Zoekmachineoptimalisatie, of SEO, is het meest gehoorde jargon in digitale marketing. Het is het proces waarmee u het verkeer naar een site wilt verbeteren in vergelijking met andere sites.

Een gebruiker typt een zoekterm in en krijgt talloze resultaten waarbij een van de sites als eerste verschijnt. Hoe gebeurde dit? Het is omdat de site geoptimaliseerde inhoud heeft die hem de toppositie in zoekmachines geeft.

Wanneer je content niet geoptimaliseerd is, zal je site niet het gewenste bereik hebben. Dit kan om verschillende redenen gebeuren, die we als fouten zullen markeren.

Waarom SEO belangrijk is voor SaaS-bedrijven

Waarom SEO belangrijk is voor SaaS-bedrijven

Laten we, voordat we verder gaan met het leren over de fouten, bespreken waarom: SEO cruciaal voor SaaS.

  • Het helpt om uw betaalde marketingkosten te verlagen.
  • Het helpt om beter te scoren en een voorsprong te hebben op de concurrenten.

Met zoveel voordelen verbonden aan SEO voor SaaS, kunnen we begrijpen hoe goed een bedrijf kan presteren met goede optimalisatie.

Maar stel je voor wat er gebeurt als dit niet goed wordt gedaan. Het is mogelijk dat zelfs SEO-experts eenvoudige SaaS SEO-fouten kunnen maken bij het plannen van een marketingstrategie.

Deze SaaS SEO-fouten kunnen schadelijk zijn voor de groei van uw bedrijf. Daarom moet u leren wat deze zijn en corrigerende maatregelen nemen om ze in de toekomst te vermijden.

Veelvoorkomende SaaS SEO-fouten die u moet vermijden

De volgende zijn de meest voorkomende Saas SEO-fouten die u moet vermijden, anders wilt u meer verkeer:

  • Focussen op de zoekmachine in plaats van het publiek.
  • Meer focus op het ontwerp en de mooie elementen.
  • Inhoudelijke doelstellingen zijn niet duidelijk.

Veelvoorkomende SaaS SEO-fouten die u moet vermijden

1. Slechte inhoud

We zagen hierboven dat het inhoud is die moet worden geoptimaliseerd om beter te ranken. Met slechte inhoud zal uw site het niet goed doen.

Wanneer u goede inhoud heeft, kan dit uw conversiepercentages verhogen. Content is een essentieel onderdeel van SEO en kan een make-or-break indruk maken.

De inhoud die u aanbiedt, moet klantgericht zijn, zodat deze in hun zoekopdracht terechtkomt. Je moet ook letten op het aantal woorden van je inhoud. Wanneer de inhoud te kort is, pikken zoekmachines deze helemaal niet op. Er zijn minimaal 300-500 woorden nodig om op de ranglijst te komen.

Daarom zijn zowel de kwaliteit als de kwantiteit van de inhoud het belangrijkst voor Saas SEO.

2. Trefwoordvulling

SEO-inhoud is trefwoordgericht. Neem altijd trefwoorden op in uw inhoud. Zorg ervoor dat u goed onderzoek doet voordat u het trefwoord opneemt; anders kan het beter worden vermeden omdat het geen resultaten kan opleveren.

Het trefwoord moet geschikt zijn en door zoekmachines kunnen worden opgepikt. Veel websites begrijpen het belang van zoekwoorden niet en vele anderen overdrijven het. Beide praktijken kunnen geen gezonde resultaten opleveren.

U moet zoekwoorden niet negeren en tegelijkertijd uw inhoud niet overal vol met zoekwoorden plaatsen. Unieke inhoud met organisch vermengde zoekwoorden is gemakkelijk te lezen en te begrijpen door het publiek. Introduceer nooit zoekwoorden alleen om het te doen.

3. Focussen op de zoekmachine in plaats van het publiek

Zoekmachines spelen inderdaad een belangrijke rol bij het rangschikken van uw site. Maar voor dit doel moet u niet alleen inhoud voor de zoekmachine maken. Het negeren van het publiek in uw inhoud kan een kostbare fout blijken te zijn.

Wanneer gemaakt voor zoekmachines, ziet de inhoud er eentonig uit zonder enig persoonlijk tintje. Uw inhoud moet waarde toevoegen aan de uiteindelijke gebruiker van het product of de dienst. Als de lezer het nuttig vindt, resulteert dit in onmiddellijke conversies.

Zoals besproken, moet uw inhoud organische zoekwoorden bevatten en hoogwaardige, informatieve inhoud voor het publiek bieden. Als je geeft wat het publiek nodig heeft, is de kans klein dat je wordt gemist.

4. Copycat-strategie

Met goede content kun je concurrenten voorblijven. Om dit te bereiken, moet u zoekwoorden en backlinks met de hoogste rangorde onderzoeken, maar mag u niet dezelfde strategieën van uw concurrerende bedrijven kopiëren.

Kopiëren in SEO levert niet het gewenste resultaat op. Het kan alleen maar verwoestend zijn op de lange termijn. U mag een ongepaste strategie kopiëren. Dit kan op elk moment het bedrijf van de concurrent samen met dat van jou neerhalen.

Uw SEO-inhoud moet gericht zijn op uw publiek en moet uw zakelijke ideologieën weerspiegelen. Dit is uniek voor elk bedrijf en moet daarop worden gericht.

5. Meer focus op het ontwerp en de mooie elementen

Zoekmachines pikken trefwoorden en andere belangrijke inhoud op uw site op. Veel bedrijven maken een fout door mooie ontwerpelementen, video’s en dergelijke op te nemen. Ze realiseren zich niet dat deze niet worden geplukt door zoekmachines.

