Genereer en beheer ze effectief

Recensies zijn een belangrijk onderdeel geworden van het aankooptraject in zowat elke productcategorie.

Klanten-reviews gegevens vertellen ons dat 92% van de consumenten on the net beoordelingen om de meeste van hun gewone aankoopbeslissingen te begeleiden, en application is daarop geen uitzondering. B2B-kopers doen veel onderzoek voordat ze een aankoopbeslissing nemen. En het overgrote deel van dit onderzoek vindt on line plaats.

Waarom beoordelingen belangrijk zijn voor softwaremerken

B2B-customers willen vooral responses horen van anderen die de application in kwestie al hebben gekocht en gebruikt.

Ze krijgen toegang tot deze comments doorway recensies te lezen. In een steeds competitievere markt helpen reviews softwaremerken om nieuwe klanten te werven – en om de klanten die ze hebben te behouden.

Recensies stimuleren acquisitie

Vaak begint de zoektocht naar een nieuwe softwareoplossing fulfilled een Google-zoekopdracht. Softwaremerken weten dit – en besteden tijd en middelen aan het verbeteren van de zoekrangschikking. Dit is logisch: hoe hoger de rang, hoe meer ogen (en klikken). De gemiddelde doorklik voor het eerste organische resultaat in Google is 28,5%, vergeleken achieved een doorklik van 2,5% voor het tiende resultaat.

Het goede nieuws is dat wanneer een softwaremerk consequent beoordelingen verzamelt, dit een positieve invloed heeft op de Search engine optimization-ranglijst. En omdat het merk hoger in de zoekresultaten verschijnt, is het voor potentiële klanten een stuk makkelijker om het te vinden.

Zodra de koper op de hoogte is van het merk, stellen beoordelingen hem in staat om onbevooroordeelde meningen te krijgen van mensen die de oplossing daadwerkelijk gebruiken. Deze sociaal bewijs heeft de kracht om het vertrouwen en de koopwaarschijnlijkheid te vergroten.

92%

van de B2B-kopers is eerder geneigd een aankoop te doen na het lezen van een vertrouwde recensie.

Bron: G2

Recensies stimuleren loyaliteit en retentie

Zoals het gezegde luidt: het is goedkoper om een ​​bestaande klant te behouden dan om een ​​nieuwe te vinden. Bovendien kan klantverloop een grote hit voor de bedrijfsresultaten veroorzaken. CallMiner schattingen dat bedrijven in de VS elk jaar ongeveer $ 136,8 miljard verliezen doordat klanten overstappen op een ander merk.

Regular betrokken zijn bij beoordelingen, of het nu is doorway te leren hoe te reageren op negatieve beoordelingen of gebruik maken van voorbeelden van positieve recensiereactiesstelt softwaremerken in staat om problemen van klanten op te lossen, ervaringen te verbeteren en, misschien wel het allerbelangrijkste, het vertrouwen te herstellen.

Als een negatieve recensie naar tevredenheid van een klant wordt geadresseerd, krijgt deze zijn vertrouwen in het bedrijf hersteld en is de kans groter dat hij op de lange termijn blijft hangen.

Bovendien krijgt elke derde klant die een reactie op hun klacht zullen hun beoordeling herformuleren in een positieve. Dit heeft een positieve invloed op de reputatie van het merk – en zijn vermogen om klanten te werven en te behouden.

10 slotte stelt het consequent monitoren en analyseren van beoordelingen op G2 en andere platforms softwaremerken in staat om te identificeren wat klanten leuk vinden aan hun producten en services – en wat niet. Merken kunnen deze inzichten gebruiken om datagedreven operationele verbeteringen door te voeren. Deze kansen zullen de tevredenheid van de klanten verhogen, evenals de loyaliteit op de lange termijn.

Genereer een gestage stroom van beoordelingen voor uw softwaremerk

Als het gaat om beoordelingen, telt de hoeveelheid, net als: klant recensie Uit gegevens blijkt dat consumenten 112 beoordelingen verwachten om de authenticiteit van de algemene beoordeling van een merk te bevestigen.

Bovendien zal het genereren van meer, positieve beoordelingen een positieve invloed hebben op de algehele beoordeling van het bedrijf, wat zowel de acquisitie als het behoud zal verbeteren. De klant recensie rapport laat ook zien dat bedrijven met een gemiddelde sterrenclassificatie tussen 4, en 4,5 een additional 28% aan jaarlijkse inkomsten verdienen.

Maar hoe kunnen softwaremerken meer evaluations genereren?

More than het algemeen delen tevreden klanten hun opinions graag. Maar vaak moeten ze worden gevraagd om dit te doen. Vragen om beoordelingen is zo simpel als het versturen van een e-mail en het vragen van de klant om een ​​recensie te schrijven.

Sommige softwaremerken voeren periodieke campagnes om handmatig om beoordelingen te vragen, bijvoorbeeld één keer per kwartaal. Deze bedrijven merken dat hun reviewvolume in de loop van het jaar heen en weer gaat.

Een betere aanpak is om consequent een gestage stroom van beoordelingen te genereren. Dit leidt tot maximale Search engine marketing-effects en zorgt ervoor dat shoppers altijd een hoog volume aan nieuwe recensie-inhoud kunnen vinden, wat hun vertrouwen en aankoopkans zal vergroten.

