De bedrijven van vandaag zijn datagestuurd, waarbij analyserapportage een fundamentele rol speelt in hoe we klantreizen en -ervaringen by means of meerdere platforms en kanalen begrijpen. Als gevolg hiervan zijn de analysetools van Google geëvolueerd om meer uitgebreide en bruikbare inzichten uit uw databases te bieden – en dat brengt ons bij Google Analytics 4, dat in 2023 wordt gelanceerd. Hier vindt u alles wat u moet weten over hoe het werkt en hoe u het kunt gebruiken.
Wat is Google Analytics 4?
In 2023 neemt GA4 het more than van GA3 (Universal Analytics). Hoewel GA4 nu ongeveer 2 jaar bestaat, wordt het volgend jaar de enige versie van Google Analytics. Veel organisaties draaien nog steeds met Universal Analytics, maar zullen binnenkort moeten overstappen op GA4 voor analytics. Dit betekent dat hoewel Universal Analytics beschikbaar zal zijn tot 1 julist volgend jaar is het van cruciaal belang om nu te leren hoe u GA4 kunt gebruiken, zodat u klaar bent om de overstap te maken. Verandering is niet altijd gemakkelijk, maar achieved een goede gids zal het altijd lonend zijn!
Wat is het verschil?
Dus, wat biedt GA4 u dat Universal Analytics niet biedt?
- 
-
Gestroomlijnd dashboard – Dashboards zijn ongelooflijk waardevol om in één oogopslag gemakkelijk verteerbare en bruikbare gegevens te krijgen. En hoe eenvoudiger, aanpasbaarder en nauwkeuriger ze zijn, hoe beter! De dashboards van GA4 zijn meer gestroomlijnd, satisfied eenvoudige navigatieknoppen om te schakelen tussen de functies Home, Adverteren, Bibliotheek, Verkennen, Rapporten en Configureren. Onderaan je dashboard levert Google voorspellende inzichten op foundation van krachtige AI-functies voor quick actie.

- 
-
Metingen zijn nu gebeurtenissen – De gebeurtenismodellering geeft je een flexibeler product om mee te spelen en alle unieke interacties te zien die gebruikers satisfied je inhoud ervaren. U kunt niet alleen paginaweergaven controleren, maar ook scrollen, uitgaande klikken, zoekopdrachten op websites, videobetrokkenheid en bestandsdownloads – allemaal als gedetailleerde gebeurtenissen. Daarnaast krijg je ook toegang tot betrokkenheidsstatistieken zoals betrokken sessies, betrokkenheidspercentage en betrokkenheidstijd, zodat je kunt zien waar je de meeste interactie krijgt.

- 
-
Voorspellende inzichten – Kijken naar het huidige en vroegere gedrag is een nuttige bron, maar het is niet altijd gemakkelijk om die informatie te gebruiken en voorspellingen te doen. Voorspellende inzichten, achieved behulp van AI-statistieken zoals churn-kans, omzetvoorspelling en aankoopkans, levert GA4 de inzichten die u nodig hebt om sneller en nauwkeuriger dan ooit tevoren prognoses te maken. Dit is essentieel voor het vormgeven van advertenties en sociale-mediacampagnes om de juiste doelgroep te targeten, en om aangepaste trechters te creëren om deze klanten te kanaliseren.

- 
-
Cross-system analyse – De bedrijven van vandaag zijn multi-platform en klanten kunnen tijdens hun reis tussen kanalen schakelen, dus GA4 volgt de hele klantervaring als geheel in plaats van kanalen afzonderlijk te volgen. Van acquisitie en betrokkenheid tot het genereren van inkomsten en retentie, je krijgt een uitgebreid overzicht van deze reis, hoe ze ook communiceren achieved je kanalen.

- 
-
Verbeterde integraties – Nieuwe functies zorgen voor een betere integratie satisfied Google-products and services, waaronder Adverts, Lookup Ads 360 en Exhibit & Video 360. Dit maakt het veel gemakkelijker om marketingcampagnes te optimaliseren, gegevens en voorspellende inzichten op verschillende platforms te verzamelen om betere beslissingen te nemen more than uw inhoud, wie is gericht, en de trechter die hen naar de verkooplijn brengt.

- 
-
Geheimhouding – Privateness is een belangrijk punt van zorg voor consumenten en het is van essentieel belang voor organisaties om klantgegevens te beschermen en op elk contactpunt compliant te blijven. GA4 bereikt dit zonder de waarde van de gegevens die u verzamelt af te schrijven. Het registreert geen IP-adressen, draagt geen gegevens over tussen regio’s en gebruikt regionale controles om niet-naleving van de regelgeving achieved betrekking tot het verzamelen van gedetailleerde apparaat- en locatiegegevens te voorkomen. Het stelt uw organisatie ook in staat om aan te passen wie toegang heeft tot welke gegevens, zodat u in overeenstemming blijft met het privacybeleid.

Hulp nodig? Ons digitale marketingteam is hier om de dag te redden!
Wilt u dat de specialists uw bedrijf on the web naar de top brengen en ervoor zorgen dat uw klanten er alles over horen? Onze groups dekken elke digitale marketingservice die u nodig heeft, van webdesign en e-mailmarketing tot PPC- en socialemediamarketing, en ons doel is om u een digitale marketingstrategie te geven die werkt – geen gedoe, geen hoge prijskaartjes en geen zogenaamde snelle oplossingen – gewoon goede advertising goed gedaan.