De schokkende ROI van digitale marketing (niet wat je denkt)

Het is 2022, maar de beste ROI-instrumenten die de test van de digitale tijd hebben doorstaan, zijn meer traditionele soorten digitale marketing.

Laten we de dekens van digitale bedrijven afpellen en kijken naar wat het meeste rendement op de investering opleverde op het gebied van digitale marketing.

Degene die nog steeds de troon heeft en vele, vele jaren heeft, is Email reclame.

#1 – E-mailmarketing

E-mailmarketing heeft een gemiddelde ROI van 3.600%!

Dit betekent dat als u $ 1 investeert in e-mailmarketing, u $ 36 terugkrijgt en 36x uw geld oplevert! En in sommige sectoren, zoals e-commerce en retail, ligt dat aantal zelfs nog hoger, namelijk 45x!

De meeste mensen denken dat sociale media de volgende trend van digitale marketing is en waar het beste rendement wordt behaald, maar dat is niet wat de gegevens suggereren (meer op sociale media hieronder).

Dus waarom is e-mailmarketing nog steeds de koning van ROI?

Welnu, het is omdat als u een e-mail naar uw lijst stuurt, deze veel waarschijnlijker wordt gezien door uw lezers dan door sociale media, waar deze op algoritmen is gebaseerd. Wanneer u een e-mail verzendt, wordt deze zeker naar uw lezers verzonden (afhankelijk van de afleverbaarheid natuurlijk).

Maar met sociale media, omdat het op algoritmen is gebaseerd, zal slechts een handvol van uw publiek uw inhoud zien. En de andere tekortkoming van sociale media is dat je geen eigenaar bent van je publiek!

Het socialemediabedrijf is eigenaar van uw publiek.

Maar met een e-maillijst kan niemand je publiek van je afpakken, omdat het je eigen, gedecentraliseerde lijst is.

Bovendien gebruikt bijna iedereen e-mail!

Wil je bewijs?

Hoe heb je je aangemeld voor Facebook?

Hoe zit het met YouTube?

Hoe zit het met Instagram of TikTok?

Je hebt een e-mailadres nodig.

Het is dus het onderliggende mechanisme dat nodig is om zelfs maar een social media-account te hebben! E-mailmarketing is ook 40% beter in converteren in vergelijking met Twitter en Facebook.

Dat is dus e-mailmarketing.

Hoe begin je met e-mailmarketing?

De beste manier om e-mails te verzamelen is door een landingspagina of opt-inpagina te gebruiken. U wilt echter niet schaamteloos om hun e-mailadres vragen. Je wilt iets aanbieden in ruil voor hun e-mail. Dat kan een verslag zijn, een ebook, een cursus en meestal is het iets digitaals en voor de lezer licht verteerbaar.

Hoe bouw je een landingspagina? U kunt een van de vele gebruiken bestemmingspagina-bouwers om het aan te passen aan uw bedrijfsthema en gevoel.

Vervolgens koppel je het aan je e-mailmarketingprovider, zoals Zumvu, en begin je waardevolle e-mails naar je publiek te sturen. En zoals de gegevens laten zien, kunt u op de lange termijn inkomsten genereren door uw lezers uw producten of diensten aan te bieden.

Maar er is nog een close, tweede runner-up voor ROI king.

#2 – SEO

Nogmaals, het is niet de nieuwste, meest trendy digitale marketingweg, maar het is beproefd en waar.

SEO-diensten een gemiddelde ROI van 2.200% hebben!

Dit betekent dat je je geld 22x vermenigvuldigt!

En SEO bestaat al sinds het bestaan ​​van zoekmachinesdus het is geen nieuw geheim, maar het kan bedrijven absoluut helpen als ze hun bedrijfsresultaten willen verhogen.

Het is niet moeilijk om met SEO aan de slag te gaan.

Het enige dat u nodig hebt, is een computer met een internetverbinding en een snelle webhost, bij voorkeur een met WordPress.

Er zijn veel SEO-factoren waarmee Google rekening houdt, maar een recente die Google in hun algoritme heeft opgenomen, is: website snelheid.

Als u een langzaam ladende website heeft, is Google van mening dat dit de gebruikerservaring schaadt en uw positie dienovereenkomstig zal verlagen.

Dus een goede, betrouwbare webhost hebben (ik raad het aan) Naamheld), gecombineerd met aanpassingen aan de websitesnelheid op de pagina, is een manier om een ​​voorsprong te krijgen op SEO ten opzichte van de concurrentie.

