Voor veel eigenaren van kleine bedrijven is de terminologie die in de wereld van digitale marketing ronddwaalt, verwarrend, vooral termen als inkomende marketing.
Er worden zoveel soortgelijke termen roekeloos rondgegooid door marketeers en anderen dat het gemakkelijker lijkt om ze allemaal te negeren. Maar het begrijpen van de essentie van inbound marketing kan waardevol zijn voor eigenaren.
Inkomend, digitaal, online, internet… Is niet allemaal hetzelfde?
We zijn het er roerend mee eens dat marketingterminologie in het algemeen – en digitale marketing in het bijzonder – kan verwarrend zijn.
Woorden evolueren, bijvoorbeeld, en een marketingterm die 30 of 40 jaar geleden één ding betekende, heeft niet langer dezelfde betekenis. Sommige termen vallen uit de mode, zoals klantpersona, maar worden vervangen door ‘koperpersona’ en ‘klantavatar’.
En verschillende termen die ooit werden gebruikt om hetzelfde te beschrijven, zijn min of meer gecoöpteerd door marketingnerds en veranderd in nieuwe categorieën van marketingarena’s.
Een voorbeeld dat hier relevant is, zijn de termen “digitaal”, “online” en “internet”, die meestal allemaal worden gebruikt om hetzelfde te beschrijven. En nu zijn ze opgenomen in titels voor zogenaamd verschillende soorten marketing: online marketing, digitale marketing, internetmarketing enzovoort.
Hoewel er strikt genomen verschillen zijn tussen hen, voelen de gemiddelde ondernemer of parttime marketingmanager voor de gemiddelde ondernemer of parttime marketingmanager gewoon verschillende manieren aan om hetzelfde te zeggen.
En erger nog, alle details over hoe ze werken en hoe ze hun strategieën en tactieken moeten implementeren, lijken moeilijk te begrijpen, gemakkelijk te vergeten en moeilijk te beheersen. En als je een term als ‘inbound marketing’ toevoegt, vertroebelt dat de virtuele wateren nog veel meer!
Een paar basisdefinities kunnen in orde zijn
Bij BroadVision Marketing zijn we gespecialiseerd in wat we hebben gekozen om digitale marketing te noemen. En in onze ogen is dit een meer passende term voor wat soms ook wel online marketing of internetmarketing wordt genoemd, wat eigenlijk hetzelfde betekent.
We kunnen het niet beter doen om “digitale marketing” te definiëren door er een te gebruiken die door onze vrienden wordt aangeboden op HubSpot:
Digitale marketing, ook wel online marketing genoemd, verwijst naar alle marketinginspanningen die op internet plaatsvinden. Bedrijven maken gebruik van digitale kanalen zoals zoekmachines, sociale media, e-mail en andere websites om in contact te komen met huidige en potentiële klanten. Dit omvat ook communicatie via tekst- of multimediaberichten.
HubSpot wijst erop dat bedrijven digitale marketing definiëren door het gebruik van talloze digitale tactieken en kanalen om contact te maken met klanten waar ze een groot deel van hun tijd doorbrengen: online.
In brede zin is digitale marketing ook een overkoepelende marketingbenadering die verschillende, nauwkeuriger gedefinieerde marketingstrategieën kan en vaak omvat, waaronder inkomende marketing.
We kunnen definiëren “inkomende marketing” net zo,
Een strategie die leads en prospects aantrekt door waardevolle online content en ervaringen op maat te creëren. In tegenstelling tot traditionele uitgaande marketingtactieken die het publiek onderbreken met inhoud die ze niet altijd willen, creëert inkomende marketing verbindingen via inhoud waar potentiële klanten naar op zoek zijn en oplossingen voor echte problemen die ze hebben.
Op dit niveau kunnen dingen inderdaad een beetje verwarrend worden omdat de scheidslijnen tussen andere marketingstrategieën vervagen en overlappen met inkomende marketing.
Inkomende marketingstrategieën maken bijvoorbeeld vaak gebruik van tactieken die gebruik maken van digitale inhoud, waaronder afbeeldingen, grafische afbeeldingen en video’s, evenals het geschreven woord. Toch kunnen we praten over contentmarketing, videomarketingen zelfs e-mailmarketing als “op zichzelf staande” marketingstrategieën.
