De psychologie van branding: hoe uw kleine bedrijf de merkloyaliteit kan vergroten

afbeelding van neuronactiviteit in de hersenen

De meeste beslissingen die mensen nemen zijn niet willekeurig of willekeurig.

Slimme bedrijven profiteren hiervan doorway gebruik te maken van marketingpsychologie om de aankoopbeslissingen van mensen te beïnvloeden. Als u marketingcampagnes kunt maken die mensen overhalen om uw producten of diensten te kopen, kunt u uw bedrijf sneller laten groeien en een loyaler klantenbestand creëren.

Grote bedrijven hebben teams van ervaren marketeers en bureaus die hen helpen bij het creëren van effectieve branding en krachtige marketingcampagnes. Als klein bedrijf heeft u misschien niet dezelfde voordelen, maar u kunt dezelfde psychologische principes gebruiken om uw klanten en prospective clients te beïnvloeden.

En de beste plaats om deze krachtige psychologische principes toe te passen, is de branding van uw bedrijf.

Door psychologie in uw branding te gebruiken, kunt u de naamsbekendheid vergroten, de verkoop stimuleren, merkwaarde opbouwen en uw bedrijf sneller laten groeien.

Merkpsychologie omvat kleuren, symbolen, stem en vele andere elementen die de aankoopbeslissingen van mensen beïnvloeden.

Laten we eens kijken hoe u deze brandingtechnieken kunt gebruiken om uw kleine bedrijf te helpen slagen.

1. Gebruik effectieve kleuren die passen bij je merk

Kleur speelt een belangrijke rol bij het vormgeven van uw merk. De juiste kleur kan mensen helpen een indruk te krijgen around uw merk. De verkeerde kleur kan mensen ertoe aanzetten uw producten en diensten te negeren.

Stel dat u bijvoorbeeld kleding verkoopt aan een publiek van mannelijke atleten tussen de 18 en 25. In dat geval wilt u de kleur roze above het algemeen niet gebruiken, omdat roze doorgaans niet bij die doelgroep earlier. Aan de andere kant, als je kleding verkoopt aan vrouwen tussen 18 en 25, kan roze een geweldige kleur zijn.

Het gebruik van de juiste kleuren is dus essentieel om je doelgroep effectief te beïnvloeden. Stel vragen zoals:

  • Welke kleuren passen het beste bij het imago van mijn merk? Past het bij de ontwerpen die ik wil gebruiken?
  • Welke sfeer of sfeer wil ik satisfied mijn merkkleuren overbrengen op mijn doelgroep?
  • Van welke kleuren houdt mijn doelgroep?
  • Hoeveel kleuren moet ik gebruiken? Zijn ze complementair aan elkaar?

De juiste kleur is belangrijk omdat kleuren verschillende betekenissen overbrengen. Blauw staat bijvoorbeeld voor betrouwbaarheid, kalmte en stabiliteit. Het is ook een populaire kleur voor bekende bedrijven zoals Facebook, Twitter en LinkedIn.

Ondertussen staat rood voor opwinding en vraagt ​​het om aandacht. Coca-Cola, Goal en vele andere bekende merken gebruiken rood in hun branding.

Neem de tijd om kleuren te onderzoeken en zorg ervoor dat u passende merkkleuren gebruikt in uw branding. Anders creëer je wrijving met je doelgroep.

Wil je een free of charge merkreview?

merkidentiteit grader held

Beantwoord 5 korte vragen en we sturen een aangepast rapport achieved bruikbare inzichten en specifieke acties die u kunt ondernemen om een ​​sterker merk op te bouwen.


We hebben zojuist de informatie naar u gemaild.

2. Gebruik statussymbolen

Het maakt niet uit hoeveel budget je als bedrijf hebt mensen zullen je niet vertrouwen als je een zwakke merkidentiteit hebt.

De belangrijkste symbolen van uw merk, zoals logo, web page-ontwerp en productverpakking, spelen een cruciale rol bij het vormgeven van de identiteit van uw merk. Gebruik deze in uw voordeel om de identiteit te manifesteren waar u voor gaat. Houd rekening fulfilled het volgende:

  • Uw huisstijlontwerp moet passen bij het merkimago dat u wilt bereiken. Vermijd het gebruik van goedkope of generieke ontwerpen. Zorg ervoor dat al uw ontwerpen er professioneel uitzien.
  • Gebruik niet te veel woorden bij het promoten van uw producten of diensten ga immediate ter zake. Lange verhalen verwarren en vervelen mensen meestal.
  • Consequent hoogwaardige company en producten leveren. Het doel is om uw merk te associëren met kwaliteit en uitmuntendheid om autoriteit en geloofwaardigheid te vestigen.

Als je bijvoorbeeld een sieradenmerk bent, kun je het beste minimalistische ontwerpen gebruiken op je web site en je brand. Dit helpt u een imago van luxe en verfijning te behouden. Zie uw merkidentiteit als het fashionstatement van uw bedrijf. Het is een simpele logica: je wilt niet overdressed of underdressed overkomen op de markt waarop je indruk wilt maken.

3. Maak uw merkstem duidelijk en reliable

U moet een unieke, passende en consistente merkstem hebben. U wilt voor uw publiek als dezelfde persoon verschijnen om betere connecties te creëren en bekendheid te bevorderen.

Vermijd verwarring bij mensen doorway af en toe je communicatiestijl te veranderen. Mensen die uw merk niet kennen en onderzoek naar u doen, kunnen het verwarrend vinden. Dit kan een averechts influence op u hebben en helpt u niet om naamsbekendheid te krijgen.

Als u bijvoorbeeld een chocoladezaak heeft, kunt u het beste een vrolijke en onderhoudende stem gebruiken om uw klanten op alle communicatiekanalen aan te spreken. Gebruik het niet alleen op Twitter of Instagram omdat ze een jonger publiek hebben.