Het beste van SEO is dat u voor een zeer lage prijs aan de slag kunt.

De enige kosten om te beginnen zijn met een website hosten afgezien daarvan, het is gewoon het creëren van geweldige inhoud die waarde toevoegt aan de digitale wereld.

Het nadeel van SEO is echter dat het even kan duren voordat uw inhoud in de SERP’s. Afhankelijk van het zoekwoord kan dit proces enkele weken tot enkele maanden duren om op de eerste pagina van Google te komen.

Bovendien heeft het een steile leercurve, omdat je pas na een paar maanden weet wat werkt.

De volgende methode van digitale marketing is echter dat u uw resultaten vrijwel meteen kunt zien.

#3 – PPC-marketing

Betaal per klik marketing komt op de derde plaats en het is Google’s brood en boter als het gaat om hun inkomsten.

Pay-per-click is precies hoe het klinkt, u geeft advertenties weer in de zoekmachines (of uw social media platform) en u betaalt alleen wanneer gebruikers op uw advertenties klikken.

Als u niet het geduld of de tijd heeft om uw inhoud organisch te rangschikken op Google SEO, is het snellere alternatief om PPC te gebruiken.

Maar omdat het betaald wordt, kost het je natuurlijk geld.

De gemiddelde ROI voor PPC is 2x.

Dus voor elke $ 1 die u uitgeeft aan Google-advertenties, krijgt u gemiddeld $ 2 terug. Dit is echter slechts het gemiddelde aantal.

Als u een doorgewinterd digitaal PPC-bureau bent, zou u cijfers ver boven dit aantal kunnen doen.

Bekende PPC-bureaus voor Google Ads beweren bijvoorbeeld een ROI tot 500% te hebben, wat meer is dan het dubbele van het hier vermelde gemiddelde.

#4 – Sociale media

Op de laatste plek in ons digitale marketingrapport staat Social Media Marketing (eerlijk gezegd, nog steeds redelijk goed).

Sociale media hadden gemiddeld een ROI van 95% op alle platforms.

Dat betekent dat u voor elke geïnvesteerde dollar $ 1,95 terugkrijgt.

Wat niet erg is.

En de hoogste ROI uit de sociale media platforms is Facebook-advertenties en Instagram is een goede tweede. Ik spreek uit persoonlijke ervaring, maar als je weet hoe je deze advertenties op sociale media heel goed kunt uitvoeren, kun je ver boven dit vermelde gemiddelde blijven.

Een van mijn oude campagnes die ik met Facebook-advertenties uitvoerde, had bijvoorbeeld een gemiddelde ROI of ROAS (staat voor Rendement op advertentie-uitgaven) van ongeveer 5.

Dit betekent dat ik voor elke dollar die ik aan de advertentie besteedde, ik ongeveer $ 5 terug kreeg.

Een behoorlijk indrukwekkende ROI voor iets instants, in plaats van te wachten op de gegevens zoals bij e-mailmarketing of SEO.

De ultieme digitale marketingharmonie

Laten we eerst vragen wat echte bedrijven het meest vinden effectieve vorm van digitale marketing.

Volgens WebsiteBuilderExpertvroegen ze 65 bedrijfseigenaren welk type digitale marketing ze het meest effectief vonden.

En dit zijn de percentages:

En om enkele van de andere gegevens in dit bericht samen te vatten, hier zijn de ROI’s voor elk marketingkanaal:

  • ROI e-mailmarketing: 3.600%
  • ROI voor zoekmachineoptimalisatie: 2.200%
  • Betaal-per-klik advertentie-ROI: 100%
  • ROI voor advertenties op sociale media: 95%

Met deze statistieken willen we een goede mix van betaalde advertenties, e-mailmarketing en SEO in ons arsenaal aan digitale marketing hebben.

En als u de 80/20 wilt, kunt u de meeste van uw inspanningen richten op e-mailmarketing en SEO voor de meeste effectiviteit en ROI.

Misschien kan uw eigen bedrijf beginnen met het implementeren van SEO en e-mailmarketing in uw marketingmix om meer klanten te bedienen en in ruil daarvoor kunt u meer inkomsten genereren.

Op gepaste wijze, Zumvu heeft veel marketingtools waarmee u uw digitale voetafdruk kunt vergroten en waarmee u uw bedrijf naar ongekende hoogte kunt laten groeien.

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat dit helpt! Als je meer van dit soort inhoud leuk vindt, dan kan dat Bekijk mijn blog.

Leave a Reply