Design is slechts een deel van de pagina en definieert niet de volledige inhoud. Inhoud en vormgeving moeten complementair zijn om waarde toe te voegen aan de kijker.

Je moet ze alleen met mate opnemen en je richten op goede inhoud. Bij het opnemen van afbeeldingen worden ze niet specifiek genoemd om de oplossing voor een probleemsituatie aan te pakken. Dus zoekmachines kunnen zich niet met hen associëren en zullen geen resultaten kunnen leveren zoals vereist door het publiek. De crawlers kunnen geen informatie extraheren uit video’s of afbeeldingen.

6. Geen links maken

Content is belangrijk, maar minstens zo belangrijk zijn de links die ermee verbonden zijn. Zelfs sommige experts maken deze fout in Saas SEO-inhoud.

Ze concentreren zich meer op trefwoorden en vullen de volledige inhoud met alle trefwoorden die ze via onderzoek hebben verkregen. Het is belangrijk op te merken dat zonder links deze zoekwoorden geen enkele waarde toevoegen.

Je zult veel slecht gerangschikte inhoud hebben. Het kan even duren voordat links resultaten weergeven, maar ze zijn permanent. Ze kunnen een grote bijdrage leveren aan het bewerkstelligen van een positieve impact op uw merk.

Om deze fout te voorkomen, maakt u links samen met inhoud, zodat u backlinks en een goede hoeveelheid inhoud hebt.

7. Inhoudelijke doelstellingen zijn niet duidelijk

Uw inhoud moet gericht zijn op het publiek. Het moet een oplossing bieden voor hun probleem. Alleen dan zal het publiek uw inhoud nuttig vinden. Hiervoor moet er eerst een identificatie van het probleem zijn.

Als je content niet doelgericht is, kan het geen resultaat opleveren. Als uw publiek na het lezen van de inhoud geen waarde vindt, gaan ze over naar relevante inhoud. Uw concurrent heeft in dit geval voordeel.

Om dit te voorkomen, moet u ervoor zorgen dat u de doelstellingen duidelijk maakt in uw koppen, metabeschrijvingen en subkoppen. Tijdens het zoeken naar inhoud kan uw publiek eenvoudig uw site kiezen via de zoekresultaten van de zoekmachine. U kunt dit alleen mogelijk maken met een goed zoekwoordonderzoeksproces.

8. Niet-gebruik van analyses

Analytics helpen om uw succes te meten, dat wil zeggen, ze vertellen u hoe uw sites scoren. Als u geen analyses gebruikt, zullen al uw optimalisatie-inspanningen in de soep lopen. Veel bedrijven maken deze fout. Analytics is als feedback; we weten hoe belangrijk feedback is voor de groei van een bedrijf.

Analyses helpen om te bepalen wat voor uw site werkt en wat u moet vermijden. Er zijn nu verschillende online analytische tools beschikbaar waarmee u het sitegedrag moeiteloos kunt volgen.

Wanneer u een idee heeft over hoe uw site het doet, is het gemakkelijker om inhoud dienovereenkomstig te maken en te optimaliseren.

Stappen die u moet nemen om uw SaaS SEO-fouten op te lossen

Stappen die u moet nemen om uw SaaS SEO-fouten op te lossen

  • De gebruikerservaring die je aan het publiek geeft, is erg belangrijk. De eerste paar seconden van de landing op uw pagina bepalen of de bezoeker verder wil gaan met de site of niet.
  • Zorg voor prominente informatie met een minimaal ontwerp, zodat het de aandacht van de gebruiker trekt direct na het bezoeken van uw site.
  • De gebruikerservaring die van uw site wordt verwacht, is dat deze eenvoudig, bruikbaar, gemakkelijk toegankelijk, geloofwaardig en waardevol moet zijn.
  • Zoekmachines zoals Google zijn overgestapt op mobiel-eerst indexeren, wat betekent dat de mobiele versie van de site wordt gebruikt voor rangschikkingsdoeleinden.
  • Dit houdt in dat uw site ook mobiele gebruikers een goede gebruikerservaring moet kunnen bieden.
  • Je hebt ook tools om te analyseren hoe vriendelijk je mobiele versie is, zodat je wijzigingen kunt doorvoeren voor een betere ranking.
  • Het plannen van het ontwerp en de inhoud voor zowel mobiele als desktopversies kan resulteren in een betere optimalisatie.
  • Er moet ook speciaal belang worden gehecht aan lokale SEO’s.
  • Je zou kunnen plannen om trefwoorden, metabeschrijvingen, enz. op te nemen die regiospecifiek zijn.
  • Hoe meer snelheid, hoe groter de kans dat het wordt opgepikt door zoekmachines.
  • Bekijk de tools die online beschikbaar zijn om uw snelheid te verbeteren.

SEO is van vitaal belang voor alle SaaS-bedrijven

Zoekmachineoptimalisatie is van vitaal belang voor alle online bedrijven. Wat belangrijker is, is het op de juiste manier realiseren van de optimalisatie. Fouten kunnen optimalisatie tot een mislukking maken, ondanks het feit dat er veel moeite is gestoken in het maken van inhoud.

Ik hoop dat de bovenstaande punten inzicht geven in de fouten die vaak worden gemaakt in SaaS SEO en manieren om hetzelfde te voorkomen. Door deze te volgen, kunt u op het goede spoor blijven.

Leave a Reply