Stel vragen om ervoor te zorgen dat u een unieke en passende merkstem gebruikt:

  • Wat voor persoonlijkheden heeft mijn doelgroep?
  • Geven ze de voorkeur aan een informele of formele vorm van communicatie?
  • Hoe communiceren ze satisfied elkaar? Welk jargon of bepaalde woorden kan ik gebruiken om herkenbaar te zijn?

Zorg ervoor dat je je doelgroep onderzoekt om ze snel aan te spreken. En vergeet niet om ervoor te zorgen dat uw merkboodschap uniform is, samen fulfilled uw stem.

4. Anticipeer op wat uw publiek nodig heeft

Voldoen aan de basisbehoeften van uw klanten, zoals het leveren van hoogwaardige services en producten, is niet meer genoeg. Bedrijven van vandaag moeten anticiperen op wat hun klanten in de toekomst zouden willen.

De concurrentie blijft groeien naarmate sociale media en world-wide-web voortdurend evolueren om het leven van mensen gemakkelijker te maken. Mensen kunnen nu direct vinden wat ze nodig hebben en worden overweldigd doorway keuzes.

Je moet voorop lopen en het volgende doen:

Doorway uw klanten en doelgroep en hun huidige gedrag te bestuderen, kunt u toekomstige aanbiedingen dienovereenkomstig verbeteren en afstemmen op hun toekomstige behoeften.

Gucci lanceerde bijvoorbeeld zijn Gucci Back garden op Roblox om te helpen bij het opbouwen van merkbekendheid bij het jongere publiek. Het is een virtuele recreatie van hun echte winkel in Florence, Italië, waardoor mensen het system kunnen bezoeken, bladeren, kleding passen en kopen.

5. Vertel verhalen bij het promoten van uw merk

Met storytelling kun je effectief make contact with maken satisfied mensen. Maak hier gebruik van en gebruik storytelling-tactieken bij het promoten van uw producten of diensten.

Je moet een emotionele band satisfied je publiek opbouwen om relaties te versterken en geloofwaardigheid te winnen. Zo vergroot je de klantloyaliteit en win je het vertrouwen van je doelgroep.

Goodlife Conditioning heeft bijvoorbeeld twee uitstekende campagnes, te beginnen achieved de #SexySmartStrong op sociale media, waarbij gewone mensen van alle soorten, maten en achtergronden werden ingezet om het merk te promoten. Het merk “Leef je goede leven” campagne promootte video’s van 15-30 seconden achieved gewone mensen als onze dagelijkse helden.

Goodlife’s voorbeeld van meeslepende storytelling stelt mensen in staat zich meer fulfilled het merk te verhouden door gewone, gewone mensen te gebruiken om hun campagnes te promoten in plaats van geschikte merkambassadeurs. Dit stuurt een krachtige boodschap naar hun publiek dat gezond zijn niet beperkt is tot een specifieke grootte of vorm.

6. Gebruik afbeeldingen van hoge kwaliteit

U moet een standaard instellen, volgen en handhaven voor alles in uw bedrijf, vooral de afbeeldingen die u gebruikt.

Een geweldige foto trekt de aandacht van mensen en stimuleert hen om een ​​aankoop te doen. Dus geen enkele foto zal het doen. Investeer tijd en energie in het produceren van afbeeldingen van hoge kwaliteit, aangezien deze uw merk vertegenwoordigen.

Zorg er bij het maken van weblogs of on the internet content material bijvoorbeeld voor dat de foto’s die u gebruikt van de hoogste kwaliteit zijn en duidelijk zichtbaar zijn op alle apparaten. Uw merklogo moet helder en duidelijk zichtbaar zijn op uw bedrijfswebsite en op een plaats worden geplaatst waar het gemakkelijk kan worden gezien – het is tenslotte het gezicht van uw merk, dus zorg ervoor dat het telt.

Onthoud dat uw afbeeldingen een aanzienlijke invloed kunnen hebben op de perceptie van mensen van uw merk. Als u foto’s van lage kwaliteit maakt, gaan mensen ervan uit dat uw producten of diensten ook van lage kwaliteit zijn.

7. Target op het creëren van een ervaring

De beste manier om indruk te maken op mensen is door een onvergetelijke klantervaring te creëren. Zorg ervoor dat wanneer een klant uw merk bezoekt, ze iets waardevols kunnen krijgen, ongeacht of ze een aankoop doen.

Het creëren van een ervaring begint vanaf de pre-aankoopfase, wanneer mensen alleen maar door uw sociale media of website bladeren. Zorg ervoor dat je al deze elementen hebt tijdens de pre-aankoopfase:

  • Een algemeen thema dat mensen kunnen zien aan je berichten
  • Constant gebruik van merkstem en merkkleuren
  • Gebruiksvriendelijke websitetools
  • Contactinformatie die gemakkelijk toegankelijk is
  • Afbeeldingen van hoge kwaliteit achieved passende bijschriften en beschrijvingen

Dit zijn allemaal essentiële elementen die mensen al na één bezoek kunnen zien en kunnen bepalen of ze zullen blijven of niet. Zorg er dus voor dat mensen vanaf het begin kunnen krijgen wat ze willen.

Schakel ze vervolgens in satisfied bruikbare oproepen tot actie die u zullen helpen de nodige informatie te verzamelen om verbindingen te smeden en te onderhouden.

Psychologie hoeft niet al je beslissingen te sturen. Maar wanneer het gepast is, moet u gebruik maken van deze krachtige psychologische principes die van invloed zijn op hoe en waarom mensen aankoopbeslissingen nemen. Als je een bedrijf laat groeien, wil je tenslotte alle voordelen die je kunt krijgen.