FloQast heeft bereikt waar zoveel bedrijven naar streven: het snel invullen van authentieke klantrecensies op G2.
In samenwerking achieved Het boeiende collectiefresulteerde hun samenhangende strategie voor het genereren van recensies in een stijging van 312% in beoordelingen in vergelijking fulfilled het jaar ervoor.
FloQast is een near administration-oplossing gemaakt voor accountants, door accountants, die automatiseert, stroomlijnt en inzicht geeft in de verschillende actiepunten die accountants elke maand moeten doorlopen. The Captivate Collective is een marketingadviesbureau voor advocaten dat samenwerkt satisfied klanten zoals FloQast om hun belangenbehartigingsstrategie helemaal opnieuw op te bouwen.
Samen bouwden ze een strategie voor het genereren van assessments die meer opinions genereerde dan FloQast ooit heeft gedaan.
We spraken fulfilled Victoria LaPlante, FloQast’s Head of Purchaser Advertising and marketing and Community, en Kiely Monteiro, Senior Consultant van The Captivate Collective, om meer te weten te komen.
Hun strategie voor het verzamelen van recensies opbouwen
LaPlante en Monteiro deelden hun draaiboek voor het bouwen van de campagne die honderden nieuwe recensies opleverde, en hoe ze die recensies gebruikten nadat ze ze hadden verzameld. Hun De strategie voor het verzamelen van beoordelingen omvat vier cruciale stappen, die hieronder worden toegelicht.
1. Targetingsegmenten
Toen FloQast voor het eerst satisfied The Captivate Collective begon te werken, onderzochten ze manieren om het bereik uit te breiden en keken ze naar het targeten van klanten voor beoordelingsvragen wanneer ze het meest betrokken waren (en daarom het meest waarschijnlijk een recensie achterlieten).
Om te beginnen keken ze naar beheerders en supervisors van bedrijven die de afgelopen zes maanden hadden vernieuwd, evenals naar iedereen die doorway hun klantensuccesmanagers als productkampioen werd beschouwd. Ze wisten dat deze gebruikers genoeg ervaring hadden fulfilled het platform om een uitgebreide assessment te geven en dat ze FloQast actief gebruikten in hun organisatie.
Vervolgens richtten ze zich op klanten die suggestions met hen hadden gedeeld in verschillende andere kanalen en veronderstelden dat als ze bereid waren feed-back te delen in één kanaal, ze deze waarschijnlijk ook op G2 zouden delen. Ze stuurden beoordelingsverzoeken naar hun NPS-respondenten, evenals naar iedereen die een supportticket experienced ingediend en feedback experienced achtergelaten tijdens de stick to-up.
Doorway hun doelgroep uit te breiden, kon FloQast een breed scala aan authentieke beoordelingen vastleggen van hun meest betrokken gebruikers.
Maar daar stopten ze niet.
2. Recensies vragen by means of meer dan één weg
Om zoveel mogelijk beoordelingen te genereren, implementeerde FloQast ook een multi-channelbenadering om hun volledige klantenbestand te betrekken. Ze verkenden elk call satisfied de klant en werkten eraan om beoordelingsverzoeken op te nemen in hun hele klantervaring.
Dit omvatte het doen van beoordelingsverzoeken via:
- In-application-meldingen
- Productbanners
- FloQast’s aanmeldingspagina voor toepassingen
- Sociale berichten
- Neighborhood-pagina’s van klanten
- E-mail nieuwsbrieven
- Persoonlijke evenementen
LaPlante deelde: “Door het te laten zien in de applicatie zelf, die duizenden gebruikers elke dag zien, onderstreept het de waarde die we hechten aan responses van klanten.”
3. Klanten aanspreken
Een eenvoudige methode die het workforce gebruikte om potentiële reviewers aan te trekken en te betrekken, was het thema van hun maandelijkse reviewverzoeken. Hoewel het een kleine aanraking was, trok het de aandacht van hun klanten en hield het de vragen fris.
Enkele voorbeelden van openingszinnen waren “jij bent” auditie Ik heb nodig” in februari en “April-buien brengen mei-bloemen (en G2-beoordelingen)” in mei.
Elke e-mail zou worden geopend satisfied een boekhoudkundige woordspeling of vakantiethema en zou vervolgens recensenten ertoe aanzetten feed-back achter te laten in ruil voor een Amazon-cadeaubon. Geloof het of niet, accountants zijn grappige mensen!
