We hebben de fundamentele best practices verzameld voor het maken van de beste e-mailonderwerpregels voor verkoop, inclusief schrijftips en voorbeelden die u voor uzelf kunt stelen.
De helft van de mensen die u e-mailt, beslist alleen op basis van de onderwerpregel of ze uw e-mail openen. Als u al uw tijd besteedt aan het maken van de perfecte e-mail en de onderwerpregel verwaarloost, is dat een foutmarge van 50%, verloren verkopen en inkomstenderving. In dit artikel delen we vijf fundamentele best practices voor het maken van opvallende onderwerpregels, zes specifieke schrijftips die u kunt gebruiken en een inspirerende lijst met meer dan 40 voorbeelden waarmee e-mails worden geopend en tot gesloten deals leiden.
Van het advies van topverkopers over het afstemmen van uw onderwerpregels op elk verkoopscenario tot fenomenale voorbeelden van onderwerpregels: maak een bladwijzer voor dit artikel om terug te keren naar elke keer dat u vastzit en uw creatieve e-mailsappen wilt laten stromen.
De beste e-mailtool voor verkoopvideo’s Gratis verkoopvideo’s opnemen en verzenden.
5 fundamentele best practices voor onvergetelijke verkoop-e-mailonderwerpregels
1. Geef prioriteit aan eenvoud en beknoptheid
De onderwerpregels van uw verkoop-e-mail moeten kort en krachtig zijn – 1-5 woorden is ideaal. Op die manier is de eerste regel van de e-mail zichtbaar zonder deze te openen. E-mails met kortere onderwerpregels presteren beter, volgens Mailchimp.
Onderwerpregel e-mail voor verkoop Nee-Nee: Stuur geen e-mail zonder onderwerpregel. Het kan als lui worden ervaren.
“Hoe korter je onderwerpregel, hoe meer tekens ze op de eerste regel van de e-mail zien. Zorg ervoor dat het gepersonaliseerd is en resoneert met de persona. Laat ze zien dat je ze kent.”
Kyle ColemanClariSenior Vice President, Marketing
2. Personaliseer de onderwerpregels van uw verkoop-e-mail
Zorg ervoor dat de onderwerpregel van uw verkoop-e-mail relevant is voor de ontvanger. Als je je onderwerpregels maakt, schrijf ze dan in kleine letters om er nonchalant uit te zien en gebruik hun voornaam, bijvoorbeeld [Name]vraag over je boek.
Uw ontvanger zou het gevoel moeten hebben dat uw e-mail op een natuurlijke manier past bij de reguliere correspondentie die ze gewoonlijk krijgen – het soort e-mails dat ze daadwerkelijk lezen.
Onderwerpregel e-mail voor verkoop Nee-Nee: Voeg nooit algemene begroetingen toe. Hun e-mailhosting kan uw e-mail markeren als spam, of de ontvanger denkt misschien dat het niet relevant is. Vermijd ze in plaats daarvan volledig en kies voor de naam van de ontvanger. Bijvoorbeeld, in plaats van Hallo daar of Hallo begin je onderwerpregel met [Prospect name] kan niet wachten om je deze week te spreken.
3. Let op je toon
Houd rekening met de toon van de onderwerpregels van uw verkoop-e-mail. Zorg ervoor dat uw follow-up niet als opdringerig wordt gelezen of dat uw eerste koude outreach niet te formeel klinkt. Pas op voor zinnen als ‘zachte herinnering’. (Zal de volgende herinnering zijn minder zacht?)
Onderwerpregel e-mail voor verkoop Nee-Nee: Gebruik nooit zinnen als ‘dringend’, ‘nu lezen’ of ‘onmiddellijk’, tenzij het echt van levensbelang is. Anders verlies je het vertrouwen van de lead en kun je ervoor zorgen dat ze je e-mail niet meer kunnen lezen, of erger nog, worden gemarkeerd als spam.
