
In de wereld van contentmarketing zijn er altijd twee kanten. En alle ondernemers en marketeers willen zeker aan de groenere kant van het marketingveld blijven: waar het verkeer dat ze ontvangen mensen aanzet tot conversie.
Het is echter geen gemakkelijke prestatie. Maar dat betekent niet dat het niet haalbaar is. Daarom bespreken we in dit artikel enkele tips die je kunt volgen om aan de weelderigere kant van de markt te blijven.
Wat onderscheidt goed en slecht presterende blogposts?
Dit is misschien een beetje verrassend, maar een artikel dat veel verkeer heeft en helemaal bovenaan de SERP’s staat, wordt niet altijd als een goed presterende blogpost beschouwd.
Wat kwalificeert dan als een goed presterende post, zo niet een SEO-rijke post? Je raadt het misschien al: een artikel met een hoge conversieratio.
Om mensen te overtuigen, moet uw artikel boeiend, interessant voor de doelgroep en informatief zijn en een gedenkwaardig verhaal delen dat bij de lezer zal resoneren.
Hoewel een overtuigende en duidelijke Call-To-Action (CTA) al een gegeven is naast de bovengenoemde vereisten, zijn er ook andere tips die u kunt toepassen om een goed presterende blogpost effectief uit te voeren.
Blogstrategieën die u kunt gebruiken om gesprekken te stimuleren
Hier zijn een paar van dergelijke strategieën:
1. Introduceer uw aanbod vroeg in het artikel op een niet-promotionele manier
Het is van vitaal belang dat uw publiek al vroeg kennismaakt met uw product. U moet echter voorzichtig zijn met de manier waarop u het aanlevert. Hoe graag u uw verkeer ook wilt omzetten in conversies en inkomsten, een blogbericht dat te ‘verkoopbaar’ is, kan uw publiek ontmoedigen om op uw bericht te reageren.
Het doel is om ze op uw CTA te laten klikken en niet op de exit-knop. Hier zijn een paar technieken om u te helpen dat doel te bereiken:
- Bouw vertrouwen op bij uw publiek door geloofwaardige referenties en feiten te gebruiken. U kunt dit doen door productrecensies te delen die worden ondersteund door gegevens en getuigenissen.
- Verkoop het verhaal van uw merk meer dan uw productpitch. Wat gebeurt er achter de schermen? Wie zijn de mensen achter het project? Wanneer uw lezers een persoonlijke band met uw merk hebben, zullen promoties niet opdringerig lijken. Leer welke verkoopstrategieën werk voor uw klanten.
- Maak je blogs educatief. Help ze een probleem op te lossen met een stapsgewijze handleiding en laat zien (niet vertellen) hoe ze jouw product kunnen gebruiken om een oplossing te garanderen.
- Richt u op het tot stand brengen van een authentieke band met uw lezer door schermafbeeldingen van de herkenbare sociale media-berichten van uw merk en belangrijk nieuws en updates op te nemen.
- Noem uw product op een niet-promotionele manier.
2. Richt u alleen op Sales Qualified Leads (SQL’s)
Stel je verkoop voor als een spelletje darts. Uw dartbord is de parameter van uw mogelijke verkoop en uw productpitchen zijn uw darts. Als je darts speelt, richt je zoveel mogelijk op de roos om de hoogste score te behalen. Maar wat heeft het met marketing te maken?
Nou, het is vrij duidelijk: je roos is je Sales Qualified Leads (SQL’s).
Om ervoor te zorgen dat uw darts landt, moet u echter meer te weten komen over uw doelmarkt.
Bepaal wie van uw aanbod zullen profiteren door de demografische gegevens van uw prospects te leren kennen. U kunt dat doen door CRM-software (Customer Relationship Management) te gebruiken om te leren hoe uw klanten reageren en welke demografische gegevens beter aansluiten bij uw pitch.
Als je deel uitmaakt van de 46% van de bedrijven die geen CRM-gegevens gebruiken, is dit misschien het moment om erover na te denken.
Bron: superoffice.com
Volgens Infosyszegt 86% van de consumenten dat hun aankopen worden beïnvloed door hoe persoonlijk hun ervaring is.
Maar hoe kom je erachter of je blog persoonlijk genoeg is? U kunt de effectiviteit van uw specifiek samengestelde pitches beoordelen met conversietools om te zien of verwachte lezers interactie hebben gehad met uw blog.
3. Gebruik pop-ups
Wie zegt dat je geen verrassingen kunt bieden in je artikelen?
Je kunt het absoluut, en je kunt het doen met conversatie pop-ups. Ga in gesprek met je lezer door een vraag te stellen waarop jij een antwoord kunt geven en een blijvende indruk achterlaat.
Bron: optimonk.com
U kunt hen rechtstreeks vragen stellen die relevant zijn voor wat u te bieden heeft. Het kan zoiets zijn als: “Wil je weten wat het meest effectieve regime is voor een heldere huid volgens vrouwen in 2022?”.
