Written content is de belangrijkste sleutel tot succesvolle digitale advertising and marketing. Maar als het geen nuttige inhoud is, helpt het uw positie in de zoekmachines niet.
Geschreven inhoud, of het nu gaat om het kopiëren van webpagina’s of zakelijke blogartikelen, zijn essentiële inhoudselementen die kunnen bieden wat Google ‘nuttige inhoud’ heeft genoemd. En Google rangschikt nu de zoekresultaten dienovereenkomstig.
Wat is nuttige inhoud en waarom kan Google dat schelen?
Als het gaat om zoekmachineoptimalisatie en het genereren van het maximale aantal gekwalificeerde zoekresultaten, is wat Google belangrijk vindt.
En Google heeft onlangs weer een van een reeks updates uitgebracht die een directe en significante effect op de zoekresultaten belooft. Specifiek geschreven inhoud, die vaak doorway bedrijven wordt geproduceerd in de vorm van blogartikelen.
Op 25 augustus 2022 bracht Google uit wat zij de “nuttige inhoud”-update van augustus 2022 noemden. De uitrol voor deze specifieke update was voltooid op 9 september 2022.
Deze specifieke update is belangrijk voor bedrijven die zich bezighouden achieved contentmarketing en Website positioning om websiteverkeer te genereren.
Als het Material Advertising and marketing Instituut wees erop sinds kort,
Gezien de impact van de update op de hele web-site, loopt elk domein met een grote hoeveelheid inhoud van lage kwaliteit het risico om een daling in de zoekresultaten te zien. De update maakt gebruik van equipment finding out om te bepalen of de inhoud van een site nuttig is, en web sites die hierin tekort schieten, zullen dienovereenkomstig worden bestraft.
Google heeft verklaard dat de bedoeling of het doel van deze laatste update is om de voorkeur te geven aan geschreven inhoud en om,
[B]etter beloon inhoud waarbij bezoekers het gevoel hebben dat ze een bevredigende ervaring hebben gehad, terwijl inhoud die niet aan de verwachtingen van een bezoeker voldoet, niet zo goed zal presteren.
Dit is in lijn achieved de algemene strekking van de eerdere en langdurige richtlijnen en vereisten van Google voor een goede positie in de zoekresultaten van zoekmachines.
Het doel voor elke contentmarketing en Op Search engine marketing gebaseerde strategie is om hoge rankings te bereiken in wat bekend staat als SERP’s of pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines. Dit zijn de webpagina’s die aan gebruikers worden gepresenteerd terwijl ze on the internet naar iets zoeken achieved behulp van een zoekmachine, zoals Google.
De “heilige graal” van SERP’s is natuurlijk dat uw web-site bovenaan de eerste pagina fulfilled zoekresultaten van zoekmachines wordt weergegeven. En hoewel dit nooit kan worden gegarandeerd, geeft Google aan dat als de inhoud van uw site voldoet aan de criteria die ze hebben gesteld voor ‘nuttige inhoud’, de kans veel groter is.
Dus, wat is nuttige inhoud dan?
Is uw geschreven inhoud echt ‘nuttig’ voor uw publiek?
Een van de veelvoorkomende problemen fulfilled de meeste on the net zakelijke inhoud is dat deze is geproduceerd om:
- A) Promoot de producten of diensten van het bedrijf, of
- B) Zoekresultaten optimaliseren met Seo-tactieken
Het probleem fulfilled beide benaderingen is dat dit soort inhoud de neiging heeft om het ene te beloven en het andere te leveren – wat in wezen betekent dat het niet wordt waargemaakt.
Er zijn plaatsen op de web site van een merk om zijn diensten of producten te presenteren, maar een blogartikel is bijna nooit die plaats. En blogartikelen, handleidingen, casestudy’s en andere geschreven inhoud die een antwoord, een oplossing of relevante informatie beloven waar een lezer naar op zoek is, moet die belofte waarmaken,
Alles wat minder is, is geen “nuttige” inhoud.
Google biedt een handige gids om te bepalen of een stuk inhoud ‘nuttige inhoud’ is, die ze definiëren als ‘mensen eerst’-inhoud. Fulfilled andere woorden, inhoud die voldoet aan de bedoeling van een zoeker, terwijl hij nog steeds gebruik maakt van Ideal tactics voor Web optimization om zoekers additional waarde te bieden.
Als Google staten,
Als u de onderstaande vragen achieved ja beantwoordt, betekent dit dat u waarschijnlijk op de goede weg bent fulfilled een benadering waarbij de mens centraal staat:
Heeft u een bestaande of beoogde doelgroep voor uw bedrijf of web page die de inhoud nuttig zou vinden als ze rechtstreeks naar u toe zouden komen?
Getuigt uw inhoud duidelijk van experience uit de eerste hand en diepgaande kennis (bijvoorbeeld know-how die voortkomt uit het daadwerkelijk gebruiken van een item of dienst of het bezoeken van een plaats)?
Heeft uw site een primair doel of concentration?
Zal iemand na het lezen van uw inhoud het gevoel hebben dat hij genoeg more than een onderwerp heeft geleerd om zijn doel te helpen bereiken?
