Ik had het genoegen om satisfied het Streamly-team te praten tijdens Articles Advertising and marketing Wereld around mijn favoriete onderwerp: hoe je kunstmatige intelligentie (AI) kunt toepassen op gross sales en marketing and advertising.
Voor de context, Stroomly is het videostreamingplatform van Material Marketing and advertising World satisfied doorway gurus geleide inhoud.
Ze stelden me een paar hele leuke vragen about AI, dus bekijk ons gesprek hieronder om een idee te krijgen van wat AI kan doen in gross sales en internet marketing.
Streamly: vertel ons iets above wat AI is en waarom het geweldig is voor advertising!
Als we denken aan kunstmatige intelligentie, worden onze geesten meteen gevuld met de Hollywood-versie van AI.
We denken aan T-1000 in de Terminator-filmfranchise, Data uit Star Trek, of zelfs Janet uit the Excellent Spot. We zijn er nog niet in termen van het hebben van een fysieke robotmarketeer of verkoper, maar misschien ooit!
Ondertussen wordt de AI waar we het vandaag above hebben vooral gebruikt om machine discovering-algoritmen in program in te bedden. Omdat het is ingebed in software program, kan AI, afhankelijk van wat de software package is en hoe de functies zijn gebouwd, marketeers of verkopers helpen efficiënter te zijn op drie manieren, waaronder:
- het uitvoeren van enkele van de meer repetitieve/vervelende taken
- voorspellen wat klanten kunnen doen om de algehele klantervaring te verbeteren
- marketeers helpen betere beslissingen te nemen door een enorme hoeveelheid gegevens te analyseren
For each definitie is kunstmatige intelligentie in de context van promoting en verkoop intelligentie die wordt getoond doorway equipment die worden gebruikt om besluitvorming mogelijk te maken, resultaten te voorspellen en de efficiëntie te verbeteren.
Streamly: laten we een snelle casestudy doen. We hebben een fictief merk wasmiddel genaamd ‘Double Down’. We willen je vragen om een korte strategie van 3-5 stappen te bedenken voor hoe je de promoting van dit solution fulfilled behulp van AI zou aanpakken.
Voordat we een strategie maken, moeten we de doelstelling verduidelijken.
Hier is het veronderstelde doel: Verdubbel de omzet voor Double Down op de Amerikaanse markt.
Mijn aanbevolen strategie zou zijn: Stimuleer de vraag fulfilled behulp van geïntegreerde campagnes by using television-commercials, evenals betaalde en organische sociale media.
Laten we het nu hebben above hoe AI kan worden gebruikt in television-commercials, copywriting en sociale media.
Allereerst kunnen creatieve concepten worden gegenereerd door AI. McCann Japan creëerde een AI CD-initiatief (artificial intelligence artistic director) dat creatieve concepten zou genereren. De bot bedacht een creatief principle voor een van hun klanten, Clorets kauwgom. De opdracht was: “Onmiddellijk frisse adem die 10 minuten aanhoudt.”
Bovendien, als we iemand nodig hebben om inhoud te schrijven en copywriting-taken uit te voeren, zijn er veel AI-schrijfassistent-instruments die er zijn, zoals Rytr, Jasper, QuillBot en Duplicate.ai voor copywriting.
Hier zijn 19 uitstekende hulpmiddelen voor AI-schrijfhulp voor u om uit te checken.
En op foundation van mijn strategie moeten we Fb-advertenties of Google-zoekwoordadvertenties weergeven.
Voor FB is er een lookalike-publieksfunctie, een AI-algoritme dat zich richt op het lookalike-publiek dat u wilt nastreven.
Voor Google-advertentiefuncties is er een vergelijkbare doelgroepfunctie die ook algoritmisch is ontworpen om u te helpen de juiste doelgroep te targeten.
Hier is de sleutel: je krijgt je lookalike-publiek niet de eerste keer goed, dus zorg ervoor dat je check, examination en nog eens examination.
Reward: er is een populaire instrument voor het genereren van AI-afbeeldingen genaamd Craiyon. Uitchecken Craiyon.com. U kunt trefwoorden invoeren die AI zal gebruiken om afbeeldingen te genereren op foundation van trefwoorden.
Craiyon is de nieuwe naam voor DALL-E mini, de populaire AI-beeldgenerator die is gemaakt doorway Boris Dayma achieved behulp van een open resource genaamd Open AI.
U kunt letterlijk een eenvoudige tekstprompt invoeren, zoals een pandabeer die een basketbal onderdompelt, en er een fotorealistisch beeld van maken.
U kunt verschillende woordcombinaties proberen en de AI zal tal van concepten voor u bedenken.
Overigens kan Craiyon ook foto’s realistisch bewerken of retoucheren doorway eenvoudige beschrijvingen in natuurlijke taal te typen, vervangt het naadloos een deel van de afbeelding met behulp van een proces dat in-painting wordt genoemd.
Bekijk deze online video om een beter idee te krijgen van waar ik het over heb.
Streamly: vertel ons wat je doet in de AI-ruimte en hoe je er voor het eerst bij betrokken raakte?
Ik hou van technologie en zien hoe het ons leven kan verbeteren.
Ik geloof dat AI technologie naar een hoger niveau kan tillen om equipment te helpen mensen beter te begrijpen en ons mogelijk te helpen onszelf beter te begrijpen.