4. Interne uitlijning aansturen
10 slotte is er een intern draaiboek gemaakt om een cross-functionele afstemming en zichtbaarheid in de hele organisatie voor hun campagnes te bewerkstelligen.
LaPlante zegt: “Ervoor zorgen dat ons group begreep dat hun betrokkenheid bij het succes van de campagne van cruciaal belang was, en dat algemene begrip van wat we probeerden te bereiken, belangrijk was en deel uitmaakte van het succes.”
Victoria LaPlante
Hoofd Customer Marketing en Group bij FloQast
Monteiro en het marketingteam van FloQast kwamen wekelijks bijeen om te brainstormen in excess of het oorspronkelijke strategy, en nadat ze op één lijn waren gebracht, werkten ze samen om dat system doorway te geven aan de hoofden van ondersteuning en klantensucces van FloQast.
Toen ze eenmaal waren ingekocht, begon de campagne met een 1:1-bereik van de CSM’s naar hun klanten. Monteiro en LaPlante wilden er ook voor zorgen dat teams gemotiveerd bleven om hun outreach voort te zetten. Ze begonnen met het weergeven van een ticker om visueel te laten zien hoe dicht ze bij hun doel waren.
LaPlante kwam wekelijks samen fulfilled interne belanghebbenden om alle verschillende contactpunten en gesprekken die in de hele organisatie plaatsvonden op elkaar af te stemmen. Ze creëerde en benutte ook een intern Slack-kanaal dat is bedoeld voor continue campagne-updates, ideeën en resultaten.
Van inzameling tot gebruik
LaPlante deelt: “Als je een prospect hebt die je badges ziet en vervolgens klant wordt, zullen ze zich een jaar afterwards, wanneer je hen om een beoordeling vraagt, herinneren hoe beoordelingen hen hielpen om zich gevalideerd te voelen in hun aankoopbeslissing en meer geneigd waren om te vertrekken. zelf een recensie. Het is een keep on lus waar alle betrokken partijen baat bij hebben.”
Victoria LaPlante
Hoofd Shopper Advertising en Local community bij FloQast
Intern nemen LaPlante en haar crew die beoordelingen en zorgen ervoor dat ze reageren op en komen fulfilled de belangrijkste thema’s die ze in beoordelingen zien. Wanneer beoordelingen worden verzameld, groepeert FloQast ze in thematische buckets en belangrijke variabelen voor hun bedrijf, zoals bedrijfsgrootte, branche en geografie.
Ze worden vervolgens verpakt in offerteboeken die door de verkoopontwikkelingsteams als marketingmateriaal kunnen worden gebruikt.
Alle feedback omarmen
Als Director of Customer Advertising erkent LaPlante dat het bereiken van alle klanten enige angst kan veroorzaken, vooral op leiderschapsniveau, maar merkt op: “je moet achter je product or service staan. Als je vastbesloten bent dat je een products hebt dat een verschil maakt, en je weet dat klanten het fulfilled succes gebruiken, kun je erop vertrouwen dat ze je dat soort opinions zullen geven waarnaar je op zoek bent op G2.”
LaPlante moedigt bedrijven aan om niet bang te zijn voor klantbeoordelingen, zelfs als het onduidelijk is waar hun voordeel valt. Wanneer FloQast een negatieve recensie ontvangt, wat zeldzaam is, zorgen ze ervoor dat ze reageren op de klant en delen ze de suggestions achieved het interne workforce achieved het bijbehorende kansengebied.
Kiely Monteiro
Senior Guide bij The Captivate Collective
Deze aandacht voor de klant wordt weerspiegeld in FloQast’s meest recente erkenning als de #1 leverancier in de Relatie Index voor Financiële afsluiting in G2’s herfst 2022 rapporten. Wanneer potentiële klanten beoordelingen en reacties lezen, kunnen ze zich op hun gemak voelen in de wetenschap dat ze in goede handen zijn als zich een worstcasescenario voordoet.
LaPlante zegt: “Een van de kernthema’s die we konden weghalen, was hoe onze klanten het feit dat we luisteren identificeren en ze het gevoel hebben dat we hun feed-back echt ter harte nemen en voor het merchandise. Het was een van de gebieden waar ze ons veel lovende opmerkingen about maakten.”
Klaar om meer beoordelingen te genereren en een G2-leider te worden? Leer hoe u kunt leunen op klantgerichte groei met G2 marketingoplossingen.