Zal iemand die uw inhoud leest het gevoel hebben dat hij of zij een bevredigende ervaring heeft gehad?
Dus, hoe creëer je kwaliteitsinhoud die “nuttig” is volgens de normen van Google?
Enkele suggestions zijn het begrijpen en afstemmen op de bedoeling van uw lezer, doelgroepen targeten die echt applicable zijn voor uw bedrijf doorway inhoud te maken die relevant is voor hun behoeften en betere inhoud te schrijven. Dit betekent simpelweg “echt en menselijk zijn” in uw inhoud, terwijl u toch de expertise, gezaghebbendheid en betrouwbaarheid van uw merk laat zien.
Wat te vermijden bij het maken van nuttige inhoud
Het is één ding om te weten wat een publiek wil vinden bij het zoeken naar nuttige en relevante inhoud, maar het kan een uitdaging zijn om te weten wat te vermijden. Vooral als je je hebt gefocust op “schrijven voor zoekmachines” in je streven naar hoger gerangschikte SERP’s.
Google heeft een lijst satisfied richtlijnen opgesteld voor wat u moet vermijden en waarnaar u moet streven.
Volgens hun nieuwe updatecriteriabij het maken van inhoud moet u het volgende vermijden:
- Inhoud die voornamelijk is geschreven om verkeer van zoekmachines aan te trekken, in plaats van voor mensen.
- Het produceren van veel inhoud over verschillende onderwerpen, in de hoop dat een deel ervan goed presteert in de zoekresultaten.
- Doorway gebruik te maken van uitgebreide automatisering (AI) om content in excess of verschillende onderwerpen te produceren.
- Inhoud van anderen samenvatten zonder waarde toe te voegen.
- Schrijven more than trending subject areas in plaats van onderwerpen die pertinent zijn voor je publiek.
- Ondiepe, oppervlakkige inhoud die geen antwoord geeft op een vraag, geen probleem oplost of informatie verschaft.
- Gewoon een bepaald aantal woorden produceren omdat u denkt dat Google een voorkeur heeft voor het aantal woorden. (Dat doen ze niet)
- Inhoud die belooft een vraag te beantwoorden die eigenlijk geen antwoord heeft.
Marketeers, makers van inhoud en eigenaren van kleine bedrijven kunnen zich vaak gefrustreerd voelen doorway de vaak veranderende en soms beperkende eisen van Google. In hun verdediging zijn deze updates echter in de eerste plaats bedoeld voor degenen die de zoekmachine gebruiken om inhoud te vinden die nuttig voor hen is.
En de sleutel voor contentproducenten is om aan die behoefte te voldoen.
Als zoekmachineland onlangs opgemerkt,
Kortom, zoekers raken gefrustreerd als ze op webpagina’s terechtkomen die hen niet helpen, maar goed scoren in de zoekresultaten omdat ze zijn ontworpen om goed te scoren. Dit algoritme is bedoeld om dat soort internet websites te downgraden en tegelijkertijd nuttigere internet websites te promoten, ontworpen voor mensen, boven zoekmachines.
Google zei dat dit een “voortdurende inspanning is om inhoud van lage kwaliteit te verminderen en het gemakkelijker te maken om inhoud te vinden die authentiek en nuttig aanvoelt in Zoeken.” Dit richt zich op inhoud die is geschreven voor zoekmachines in plaats van inhoud die op de mens gericht is.
De sleutel is dus om consequent en opzettelijk geschreven inhoud te maken en te publiceren die is ontworpen om vragen te beantwoorden, informatie te verstrekken of problemen op te lossen die belangrijk en suitable zijn voor de klanten en prospective customers van uw bedrijf.
En het goede nieuws is dat je het niet alleen hoeft te doen.
Effectieve contentmarketing hoeft geen doe-het-zelftaak te zijn
Deze recommendations kunnen een grote bijdrage leveren aan het verbeteren van de zichtbaarheid van de zoekmachine van uw merk. Er is echter veel meer dat regelmatig moet worden gedaan en dat tijd en expertise vereist. Gelukkig, contentmarketing functies kunnen eenvoudig worden uitbesteed.
En dat zouden ze ook moeten doen.
U weet dat effectieve contentmarketing en zoekmachineoptimalisatie het verkeer voor uw bedrijf en de producten en diensten van uw bedrijf aanzienlijk kunnen vergroten. Maar dit vereist een bepaald niveau van skills en tijd om het goed en kosteneffectief te doen.
En deze know-how en tijd die de meeste eigenaren van kleine bedrijven en misschien hun marketingmanagers misschien niet hebben.
Het goede nieuws is dat je dat niet hoeft te doen doe het allemaal zelf!
Een van de beste investeringen die u met uw marketingbudget kunt doen, is samenwerken fulfilled een professioneel bedrijf als BroadVision Internet marketing.
Klik hieronder voor meer informatie about onze digitale marketingdiensten om u te helpen een weloverwogen beslissing te nemen, of bel ons op BroadVision Internet marketing op: 707-799-1238.