Call-to-action: 8 strategieën om de perfecte te creëren (met 4 geweldige voorbeelden)

afbeelding van laptop op blauwe achtergrond - oproep tot actieheld

Oproepen tot actie zijn een van de meest effectieve manieren om het aantal conversies van uw website en marketingcampagnes te verhogen. Maar je kunt mensen niet zomaar vertellen wat ze moeten doen.

De perfecte CTA moet deze drie elementen bevatten: urgentie, educatie en specificiteit. Er moeten belangrijke afhaalrestaurants zijn die mensen kunnen dwingen te doen wat je maar wilt.

En vermijd verwarring bij mensen, anders loopt u het risico potentiële klanten te verliezen, vooral als klein bedrijf.

Blijf lezen als je wilt leren hoe je de perfecte call-to-action schrijft die je publiek boeit en conversies verhoogt.

1. Gebruik sterke werkwoorden

Gebruik sterke werkwoorden om je calls-to-action te verbeteren. Hoe sterker, hoe beter.

U moet ook een element van urgentie opnemen om de doeltreffendheid van uw CTA te vergroten. Bijvoorbeeld ‘Koop nu’ of ‘Download nu’.

Maar niet alle werkwoorden werken voor alle situaties. Hieronder staan ​​voorbeelden van werkwoorden en wanneer je ze zou gebruiken:

  • e-commerce: Bestellen, kopen, winkelen, opslaan, reserveren, toevoegen aan winkelwagentje, bekijken, kiezen
  • Weggevertjes: Downloaden, grijpen, claimen, profiteren van, krijgen
  • Nieuwsbrieven: Doe mee, schrijf je in, meld je aan, verwijs
  • Non-profit: Doneren, committeren, aanpassen, geven, vrijwilliger
illustratie van de merkidentiteitsgids

GRATIS MERK IDENTITEIT GIDS

Ontgrendel het geheim om uw bedrijf sneller te laten groeien. Vraag nu de gratis gids aan.


We hebben zojuist de Brand Identity Guide naar u gemaild.

2. Wek nieuwsgierigheid en emoties op

De emoties van mensen beïnvloeden wat ze kopen. En wat is een betere manier om mensen iets te laten doen dan ze nieuwsgierig te maken?

Gebruik veelbelovende modifiers om de emoties van mensen op te wekken.

Voeg bijvoorbeeld nummers toe als “Koop nu en krijg 70% korting!” dwingt mensen om de aanzienlijke korting te bekijken. Voeg bijvoeglijke naamwoorden toe zoals “Vind nu uw droomtrouwjurk!” om emotionele reacties te creëren wanneer mensen uw CTA lezen.

Een belofte doen kan ook werken. Bijvoorbeeld: “Drink dit en val af in 5 weken!”.

Mensen houden ook van unieke dingen, dus benadruk je unique selling point. Bijvoorbeeld: “Maak nu een aangepast T-shirt!”

3. Markeer gratis proefversies

Als u mensen vraagt ​​om meteen te kopen, worden ze van uw site afgestuurd. Bied in plaats daarvan tijdelijke gratis proefversies aan in uw call-to-action.

Met gratis proefversies kunnen mensen een idee krijgen van uw product en worden ze aangemoedigd zich te abonneren wanneer ze geavanceerde functies ontgrendelen.

Maar er moet een specifieke periode zijn voor gratis proefversies. Dit geeft mensen een gevoel van urgentie, vooral als ze hebben genoten van je product.

Typische gratis proefperiodes variëren van 7, 14 en 30 dagen voor software tot drie dagen voor mobiele applicaties.

Maar wees niet bang om te experimenteren met langere proefperiodes. Mensen houden bijvoorbeeld van muziek, dus Spotify Premium biedt een proefperiode van 3 maanden. Het is een royale hoeveelheid tijd voor mensen om volledig te genieten van onbeperkte muziekstreaming en de geavanceerde functies van Spotify.

4. Showcasevoordelen

Laat zien wat mensen kunnen profiteren van uw call-to-action, anders lijdt uw klikfrequentie eronder.

Als je een zakelijke blog hebt, benadruk dan je expertise om je publiek te informeren.

HubSpot biedt bijvoorbeeld gratis marketingbronnen die mensen kunnen downloaden wanneer ze hun blogs openen. Crowdspring biedt een uitgebreide merkidentiteitsgids die kleine bedrijven en startups helpt het geheim te ontrafelen voor snellere bedrijfsgroei.

Gebruik een paar duidelijke en beknopte korte zinnen in uw tekst om verwarring te voorkomen.

5. Presenteer een probleem en bied dan een oplossing

Klanten willen snel een antwoord op hun behoeften. Maak dus gebruik van relevante problemen van uw doelgroep door een oplossing aan te bieden in uw call-to-action.

