Stephanie Terrell was verheugd om zich bij de golf van bestuurders aan te sluiten die elektrische voertuigen adopteerden toen ze dit najaar een gebruikte Nissan Leaf kocht.
Maar Terrell kwam een hobbel op de weg tegen tijdens haar reis naar schoon rijden: als huurder heeft ze geen plek om ‘s nachts aan te sluiten en de openbare laadstations bij haar in de buurt zijn vaak in gebruik. De 23-jarige experienced onlangs bijna geen stroom meer op de snelweg omdat een laadstation waarop ze rekende bezet was.
“Het was echt eng en ik was echt bang dat ik het niet zou halen,” zei ze. “Ik voel me er beter bij dan benzine kopen, maar er zijn problemen die ik niet echt experienced voorzien.”
De overgang naar elektrische voertuigen is aan de gang voor huiseigenaren die kunnen opladen in hun eigen garage, maar voor miljoenen huurders blijft toegang tot opladen een belangrijke barrière. Nu proberen steden in de VS fulfilled innovatieve openbare laadoplossingen te komen, aangezien bestuurders stroomkabels in excess of trottoirs rijgen, privé-laadstations op de stadsrechten van wegen oprichten en in de rij staan bij openbare voorzieningen.
Haven Daley—AP
De regering van Biden keurde vorige maand plannen goed van alle 50 staten om in de komende vijf jaar een netwerk van hogesnelheidsladers langs snelwegen uit te rollen met behulp van $ 5 miljard aan federale financiering. Maar staten moeten wachten met het aanvragen van nog eens $ 2,5 miljard aan lokale subsidies om lacunes op te vullen, ook in dichtbevolkte stedelijke gebieden.
“We hebben op dit moment een heel grote uitdaging om het voor mensen die in appartementen wonen gemakkelijk te maken om op te laden”, zegt Jeff Allen, uitvoerend directeur van Forth, een non-profitorganisatie die pleit voor gelijkheid in het bezit van elektrische voertuigen en toegang tot opladen.
Steden moeten begrijpen dat “het promoten van elektrische auto’s ook deel uitmaakt van hun strategie voor duurzaam vervoer. Als ze eenmaal die mentale verschuiving hebben gemaakt, zijn er een hele reeks zeer tastbare dingen die ze kunnen – en zouden moeten doen.”
Snelladers, ook wel DC Fast genoemd, kunnen een vehicle in 45 minuten of minder volladen. Maar langzamere Amount 2-laders, die enkele uren duren, overtreffen nog steeds bijna vier tegen één DC-snelladers. Opladen by way of een standaard stopcontact of een oplader van niveau 1 is niet praktisch, tenzij u weinig rijdt of de automobile ‘s nachts aan het stopcontact kunt laten staan.
Landelijk zijn er ongeveer 120.000 openbare oplaadpoorten satisfied laadniveau 2 of hoger, en bijna 1,5 miljoen elektrische voertuigen geregistreerd in de VS – een verhouding van iets meer dan één oplader for each 12 auto’s op nationaal niveau, volgens het laatste Amerikaanse ministerie van Transport.
Een briefing die vorig jaar door het Pacific Northwest Nationwide Laboratory werd opgesteld voor het Amerikaanse ministerie van Energie, voorspelt een totaal van bijna 19 miljoen elektrische voertuigen op de weg tegen 2030, achieved een verwachte behoefte aan 9,6 miljoen additional laadstations.
In Los Angeles bijvoorbeeld was bijna een kwart van alle nieuwe voertuigen die in juli werden geregistreerd, plug-in. De stad schat dat ze in de komende twee decennia haar distributiecapaciteit moet uitbreiden van 25% tot 50%, waarbij ongeveer tweederde van de toegenomen vraag afkomstig is van EV’s, zei Yamen Nanne, supervisor van het Los Angeles Department of H2o and Power’s transportation. elektrificatie programma.
Te midden van de hausse worden dichtbevolkte stadswijken in snel tempo drukpunten.
In Los Angeles heeft de stad meer dan 500 op een mast gemonteerde EV-opladers geïnstalleerd – 450 op straatverlichting en 50 op elektriciteitspalen – en wil er 200 for every jaar bijdoen, zei Nanne.
Van New York City tot Charlotte, NC tot Kansas Town, Missouri zijn er soortgelijke initiatieven om op paal gemonteerde opladers te installeren of worden deze overwogen. Het nutsbedrijf Seattle Metropolis Light bevindt zich ook in de beginfase van een proefproject om opladers te installeren in buurten met beperkte privéparkeergelegenheid.
Andere steden willen de bouwvoorschriften voor de elektrische transitie aanpassen. Portland overweegt een voorstel dat 50% van de parkeerplaatsen in de meeste nieuwe appartementencomplexen zou vereisen om een elektrische leiding te hebben in complexen met zes of minder ruimtes zouden ze allemaal EV-ready zijn.
Dergelijk beleid is van cruciaal belang voor wijdverbreide acceptatie van EV’s, omdat satisfied fiscale prikkels en een opkomende markt voor gebruikte EV’s eindelijk emissievrije auto’s binnen bereik zijn voor meer Amerikanen, zei Ingrid Fish, die verantwoordelijk is voor het decarbonisatieprogramma van Portland.
De initiatieven bootsen de initiatieven na die al zijn ingezet in andere landen die verder zijn in de adoptie van EV’s.
Londen heeft bijvoorbeeld 4.000 openbare opladers op straatverlichting. Dat is veel goedkoper – slechts een derde van de kosten van het aansluiten van een laadstation op het trottoir, zegt Vishant Kothari, supervisor van het crew voor elektrische mobiliteit van het Earth Assets Institute.
Maar Londen en Los Angeles hebben een voordeel ten opzichte van veel Amerikaanse steden: hun straatverlichting werkt op 240 volt, beter voor het opladen van EV’s. De meeste Amerikaanse straatverlichting in de stad gebruiken 120 volt, wat uren duurt om een voertuig op te laden, zei Kothari, die co-auteur was van een onderzoek naar het potentieel voor opladen op palen in Amerikaanse steden.
Steden moeten dus een combine van oplossingen gebruiken, van bestemmingsplanwijzigingen tot beleid dat snelladen op de werkplek aanmoedigt.
Veranderingen kunnen niet snel genoeg komen voor huurders die al in het bezit zijn van elektrische voertuigen.
Rebecca DeWhitt en haar companion rijgen een verlengsnoer aan een stopcontact bij de voordeur van hun huurhuis, een pad af en naar hun nieuwe Hyundai Kona op de oprit. Buiten het standaard stopcontact duurt het tot twee dagen en veel planning om hun EV volledig op te laden voor een reis.
‘Het is onhandig,’ zei DeWhitt. “En als we het hebben van een elektrisch voertuig niet zo waardeerden, zouden we de pijn ervan niet verdragen.”
Schrijf je in voor de Fortune-functies e-maillijst zodat u onze belangrijkste functies, exclusieve interviews en onderzoeken niet mist.