AI is overal het is die onzichtbare hand die we niet zien. We gebruiken Waze om ons te helpen van punt A naar punt B te komen en dat wordt volledig mogelijk gemaakt doorway AI.
Google-zoekpogingen om onze vragen te beantwoorden, is ook AI aan het werk.
Netflix leert ondertussen je kijkvoorkeuren en doet aanbevelingen over wat je hierna zou willen zien.
AI is overal. Ik zou graag willen weten hoe dit verder van toepassing zal zijn op sales en promoting.
Streamly: waarom zouden marketeers AI moeten overwegen?
Toen we iPhones begonnen te gebruiken, waren veel ontwikkelaars bezig met het maken van verschillende apps om aan onze verschillende behoeften te voldoen.
Er is een gezegde dat “daar een app voor is”, en dezelfde analogie is van toepassing op AI “daar is een AI-gebruik voor”. Het is dus belangrijk om de veelzijdigheid van AI en de kansen die het biedt te begrijpen.
U kunt bijvoorbeeld AI-schrijfassistenten gebruiken. Je geeft AI een short above wat je in een alinea wilt schrijven, en de AI zal op zijn beurt een blogbericht voor je schrijven. Of u kunt gewoon een zin beginnen en AI zal deze voor u afmaken.
Afhankelijk van wat je marketingfuncties zijn, bedenk je wat je dagelijks doet. Als sommige taken repetitief zijn, wilt u misschien een Google-zoekopdracht uitvoeren om erachter te komen of er specifieke AI-resources zijn die u kunnen helpen.
Streamly: kun je ons enkele voorbeelden geven van AI die nu voor marketing and advertising wordt gebruikt?
Welnu, als u bijvoorbeeld aan e-mailmarketing doet, kunt u AI gebruiken die is ingebed in uw marketingautomatiseringstools om uw database verder te segmenteren.
Als u uw klanten beter wilt begrijpen, kunt u Chorus.ai gebruiken om klantenondersteuning en verkoopgesprekken op te nemen AI kan die oproepen analyseren en veel geweldige inzichten opleveren.
Streamly: wat is de beste manier om een AI-strategie op te bouwen?
AI is niet de heilige graal. In de huidige termen gaat AI meer more than device finding out, algoritmen en deep finding out.
Uw marketingstrategie moet nog steeds doorway de mens gemaakt zijn, dus denk goed na more than uw zakelijke doelen en doelstellingen voordat u een marketingstrategie opstelt die helpt om die contactpunten te bereiken.
Vergeet niet dat AI een middel is, geen strategie.
Ik stel voor dat mijn klanten beginnen met iets kleins. Als je applications gebruikt waarin AI is ingebed, probeer er dan mee te experimenteren en kijk hoe ze voor jou werken.
Als je een knowledge-analyseteam in huis hebt, identificeer dan een specifieke vraag die je graag beantwoord zou willen hebben, en werk dan samen fulfilled het group om verschillende datasets binnen en buiten het bedrijf te vinden van daaruit kunt u een product bouwen fulfilled behulp van de gegevens om mogelijke antwoorden te projecteren. Dit kan natuurlijk een budgettoewijzing vereisen om het te laten gebeuren, dus houd daar rekening mee.
Streamly: hoe vroeg moeten merken nadenken over de rol die AI zal spelen in hun marketingstrategie?
Ga nu het gesprek aan, tijdens uw jaarlijkse planningssessies. Identificeer de uitdagingen waarmee u wordt geconfronteerd en kijk of AI u kan helpen bij het oplossen van problemen.
Stel dat u werkt aan accountgebaseerde marketing voor 200 accounts. Is er, op foundation van de marketingtactieken die u gaat implementeren, een manier om hun koopintentie te voorspellen op foundation van hun afspraken met u? Wat kun je doen zodat ze hun interesse of koopintentie beter kunnen tonen?
Streamly: waar denk je dat de toekomst van AI in advertising naartoe zal gaan?
Vergeet niet dat ik zei dat AI doorway machines getoonde intelligentie is die bedoeld is om ons te helpen de efficiëntie te verbeteren, resultaten te voorspellen en/of beslissingen te nemen.
De toekomst van advertising and marketing zal de kracht van AI weerspiegelen om repetitieve taken in excess of te nemen die we niet willen doen, de koopbelangen van klanten te projecteren, resultaten te voorspellen en/of ons te helpen beslissingen te nemen more than budgettoewijzingen, evenals optimalisatie van marketingkanalen .
Eerlijk gezegd, de lucht is de limiet.
Er is echter een duistere kant van AI, zoals diepe vervalsingen of zelfs onjuiste voorspellingen. Vergeet niet dat AI leert net als mensen. Als we AI een afbeelding van een kat zouden geven, maar deze ten onrechte als een vliegtuig werd bestempeld, zou de verkeerde informatie blijven hangen. Labeling of datasets zijn dus van cruciaal belang. Anders is het rubbish in en rubbish out.
Nogmaals, AI is geen wondermiddel. Uiteindelijk moet u nog steeds uw gezond verstand gebruiken en bepalen hoe u AI wilt gebruiken om uw marketingstrategie een enhance te geven.
Martech Stack beheersbaar maken – 3 dingen om te weten
Hoe kunstmatige intelligentie te gebruiken in advertising and marketing
MarTech in de praktijk: kansen, developments en uitdagingen
Voorbeelden uit de praktijk van AI in marketing and advertising