Het trekt niet alleen hun aandacht, maar het is ook een venster om ze te laten communiceren met je blog. Of het nu is aanmelden voor uw e-mailmarketing of door uw aanbevelingen bladert, is een pop-up een andere manier om met hen in contact te komen.
4. Maak uw artikel SEO-vriendelijk en kies zorgvuldig zoekwoorden
Het hebben van conversies begint met het krijgen van een lezer, en om dat te laten gebeuren, moet uw blog worden weergegeven in de resultaten van zoekmachines.
Met andere woorden, uw artikel moet neonreclames hebben die ernaar verwijzen, en in de wereld van marketing zijn die neonreclames trefwoorden en SEO-elementen.
Het identificeren van relevante zoekwoorden is niet zo moeilijk als het klinkt. De sleutel is om de mentaliteit van uw potentiële lezer aan te passen. Vraag jezelf af of raadpleeg hulpprogramma’s voor trefwoordonderzoek om te weten wat ze zouden kunnen typen op zoekmachines die hen naar uw artikelen zullen leiden.
Zodra je ze hebt geïdentificeerd, beperk je de zoekwoorden die relevant zijn voor je inhoud en die het meeste verkeer op zoekmachines hebben. Dit zal helpen bij de zichtbaarheid van uw artikelen en het bevorderen van meer verkeer.
Bron: brandignity.com
5. Bouw op natuurlijke wijze naar uw CTA
Onthoud dit: uw CTA is cruciaal. Het is de brug die lezers ertoe zal brengen om te converteren – waardoor het een must is voor een sterke eCommerce Return-on-Investment (ROI).
Tegelijkertijd, hoe belangrijk het ook is, u wilt niet dat uw lezers zich overweldigd voelen door de aanwijzingen in uw artikel. In plaats daarvan wil je dat ze een gevoel van urgentie voelen om je aanbod op een natuurlijke manier te grijpen.
Zo kun je dat bereiken:
6. Structureer uw koppen rond de WIIFM-factor
We spraken over SEO-zoekwoorden als neonpijlen, en natuurlijk zou de voor de hand liggende volgende stap zijn om te kijken naar waar het naar verwijst: uw kop.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de kop van deze blogpost:
Bron: contentnare.com
Je weet vanaf het begin meteen wat je uit het artikel kunt halen.
Als u een lezer bent die een vraag heeft getypt over het opzetten van een webdesignbedrijf in uw zoekmachine, geeft deze kop u een “aha” -moment. Je zou zelfs gemotiveerd kunnen zijn om pen en papier tevoorschijn te halen om alle noodzakelijke details op te sommen.
Omdat de kop zelf aangeeft dat dit artikel is wat je nodig hebt, bevat het de antwoorden die je zoekt. Dit is de emotie die je bij je lezers wilt oproepen als je een artikel met veel conversies wilt produceren.
Om dat te doen, moet u uw titel structureren op een manier die gunstig is voor uw lezer. Denk vanuit hun perspectief en stel jezelf de vraag: “What’s in it for me?”
Het antwoord moet resoneren in je titel. Lever het in een duidelijk formaat en vergeet niet om relevante zoekwoorden toe te voegen om uw SEO-doelscores te behalen.
7. Gebruik een haak
Voordat je iemand kunt binnenhalen om te converteren, moet je hem eerst aan het lezen haken.
Leuk weetje: 55% van degenen die op pagina’s klikken, blijven niet langer dan 15 seconden. Best een strak kader om alles te bespreken, dat weten we.
Een van de doelen van je blogpost is om ervoor te zorgen dat mensen na 15 seconden blijven en geïnteresseerd raken. Dit betekent dat er meerdere haken in je blogpost moeten zijn die hen zullen aanmoedigen om verder te lezen en ermee bezig te zijn.
Het hebben van een opmerkelijke titel en het schrijven van een meeslepende introductie vormen je eerste haak, maar terwijl je lezers door je bericht scrollen, moeten ze redenen blijven vinden om te blijven.
Wat zou dat kunnen zijn? Meer haken zoals deze:
- Als je duidelijk weet wie je doelgroep is, weet je waar ze naar op zoek zijn of wat ze willen oplossen door je blog te lezen. Insinueren dat ze de juiste blogpost hebben gevonden.
- Vertel ze wat ze kunnen verwachten of ontdekken tijdens het lezen. Schrijf verleidelijke sneak peeks met genoeg details om je lezer te boeien en laat weten dat wat ze zoeken er is.
- Bespreek de onderwerpen waar ze naar uitkijken en geef praktische tips, informatie en oplossingen die ze in hun zak kunnen stoppen als ze verder lezen.