Dus als we het hebben over inbound marketing, hebben we het indirect ook over de verschillende componenten en tactieken die worden gebruikt in de inbound marketingstrategie.
En hoe ziet het inbound marketingproces eruit vanuit een perspectief van 30.000 voet?
Hoewel dit een enigszins vereenvoudigde weergave is van het typische proces van inkomende marketingstrategie, laat het wel het fundamentele pad zien dat de verschillende elementen van de strategie degenen leiden die uw inhoud ervaren.
In een notendop, we kunnen het opsplitsen in een eenvoudige methodologie als Semrush heeft gedaan,
De methodologie voor inkomende marketing kan drie stappen omvatten:
- Aantrekken: Het is belangrijk om de juiste demografische gegevens van klanten binnen te halen om een zinvolle, langdurige betrokkenheid te hebben. Onderzoek hiervoor relevante trefwoorden en trends voordat u inhoud publiceert
- Engageren: Zodra uw potentiële klanten zich met uw merk hebben verbonden, is het essentieel om hierop voort te bouwen door oplossingen voor hun problemen aan te bieden. Als uw potentiële klanten u als een autoriteit zien, zijn ze mogelijk meer bereid om uw product later te kopen.
- Vreugde: Blijf contact houden met uw klanten, zelfs na hun aankoop – het doel is om vertrouwen te creëren tussen uw merk en uw klanten. Bied uw gebruikersbestand de tools en kennis die ze nodig hebben om te slagen in hun markten.
Maar de vraag blijft: hoe krijg je dit allemaal voor elkaar voor je eigen merk?
Inbound Marketing werkt door niet opdringerig te zijn, maar boeiend
Door potentiële klanten langs hun aankooptraject te trekken, leiden inkomende marketingtactieken en tools hen op een organische manier door uw inhoud.
Deze bereidwillige betrokkenheid van hun kant creëert een virtuele relatie, wat betekent dat, wanneer ze bij u kopen, ze kopen van het bedrijf dat de inhoud heeft geleverd in plaats van het bedrijf waarvan de advertenties hun inhoudconsumptie maanden eerder onderbraken.
Door regelmatig en consistent informatieve inhoud, nuttige video’s, relevante posts op sociale media en vele andere platforms te publiceren en te uploaden, werkt inbound marketing door uw prospects te betrekken, ze om te zetten in leads en leads om te zetten in klanten en fans.
De meeste kleine bedrijven hebben niet het personeel of de middelen om dit met succes te laten gebeuren, maar door samen te werken met een gevestigd marketingbureau dat de strategieën van inbound marketing kent, begrijpt en toepast, kunnen ze dat wel.
Laat inkomende marketing werken voor uw bedrijf
Als u dit tot nu toe hebt gelezen, weet u dat een effectieve inbound marketingstrategie het verkeer voor uw bedrijf aanzienlijk kan vergroten en het aantal leads voor uw producten en diensten kan vergroten.
Maar om die marketingdoelstellingen te bereiken door middel van inbound marketing, moet je beschikken over: een niveau van kennis en expertise waar de meeste bedrijfseigenaren en zelfs marketingmanagers niet de tijd of middelen voor hebben.
Het implementeren van effectieve inbound marketing vereist veel meer dan het publiceren van enkele video’s of een paar blogposts of zelfs het plaatsen van regelmatige updates op de website van uw bedrijf. sociale media platformen.
Een deel van de vergelijking is om goed te weten wie je publiek is, waar ze ‘rondhangen’ in het digitale universum en wat hun behoeften en problemen zijn. Daarnaast moet je inbound marketingstrategie dan een tijdlang worden geïmplementeerd voordat je een significante toename van de omzet gaat zien organische zoekresultaten en verbeterd webverkeer.
Het goede nieuws is dat je het niet alleen hoeft uit te zoeken.
En een van de beste marketinginvesteringen die u kunt doen, is samenwerken met een ervaren en professioneel digitaal marketingbureau zoals BroadVision Marketing.
Klik hieronder om meer te weten te komen over onze Inkomende marketingdiensten om u te helpen een weloverwogen beslissing te nemen, of bel ons op BroadVision Marketing op: 707-799-1238.