4. Roep een emotionele reactie op
Aan de andere kant is het uitlokken van een positieve emotionele reactie – gelach, nieuwsgierigheid, concurrentievermogen – een geweldige manier om potentiële klanten te verleiden uw e-mails te lezen. Probeer uw prospect uit te dagen of een reactie op te roepen zoals verrassing of vreugde. Het kan handig zijn om persoonlijke voornaamwoorden zoals ‘jij’ op te nemen, zoals in ‘Ik heb ongelooflijk nieuws voor je’.
Onderwerpregel e-mail voor verkoop Nee-Nee: Vermijd het uitlokken van negatieve emotionele reacties zoals paniek, verwarring of woede. Zelfs als uw prospect uw e-mail opent, kunnen ze een slechte indruk van u achterlaten.
5. Raak niet afgemat
Elk mislukt onderwerp is gewoon een nieuwe kans om te leren. Als het je in het begin niet lukt, probeer, probeer en probeer opnieuw. Herhaal en verbeter je onderwerpregels. Ze zullen niet allemaal winnaars zijn, maar als je deze best practices toepast, zul je zeker iets vinden dat werkt.
De BESTE verkoop-e-mailonderwerpregels in 2022
In deze aflevering van Veelgestelde vragen over verkoop, roepen verkoopleiders op wat een effectieve koude e-mailonderwerpregel onderscheidt. Bekijk deze video om erachter te komen met welke onderwerpregels je zeker open zult staan
6 tips voor het schrijven van opvallende verkooponderwerpen voor elk scenario met meer dan 40 voorbeelden
Nu u de theorie achter de beste onderwerpregels voor verkoop-e-mails kent, gaan we in de praktijk duiken. Gebruik deze lijst met meer dan 40 voorbeeldonderwerpregels om uw eigen onderwerpregels te inspireren. We hebben ook tips en praktisch advies van verkoopleiders verzameld over hoe u uw schrijven kunt afstemmen op elk verkoopscenario. En hier is een tip: als je besluit een video-e-mailbericht te verzenden, probeer dan het woord ‘video’ aan je onderwerpregel toe te voegen om die openstelling nog verder te verleiden.
10 videoscripts en e-mailsjablonen Breek door inboxen met deze bewezen video-e-mailsjablonen. Download PDF
Voor koude outreach: gebruik nieuwsgierige woordkeuzes
Je kunt er niet op vertrouwen dat je een vertrouwde naam of bedrijf bent voor koude outreach, dus het kost extra werk om prospects te betrekken. Het menselijk brein geeft prioriteit aan de roman – nieuwigheid veroorzaakt de afgifte van dopamine in de hersenen als beloning, wat ons aanmoedigt om meer te weten te komen. Door ongebruikelijke woorden te gebruiken die prospects niet verwachten in een verkoop-e-mail, kunt u misschien een kostbaar moment van hun tijd pakken.
Voor follow-ups van inkomende leads – laat ze hangen
Stel je verkoopmail voor als een mysterieuze koffer. Het is jouw taak om de koffer aan je prospect aan te bieden en te vragen hem te openen. Als je pitcht hoe interessant wat erin zit, zal zijn, is de kans groter dat ze het willen openen. Het achterhouden van bepaalde informatie wekt nieuwsgierigheid op en zorgt ervoor dat ze willen klikken. Het wordt een mysterie dat ze moeten oplossen.
[Name] Ik moet het je vertellen…
X opties om te beginnen
[Name]ik zag een van uw advertenties…
Onze volgende stappen
[Name]uw directeur…
5 dingen die je moet weten
Tijd om af te spreken?
“Wat mensen ongemakkelijk maakt bij deze aanpak, is dat je de beleefdheden overslaat. Maar het werkt echt.”
Voor het boeken van vergaderingen: gebruik interne camouflage
Gebruik interne camouflage – de schijn van werken in het bedrijf van uw prospect – spaarzaam. Als je het goed doet, zal je prospect aangenaam verrast zijn zodra ze je e-mail openen. Als dat niet het geval is, kunnen ze zich bedrogen voelen als ze dachten dat uw verkoop-e-mail intern was.