8. Probeer de APP-aanpak in je hele bericht
Nu je ze verslaafd hebt, is het tijd om je lezers een kopje thee aan te bieden. En een van de beste manieren om thee te drinken is met koekjes. Laten we uw virtuele koekje uitpakken in een effectieve blogpost die de ‘APP’-benadering gebruikt.
De afkorting APP staat voor Agree, Promise en Preview.
De eerste stap naar deze aanpak is om iets te hebben waar jij en je lezer het over eens kunnen zijn. Laat ze knikken over deze gegevens of die bekende tip. Een andere effectieve manier om dit te doen, is door akkoord te gaan met de voor de hand liggende gevoelens die in uw blogpost worden behandeld.
Ten tweede, beloof een effectieve oplossing die ze gemakkelijk kunnen volgen. Drieëndertig procent van de bloglezers abonneer je regelmatig op blogs om een simpele reden: om iets te leren.
Door voldoende materiaal te bieden om de behoefte aan oplossingen en leren aan te pakken, kunnen meer lezers worden aangetrokken.
Bron: hubspot.com
Laat ze ten slotte een voorbeeld zien van wat ze op je blog kunnen vinden. Maak een overzicht van de details van uw onderwerpen en belangrijke details die hun aandacht zullen trekken.
9. Probeer Bucket Brigades
Een andere manier om te voorkomen dat uw lezers uit uw blogpost klikken, is door bucketbrigades toe te voegen. Dit is een eenvoudige copywriting-methode die uw blogpost verheft tot een provocerende lezing.
Bucket-brigades voegen niet alleen meer geest toe aan uw inhoud, maar ze sturen uw lezers ook om te kijken naar wat u nog meer in uw blog kunt aanbieden. Deze zinnen zijn ook kort, gemakkelijk te lezen en kunnen worden gebruikt om uw punt op een ingekapselde manier te bevestigen.
Je kunt ze gebruiken in inleidingen, de body en de samenvatting van je blogpost. Enkele voorbeelden van emmerbrigades die u kunt gebruiken zijn:
- Laten we je laten zien hoe
- Kijk hiernaar
- Tot slot
- De bottom line is dit
- Dus
- En
- Dus
10. Maak gebruik van afbeeldingen, posts op sociale media en interactieve tools
Meer dan inhoud moet uw blogpost visueel aantrekkelijk en stimulerend zijn om de aandacht van uw lezers vast te houden.
Met onze hersenen die beelden verwerken tot 60.000 keer sneller dan tekst, door gebruik te maken van afbeeldingen, infographics, posts op sociale media en interactieve tools, krijgen uw lezers meer verbinding met uw blogpost en producten. Er is een reden waarom influencers fotografie gebruiken om hun volgerslijsten laten groeien.
Om gebruik te maken van visuals, kun je aangepaste afbeeldingen maken voor je blogpost.
Bron: TheNextWeb
Deze kunnen de pagina niet alleen aantrekkelijker maken voor de kijker, maar ze kunnen uw lezer ook helpen uw merk en het concept ervan te visualiseren. Een afbeelding maakt deel uit van de identiteit van uw merk en is iets dat uw lezers gemakkelijk kunnen herkennen.
Tegelijkertijd kunt u het unieke en vakkundig ontworpen logo van uw merk introduceren, niet alleen in uw blogs, maar ook op uw sociale media.
Het is vermeldenswaard dat 78% van de verkopers met sociale media-accounts hebben een hogere omzet dan degenen die ze niet hebben en een kans van 40% om hun doelen te bereiken met een regelmatige aanwezigheid op sociale media.
11. Vertel een verhaal
Je hebt je lezers verslaafd, ze laten blijven en je CTA hebben opgebouwd – wat kun je nog meer doen?
Dit is wat: laat een blijvende indruk achter door een verhaal te bieden dat resoneert met uw lezers. Geef ze iets om te onthouden over je blogpost door een gevoel van verbondenheid op te roepen.
Wist je dat een artikel met een verhaal 300% meer mensen van boven naar beneden lezen?
Bron: groovehq.com
Omdat lezers tot 5 keer langer dan gemiddeld bij een artikel met een verhaal blijven, is het van vitaal belang om een relatie met hen op te bouwen door een tot nadenken stemmend verhaal te bieden. Dit verhaal hoeft geen verhaal te zijn – je kunt leuke stapsgewijze instructies delen over het gebruik van je product, bijvoorbeeld vanuit de POV van iemand die er zijn/haar ervaring mee deelt.
Welke methode je ook gebruikt, een verhaal met visuals dat gemakkelijk te absorberen is of een blogpost die van je lezers de held maakt, de magie van storytelling houdt ze tot het laatste woord bij je.
Maak je klaar om een goed presterende blogpost te schrijven die boeit, converteert en levert
Goede blogposts hebben inhoud die mensen boeit, met hen bezighoudt en hen nieuwsgierig maakt naar meer informatie. Test deze tips en tools om je te helpen vandaag nog zo’n blogpost te schrijven.