Een 13-delig manifest voor het maken van een kickass-inhoudsopgave

6. Geef uw structuur en subkopeisen aan

Als lezers bladeren we doorway de ondertitels van artikelen en introzinnen om te controleren of ze onze tijd waard zijn.

Volgens Hubspot heeft bijna de helft (43%) van ons korte blogberichten in plaats van ze te lezen.

Het is waar. Ondertitels en structuur zijn cruciaal voor betrokkenheid.

Versterk dit in uw briefing en zorg ervoor dat u om bruikbare, memorabele en zoekgeoptimaliseerde subkoppen vraagt.

Samen achieved een kop zijn subkoppen in feite een verkooppraatje voor uw inhoud. U wilt Help-The-Skim achieved boeiende, specifieke en voor zoeken geoptimaliseerde TLDR-subkoppen.

Het samenstellen van structuur en subkopinspiratie voor uw freelancer kost tijd. Het gebruik van een geautomatiseerde overzichtstool zoals BuzzSumo’s Transient Generator kan helpen.

En als je nog andere belangrijke regels around structuur hebt, voeg ze dan hier toe (zelfs als je ze ook opneemt through een bijgevoegde stijlgids).

Een voorbeeld van een structuuroverzicht om op te nemen in uw inhoudsopgave:

  • Inleiding: Houd je intro kort – niet meer dan twee zinnen.
  • Inhoudsopgave: Opnemen voor scanbaarheid.
  • Ondertitels: Voeg overal toe voor scanbaarheid, optimaliseer voor zoekmachines en geef het goud vooraf door ze specifiek, bruikbaar en uniek te maken.
  • CTA’s: Voeg er maximaal drie toe.
  • Interne/externe back links: Functie 3-5 overal. Website link naar inhoud in “X”-cluster.
  • Zin- en alineastructuur: Schrijf alinea’s in zinnen en houd ze allemaal ter zake.
  • Conclusie: Vat opsommingstekens samen en schrijf een samenvattende verklaring – niet meer dan twee zinnen.

Leave a Reply