Antwoordpercentages
Sjabloon vernieuwen
Resultaten van vorige week
Verkoopsjablonen
“Wat ik niet wil dat er gebeurt, is dat je onderwerpregel naar de lezer schreeuwt:” Hé, je staat op het punt om te pitchen!” Dus wat doe je? Gebruik interne camouflage. Het lijkt erop dat het intern zou kunnen zijn en geen alarmbellen zal doen rinkelen in de geest van je lezer.
Will AllredLavendelMede-oprichter & COO
Voor follow-ups en netwerken: maak van hen de expert
Uw prospects voelen zich graag slim – wie niet? Wanneer u uw onderwerpregel inkadert als een bod voor het delen van kennis, zal uw prospect waarschijnlijk geïntrigeerd zijn. Dit type onderwerpregel voor verkoop-e-mails werkt goed voor verkoopopvolging en net zo goed voor netwerken met nieuwe mensen.
Technische vraag / [Company] verkoopproces
Op zoek naar uw advies over [subject]
Wil je koffie drinken en verder praten over [subject]?
Ik heb je advies ergens over nodig
[Name]Ik heb genoten van je blogpost op [website name]
[Name]vraag over je boek
[Name]wild idee?
Voor promotionele e-mails: hun verwachtingen ondermijnen
We zijn allemaal moe van dezelfde promo-e-mails in onze inbox. Door de verwachtingen van uw lezer te ondermijnen – door middel van een kernachtige zin, zorgvuldig geplaatste ellipsen of een unieke woordkeuze – valt u op tussen een zee van promo-e-mails.
Ik hou van alles in deze e-mail!
Wat als we je zouden vertellen____
En ze zeiden dat het niet kon
Ik doe dit normaal gesproken niet…
Ze vertelden ons dat het onmogelijk was
Open deze e-mail niet
I denk [product] zou perfect voor je zijn
“Wat zal de verhalen van deze persoon uitdagen? Waarom denken ze dat mijn e-mail anders genoeg is dan de talloze andere die ze ontvangen?”
Dale DupreeDe verkoopopstandOprichter en CSO
Voor leads die koud zijn geworden – verras ze
Koude leads zijn moeilijk nieuw leven in te blazen. Daarom werkt het verrassingselement zo goed bij het bereiken van het laatste zetje. Het is je laatste kans om ze te haken – haal de meest opvallende woorden eruit die je kunt toveren, de haak die ze er uiteindelijk toe zal brengen je e-mail te openen. Laat ze zien waarom ze iets missen en opnieuw verbinding moeten maken.
Moet ik blijven of moet ik gaan?
Waar is de liefde?
Toestemming om uw dossier te sluiten?
Voel je je blauw?
Als u van gedachten verandert over een samenwerking met ons
3 ideeën voor jou
Ik wil nooit aannemen
[Name]doe je mee?
“Ik doe het niet om paniek te zaaien. Het is een geweldige motivatie om de e-mail te openen, wat de barrière is die we hebben met onderwerpregels voor e-mails.”
Jen AllenUitdagerhoofdevangelist
De beste onderwerpregels voor verkoop-e-mails maken is eenvoudiger dan u denkt
Topverkopers zijn het erover eens: onderwerpregels kunnen uw verkoopbereik maken of breken. Dus waarom niet luisteren naar de experts? Vergeet niet te kiezen voor korte onderwerpregels die specifiek zijn voor uw prospect en die unieke trefwoorden bevatten. De bovenstaande voorbeelden zijn een geweldige springplank voor uw eigen creatieve vertolkingen. En als al het andere faalt, onthoud dan dat er geen slechte verkooponderwerpen zijn, alleen geweldige mogelijkheden voor A/B-testen!
De beste e-mailtool voor verkoopvideo’s Gratis verkoopvideo’s opnemen en verzenden.