Deze simpele tactiek trekt mensen aan omdat mensen snelle oplossingen willen. Volg deze drie stappen om een ​​overtuigende kopie te schrijven:

  • Kies een probleem
  • Intensiveren van het probleem
  • Bied een oplossing

6. Maak gebruik van sociaal bewijs

Mensen willen erbij horen en worden niet graag achtergelaten. Sociaal bewijs dwingt mensen om trends te volgen om zich gevalideerd te voelen.

Gebruik dit krachtige psychologische principe van sociaal bewijs in uw voordeel bij het schrijven van uw CTA’s.

Trends en memes zijn goede voorbeelden van social proof.

U kunt op veel manieren sociaal bewijs laten zien. Vermeld bijvoorbeeld het aantal abonnees op uw nieuwsbrief, mensen die uw product hebben gebruikt, klantrecensies en meer. Sociaal bewijs helpt de geloofwaardigheid van uw merk op te bouwen en spoort mensen aan om te controleren waar uw product of dienst over gaat.

We publiceren bijvoorbeeld talloze echte klantgetuigenissen op de crowdspring-recensiepagina om de feedback te tonen die we hebben ontvangen van tienduizenden tevreden klanten.

7. Bied bonussen aan

Mensen houden van beloningen. Bonussen bieden een van de meest effectieve manieren om mensen te lokken via je call-to-action.

Marketeers bieden vaak verwijzingsbonussen aan, terwijl e-commercebedrijven coupons of kortingscodes verstrekken bij het kopen van hun producten. Hoe dan ook, het is een win-winsituatie.

Het aanbieden van tijdelijke bonussen of kortingen kan een gevoel van urgentie geven. Dit gevoel van schaarste helpt uw ​​inkomsten te laten groeien.

8. Gebruik cliffhangers

Een cliffhanger is een bewezen tactiek die mensen dwingt om op je CTA te klikken. Het is een snelle manier om nieuwsgierigheid op te wekken.

Maar er is een dunne lijn tussen cliffhangers en clickbait.

Cliffhangers kunnen het beste worden gebruikt wanneer u een stukje inhoud wilt delen. Bedrijven die reclame maken op sociale media doen dat het beste. Een kort en nieuwsgierig onderschrift is een effectieve manier om nieuwsgierige mensen te lokken.

Vier overtuigende CTA-voorbeelden en waarom ze werken

1. GiftRaket

GiftRaket

Mensen vervelen zich van traditionele wenskaarten. GiftRocket valt op door zijn unieke manier van cadeau versturen.

De website vraagt ​​klanten niet om zich aan te melden voordat ze een cadeau sturen. U kunt onmiddellijk op de knop “Stuur een GiftRocket” klikken om uw geschenk aan te passen en u vervolgens als laatste te registreren voor de betaling.

Dankzij deze onmiddellijke bevrediging hoeven klanten zich niet eerst te registreren, wat mensen er soms van kan weerhouden de actie voort te zetten.

3. Appel

Appel

Eenvoud werkt vaak het beste om de aandacht van mensen te trekken. En Apple doet het het beste.

Apple maakt gebruik van hoogwaardige en scherpe afbeeldingen met een eenvoudig bijschrift om mensen te boeien. De knop “Meer informatie” valt ondanks zijn eenvoud op door slim gebruik te maken van witruimte.

4. Webflow

Mensen houden ervan om het woord ‘gratis’ te zien. Volg dus het voorbeeld van Webflows en neem het op in uw call-to-action als u gratis proefversies toestaat.

Er zijn proefversies met korting en dan zijn er gratis proefversies. Mensen willen gratis. Proefversies met korting stellen mensen in staat om al uw geavanceerde functies te gebruiken, terwijl gratis proefversies mensen alleen toestaan ​​om basisfuncties te gebruiken.

Gratis proefversies kunnen het beste worden gebruikt voor services zoals software, bewerkingstools en meer. Deze services zijn moeilijk te begrijpen als ze alleen via afbeeldingen worden gedaan. Mensen moeten deze services eerst uitproberen op hun waarde.

Webflow

5. glanzender

glanzender

De meeste mensen zijn lui. Als je wilt dat ze zich aanmelden voor je nieuwsbrief, maak het dan snel en gemakkelijk zoals Glossier.

Mensen die zich aanmelden voordat ze toegang krijgen tot informatie, schrikt hen vaak af. Het is een extra stap die velen niet willen nemen.

Zorg er dus voor dat ze zich eenvoudig kunnen abonneren op uw nieuwsbrief via uw call-to-action. Maar mensen zullen zich vaak niet abonneren, tenzij u hen educatieve inhoud van hoge kwaliteit kunt laten zien.

Zorg ervoor dat u eerst investeert in het schrijven van hoogwaardige inhoud om te pronken met uw expertise. Goede inhoud helpt de geloofwaardigheid van uw merk op te bouwen en het websiteverkeer te vergroten.

De beste CTA’s zijn specifiek, duidelijk en urgent. Maar zorg voor een balans tussen urgentie en clickbait. Wees beknopt en eerlijk en benadruk hoe uw merk kan helpen.