Simon Sinek legt uit hoe je het Golden Circle-design kunt gebruiken om de waardepropositie van je merk echt te differentiëren wanneer de meeste falen
Leiderschapsexpert Simon Sinek is misschien het greatest bekend voor het geven van een van de meest populaire TED-talks aller tijden, die je aan het einde van dit bericht kunt bekijken. De Golden Circle-theorie legt uit hoe leiders samenwerking, vertrouwen en verandering in een bedrijf kunnen inspireren op foundation van zijn onderzoek naar hoe de meest succesvolle organisaties denken, handelen en communiceren als ze beginnen satisfied waarom.
Ik denk dat marketeers de meeste waarde zullen vinden in zijn gouden Cirkel model, dat helpt focussen op hoe een bedrijf zich kan onderscheiden van vergelijkbare concurrenten doorway zijn verschillen te communiceren.
Ik werd gevraagd om het eens te proberen na een workshop toen ik een paar jaar geleden het belang besprak van het ontwikkelen van een sterke digitale waardepropositie als onderdeel van een digitale marketingstrategie. Een van de aanwezigen die in de B2B-gezondheidszorg werkt, legde uit hoe ze het achieved hun bureau hadden gebruikt om een meer onderscheidende propositie voor hun merk te ontwikkelen onder vergelijkbare dienstverleners.
Simon Sinek legt uit hoe je de gouden cirkeltheorie gebruikt om je waardepropositie echt te differentiëren
Sinek is de auteur van verschillende boeken around leiderschap. Waaronder ‘Start met waarom: hoe geweldige leiders iedereen inspireren om actie te ondernemen‘, waarmee zijn nu beroemde Golden Circle-principle voor het eerst populair werd. U kunt meer lezen more than dit design en zijn achtergrond op Commence met waarom.
Het Golden Circle-model van Sinek is een poging om uit te leggen waarom sommige mensen en organisaties bijzonder goed in staat zijn anderen te inspireren en zich succesvol te onderscheiden. De neurowetenschap achter de Golden Circle-theorie is dat mensen het beste reageren wanneer berichten communiceren satisfied die delen van hun hersenen die emoties, gedrag en besluitvorming beheersen.
Start out satisfied waarom om uw strategie echt af te stemmen op uw doelen
Het is duidelijk dat u zonder een sterke klantgerichte digitale marketingstrategie moeite zult hebben om de juiste klanten aan te trekken en sales opportunities en verkopen te vergroten.
Daarom raden we aan om onze Prospect > Technique > Action-aanpak te gebruiken om uw marketingstrategie te structureren. Doorway te beginnen achieved het identificeren van de kansen voor uw bedrijf, kunt u strategieën opstellen die uw doelen immediate ondersteunen.
Ons RACE-groeisysteem is ons belangrijkste hulpmiddel voor het bepalen van strategieën voor marketeers en managers. en eigenaren van kleine bedrijven. Door in elke fase van uw marketingtrechter kansen, strategieën en acties te identificeren, kunt u prioriteiten stellen en optimaliseren voor de marketingactiviteiten die uw bedrijf vooruit helpen. Obtain vandaag nog uw free of charge gids.
Communiceer uw ‘waarom’ naar uw klanten
Sinek legt uit dat ‘Waarom’ waarschijnlijk de belangrijkste boodschap is die een organisatie of individu kan communiceren, omdat dit anderen tot actie aanzet. ‘Start With Why’ is hoe je je doel en de reden van je bestaan uitlegt en je gedraagt zoals je doet. De theorie van Sinek is dat het succesvol communiceren van de passie achter het ‘Waarom’ een manier is om te communiceren met het limbische brein van de luisteraar. Dit is het deel van onze anatomie dat gevoelens zoals vertrouwen en loyaliteit verwerkt – evenals besluitvorming.
Het succesvol formuleren van uw ‘Waarom’ is een zeer impactvolle manier om satisfied andere mensen te communiceren, uw specifieke waardepropositie te definiëren en hen te inspireren om te handelen. Sineks theorie is dat het communiceren van ‘Waarom’ het deel van het brein van de luisteraar aanspreekt dat het gedrag beïnvloedt. Dit is de reden waarom het Golden Circle-product als zo’n invloedrijke theorie van leiderschap wordt beschouwd. Op organisatorisch niveau is het communiceren van je ‘Waarom’ de foundation van een sterke waardepropositie die je merk onderscheidt van anderen.
Anthony Villis heeft een nuttig beeld op de To start with Wealth-weblog de doelstellingen van de Gouden Cirkel in verband brengen met de psychologische respons.
Hoe
Tot de ‘hoe’-factoren van de organisatie kunnen hun sterke punten of waarden behoren, waarmee zij zich onderscheiden van de concurrentie. Sinek is van mening dat ‘hoe’-berichten ook kunnen communiceren met het limbische brein – het belangrijke onderdeel dat gedrag en emotie regelt. Maar hij is van mening dat organisaties er beter aan zouden doen om naast het ‘hoe’ ook de manier waarop ze hun ‘Waarom’ uiten, te verbeteren.
Wat
Het is vrij eenvoudig voor elke leider of organisatie om te verwoorden ‘wat’ ze doen. Dit kan worden uitgedrukt als de producten die een bedrijf verkoopt of de diensten die het aanbiedt. Voor een individu zou het hun functietitel zijn. Sinek stelt dat ‘Wat’-berichten alleen betrekking hebben op de neocortex – het deel van onze hersenen dat rationeel is. Zijn argument is dat dit deel van de hersenen minder bepalend is voor besluitvorming dan het limbische brein: het deel dat ‘waarom’ en ‘hoe’ beter bereikt. Succesvolle mensen en organisaties vertellen waarom ze doen wat ze doen in plaats van zich te concentreren op wat ze doen.
Sommige critici beweren dat het Golden Circle-design van Sinek eigenlijk alleen maar passie weerspiegelt. Gepassioneerde leiders en gepassioneerde organisaties uiten hun betrokkenheid en enthousiasme op authentieke wijze, en dit is wat anderen inspireert in plaats van de manier waarop ze zich uiten. Andere critici beweren dat de theorie van Sinek impliceert dat mensen hun verstand helemaal niet gebruiken bij het nemen van beslissingen, wat discutabel is.
Kom meer te weten above de Golden Circle-theorie van Simon Sinek door zijn lezing op TED te bekijken:
https://www.youtube.com/look at?v=fMOlfsR7SMQ
Als u zich geïnspireerd voelt om uw klanten te targeten en uw ‘waarom’ beter te verwoorden, hebben wij de tools en sjablonen om u te helpen bij het plannen van het optimaliseren van uw marketingstrategie. Van jaarlijkse en 90-dagen planningssjablonen tot gedetailleerde tactieken om op te vallen ten opzichte van concurrenten op uw belangrijkste kanalen.
Al onze marketingoplossingen zijn geïntegreerd in ons RACE-groeisysteem, ontworpen om u te helpen nieuwe benaderingen van advertising te ontsluiten satisfied een klantgerichte focus. Obtain uw free of charge gids voor meer informatie.