De beproefde manier om een ​​gestage stroom van beoordelingen te genereren, is doorway het proces van: om beoordelingen vragen. Een ReviewTrackers-klant, Vurige gezondheidsdienstenautomatiseerden hun beoordelingsverzoeken binnen hun CRM-systeem, en als gevolg daarvan zagen ze een toename van 76% in beoordelingsvolume, achieved 4.266 nieuwe gegenereerde beoordelingen.

De overgrote meerderheid van die beoordelingen (82%) heeft een positieve beoordeling, wat een verbetering van 16% is. Dit heeft de algemene beoordeling van het bedrijf verhoogd tot 4,22 sterren, wat het vermogen om klanten te werven en te behouden aanzienlijk heeft verbeterd.

Zorgen voor FTC-conforme recensiegeneratie

Advertising and marketing messaging is ontwikkeld om een ​​product of dienst in het allerbeste licht te plaatsen – satisfied als uiteindelijk doel de verkoop te laten groeien. Recensies daarentegen zijn onbevooroordeeld en geschreven door consumenten die daadwerkelijk ervaring hebben satisfied het gebruik van het product or service in kwestie.

Als zodanig vertrouwen softwarekopers beoordelingen. Softwaremerken moeten eraan werken om dit vertrouwen te behouden.

Een belangrijke manier om dit te doen, is door alles te volgen FTC-richtlijnen achieved betrekking tot het vragen om en betalen voor on the internet beoordelingen. Merken mogen bijvoorbeeld niet alleen om beoordelingen vragen van degenen waarvan ze weten dat ze positieve recensies zullen achterlaten. En ze moeten transparant zijn in excess of de vraag of de recensent enige vorm van stimulans heeft gekregen in ruil voor hun recensie (als het al is toegestaan ​​op het specifieke beoordelingsplatform).

Het niet naleven van de juiste richtlijnen kan een groot, blijvend outcome hebben op merkreputatiebeheer strategieën. Als bijvoorbeeld werd ontdekt dat een softwaremerk betaalde voor recensies, zou dit de reputatie van het merk aantasten. Ze zouden waarschijnlijk bestaande klanten verliezen – en het moeilijk krijgen om nieuwe te verwerven.

Het goede nieuws is dat ReviewTrackers een Google Mijn Bedrijf partner en volgt alle toepasselijke richtlijnen en very best procedures voor het genereren van opinions. Een van de belangrijkste voordelen van G2’s partnerschap fulfilled ReviewTrackers is dat we samenwerken om uw bedrijf te beschermen.

Beheer de beoordelingen van uw softwaremerk effectiever satisfied ReviewTrackers en G2

Het is niet genoeg voor softwaremerken om achterover te leunen terwijl beoordelingen binnenkomen. In plaats daarvan moeten ze deze inhoud actief beheren om de grootste impression te zien.

Een belangrijk onderdeel van het beheren van beoordelingen is om er tijdig op te reageren. Statistieken van on line recensies laten zien dat meer dan de helft (52,3%) van de consumenten binnen een 7 days een reactie op hun evaluate verwacht. Toch kreeg slechts 36,7% een reactie van een bedrijf voor hun beoordeling.

Een onbeantwoorde negatieve evaluate leidt tot een gefrustreerde klant. En een gefrustreerde klant zal waarschijnlijk overstappen op een ander merk. Bovendien zal het uitblijven van een reactie rode vlaggen sturen naar potentiële klanten die hun onderzoek doen.

Aan de andere kant biedt het weten hoe u tijdig op negatieve beoordelingen moet reageren, de mogelijkheid om problemen op te lossen en de ervaringen van klanten te verbeteren. Dit zal het vertrouwen van de reviewers herstellen – en de kans dat ze je nog een kans geven.

Bovendien beïnvloeden reacties op assessments toekomstige buyers. Een doordachte, tijdige reactie laat potentiële kopers weten dat u een vertrouwd merk bent dat suggestions waardeert en prioriteit geeft aan klanttevredenheid, wat hun kans op een aankoop vergroot.

49%

er wordt meer geld uitgegeven door klanten bij bedrijven die reageren op assessments.

Bron: Womply

Consequent reageren op beoordelingen kan ontmoedigend lijken, maar ReviewTrackers maakt het gemakkelijker dan ooit om tijdige antwoorden te geven die het vertrouwen herstellen en de verkoop beïnvloeden.

Achieved ReviewTrackers kunnen softwaremerken reageren op G2-evaluations, naast opinions van andere bronnen, allemaal binnen één system. ReviewTrackers is zelfs de enige leverancier van reputatiebeheer die in-app-reacties op G2-testimonials mogelijk maakt.

Begin met het laten groeien van uw softwaremerk door middel van beoordelingen

B2B-kopers hebben meer computer software voor reputatiebeheer opties dan ooit tevoren, ongeacht de uitdaging die ze proberen aan te gaan. Ze doen veel onderzoek voordat ze een aankoopbeslissing nemen. En dat onderzoek omvat het zoeken naar opinions van collega’s doorway beoordelingen te lezen.

Doorway beoordelingen effectief te genereren en te beheren, kunnen softwaremerken het vertrouwen van klanten winnen en de verkoop laten groeien.

Uitvinden hoe Partnerschap van ReviewTrackers fulfilled G2 maakt het eenvoudiger dan ooit om beoordelingen binnen één platform te verzamelen, te controleren en te beheren.