscultuur en versterk dit vervolgens satisfied bijscholing. Maak interne documenten om te verwijzen naar bedrijfsmethoden en -processen en maak deze toegankelijk voor medewerkers.
Hoe sneller werknemers de methoden en cultuur van het bedrijf kennen, hoe sneller ze vol vertrouwen kunnen deelnemen aan interne communicatie.
Wees duidelijk more than doelstellingen en taken
Slechte communicatie zorgt voor onzekerheid en verwarring. Werknemers zonder duidelijke richtlijnen van het management missen de aim, travel en vertrouwen van degenen fulfilled gedefinieerde werkverantwoordelijkheden.
Het vermogen van uw group om samen te werken zal er ook onder lijden als ze niet synchroon lopen satisfied het management of fulfilled elkaar. Teams die geen richting hebben, lopen achter bij het halen van projectdeadlines. Dat zal een domino-effect veroorzaken van meer onvervulde doelen.
Uw workforce zal succesvoller zijn als ze weten welke taken ze moeten voltooien en wanneer. Een geweldige manier om uw groups up-to-date en geïnformeerd te houden, is doorway effectieve vergaderingen te houden (permit op de nadruk op ‘effectief’). Benader vergaderingen altijd met een duidelijk en steady agenda. Stel parameters in voor tijd, onderwerpen en doelen en houd u eraan.
Geef uw medewerkers van tevoren de vergaderagenda, zodat ze wat tijd hebben om na te denken about hoe ze een bijdrage kunnen leveren en welke vragen ze hebben. Bevestig vervolgens aan het einde van de vergadering dat uw group weet op welke korte- en langetermijndoelen ze zich moeten concentreren doorway korte vergadernotities en herinneringen te sturen.
Bevorder open up communicatie en feed-back
Het is belangrijk om medewerkers consistente responses te geven. Neem regelmatig speak to op satisfied uw workforce om hen te laten weten wat er goed gaat en waar ze kunnen verbeteren. Professionals die aanbieden bruikbare responses laten zien dat ze geven om het succes en het welzijn van hun werknemers
Communicatie is tweerichtingsverkeer. Supervisors moeten er een gewoonte van maken om suggestions van medewerkers te krijgen. Deze tweerichtingsfeedback bevordert vertrouwen en transparantie op de werkplek, wat een grote bijdrage levert aan het opbouwen van sterke interne communicatie.
Stimuleer de dialoog doorway eerlijke input uit te nodigen en uw waardering te tonen. Werkbetrokkenheid en loyaliteit toenemen wanneer medewerkers een sterke relatie hebben achieved hun leidinggevenden en zich gewaardeerd voelen voor hun inbreng.
Gebruik technologie op de juiste manier
Er zijn veel digitale instruments beschikbaar die teams helpen om snel en efficiënt te communiceren. Maar alleen omdat de tool er is, wil nog niet zeggen dat het de beste optie is.
Laten we e-mail nemen. Het is een uitkomst van snelle, onmiddellijke informatie. Toch worden mensen zo overspoeld fulfilled e-mails die ze ervaren “e-mailangst‘ bij de gedachte hun inbox te openen.
Gelukkig zijn er veel applications beschikbaar die werknemers helpen bij het organiseren en prioriteren van informatie op de werkplek, inclusief inboxen. Deze apps beheren afleiding, verbeteren de aim en zorgen voor gemoedsrust bij de werknemers.
Denk aan je publiek
Of uw workforce nu op kantoor, hybride of op afstand is, digitale communicatie by using berichten-applications, chats en e-mail is een standaardfunctie van de hedendaagse werkplek.
Hoewel deze equipment een snelle communicatie gedurende de dag mogelijk maken, zijn ze ook beladen fulfilled problemen om toon in excess of te brengen of een menselijke toets toe te voegen. Een manager kan bijvoorbeeld van system zijn een nuttig briefje te sturen, maar dit wordt geïnterpreteerd als micromanagement en koud.
Vermijd deze communicatiefouten doorway aan uw publiek te denken wanneer u een bericht naar uw group stuurt. Voordat je op verzenden drukt, moet je even de tijd nemen om je voor te stellen dat je het bericht vanuit het perspectief van de ontvanger leest. Vraag uzelf af hoe u zich zou voelen en beslis dan of sommige herzieningen gerechtvaardigd zijn.
Wanneer een bericht wordt ontvangen zoals bedoeld, is het gemakkelijker om communicatiekloven te dichten.
Wees authentiek
Een laatste gedachte around communicatie op de werkplek: leiders die zichzelf willen zijn voor hun teams, vormen de kern van succesvolle communicatie. Deze leiders geven toe dat ze fouten maken, hechten veel waarde aan eerlijkheid en voelen niet de behoefte om de leiding te nemen above elk gesprek of elk idee te bezitten.
Autoritaire leiders lopen het risico de communicatiekloven te vergroten in plaats van ze te dichten. Omgekeerd, een authentieke leider inspireert medewerkers om zich meer op hun gemak te voelen om een bijdrage te leveren.
Wanneer u de communicatie op uw werkplek onderzoekt, denk dan na around uw communicatiepraktijken als leider. Neem de verantwoordelijkheid voor wat je goed doet en waar je nog zou kunnen verbeteren.
Belangrijkste afhaalmaaltijden
Werknemers besteden bijna de helft van een 40-urige werkweek aan communicatie, of het nu gaat om het lezen van e-mails, het schrijven van berichten of het bijwonen van vergaderingen. Dat is veel tijd voor dingen die fout gaan – of juist. U kunt ervoor zorgen dat meer dingen goed gaan door een proactieve en doelgerichte aanpak te volgen om de communicatie op de werkplek te verbeteren.
Deze aanpak zal tijd kosten.
Het opbouwen van een cultuur van bloeiende communicatie is een langdurig proces satisfied vallen en opstaan, maar het is het zeker waard. Doorway de hier beschreven richtlijnen te volgen, is het mogelijk om communicatiekloven te dichten en de bedrijfsinkomsten te zien stijgen.
Maar wat nog belangrijker is, u zorgt voor een positievere en efficiëntere bedrijfscultuur voor iedereen.