Elke e-mailmarketingcampagne heeft zijn eigen unieke doel, maar het doel is uiteindelijk om uw abonnee te overtuigen om te converteren (uw gewenste eindresultaat). Of het doel van uw e-mail nu is om mensen aan te moedigen een aankoop te doen, een item te downloaden of een volledig artikel te lezen, het is belangrijk om te weten welke specifieke (en definitieve) actie u abonnees wilt laten ondernemen. Fulfilled die laserfocus ben je gewapend om geweldige e-mails te ontwerpen die de aandacht trekken en abonnees overtuigen om te converteren.

Lees verder voor zeven suggestions die u kunt toepassen op uw e-mails van Litmus Electronic mail Advertising Director Jaina Mistry in excess of hoe u precies dat kunt doen. (Willen meer te weten komen about haar inzichten more than het optimaliseren van uw e-mails voor conversie? Bekijk dit Regular Get in touch with on-demand from customers webinar.)

1. Identificeer een primair doel voor uw e-mail

Als u begrijpt wat u probeert te bereiken, zal het maken van elk ander element van uw e-mail veel gemakkelijker zijn – van het schrijven van de kop tot het vinden van de juiste e-mailafbeeldingen die geschikt zijn voor uw publiek, tot het aanscherpen van die perfecte connect with-to-motion ( CTA) die conversies zal stimuleren.

2. Gebruik een zeer herkenbare afzendernaam

Je afzendernaam heeft de grootste invloed op het al dan niet openen van je e-mails. Web zoals je misschien niet bereid bent om een ​​telefoontje van een onbekend nummer aan te nemen, is de kans groter dat abonnees je e-mail opmerken wanneer ze het merk herkennen waarvan het afkomstig is.

Als u de naam van een persoon wilt gebruiken om de boodschap van uw organisatie informeler en toegankelijker te maken, zorg er dan voor dat u de aanwezigheid van uw merknaam behoudt, zodat uw ‘Van’-naam duidelijk is voor uw abonnee. Bij Litmus gebruiken we bijvoorbeeld een raamwerk als “[Employee Name] at Litmus” voor die e-mailcampagnes die een meer persoonlijk tintje verdienen.

bij Litmus gebruiken we een raamwerk als “[Employee Name] at Litmus” voor die e-mailcampagnes die een meer persoonlijk tintje verdienen.

3. Laat je onderwerpregel en voorbeeldtekst samenwerken

Zie uw onderwerpregel en voorbeeldtekst als associates in crime. U kunt bijvoorbeeld een vraag stellen in de onderwerpregel en deze beantwoorden (of het antwoord plagen) in de voorbeeldtekst.

Schroom niet om aanbiedingen of zelfs woorden als ‘gratis’ te gebruiken als het waar en gepast is om tot actie te komen. Dat oude e-mailmarketingaxioma dat er bepaalde woorden zijn die uw e-mails automatisch naar spam sturen, is gewoon niet meer van toepassing. (En natuurlijk kunt en moet u e-mailtests uitvoeren voordat u verzendt om de rode vlaggen te herkennen en te corrigeren die aangeven dat dit zou kunnen.)

4. Kies een lay-outstroom waardoor mensen willen lezen

Door greatest practices voor e-mailontwerp te volgen, kunt u ervoor zorgen dat u een visueel aantrekkelijke, scanbare en toegankelijke e-mail creëert.

Als het doel van uw e-mail is om te converteren (actie te stimuleren), kunnen drie opties voor e-mailontwerp bijzonder krachtig zijn.

E-mailontwerp #1: omgekeerde piramide

E-mailontwerptechniek omgekeerde piramide

De omgekeerde piramidestructuur is geweldig voor e-mails die een CTA promoten. Het ontwerp leent zich er inherent voor om de ogen van de abonnees te leiden naar waar u wilt dat ze die duidelijke actie ondernemen.

Bij Litmus vertrouwen we sterk op dit e-mailontwerp voor de e-mails die we gebruiken om Litmus-bronnen voor imagined management te promoten, zoals een webinar of een gids. Het strakke ontwerp is eenvoudig en effectief, met wat uiteindelijk een lange kop, een afbeelding en een paar regels tekst is.

Het onderstaande voorbeeld laat zien hoe we de omgekeerde piramide gebruiken om de aandacht te vestigen op de kop, subkop en CTA-knop bovenaan de e-mail, met behulp van elementen van de Z-patroontechniek.

Voorbeeld van lakmoes e-mail omgekeerde piramide

E-mailontwerp #2: Z-patroon

E-mailontwerptechniek met Z-patroon

Het e-mailontwerp fulfilled Z-patroon is geweldig voor dingen als: e-mailnieuwsbrieven-of elke e-mail waarin u echt wilt dat de lezer betrokken blijft. Het patroon van de inhoud zorgt ervoor dat het oog van de lezer van back links naar rechts springt. Door afbeeldingen op te nemen, wordt de inhoud een beetje afgebroken om ze lezend te houden.

E-mailontwerp #3: F-patroon

E-mailontwerptechniek met F-patroon

Het e-mailontwerp fulfilled F-patroon is vergelijkbaar satisfied het Z-patroon, maar omdat de tekst en inhoud hyperlinks uitgelijnd zijn, kan het voor sommigen gemakkelijker te lezen zijn. Houd hier rekening mee op basis van uw abonneepubliek.

Dit voorbeeld uit onze Litmus Weekly nieuwsbrief maakt gebruik van het F-patroon.

Litmus Wekelijkse e-mailnieuwsbrief met e-mailontwerp F-patroon

Ongeacht het e-mailontwerp dat u kiest, onthoud dat afbeeldingen er anders uit zullen zien op foundation van de e-mailclient. Het uitvoeren van grondige e-mailtests en QA voordat u op verzenden drukt, is de sleutel om te weten hoe uw e-mail er echt uit zal zien in de inbox van uw abonnees.

Als de meerderheid van uw abonnees e-mailclients gebruiken die niet automatisch afbeeldingen laden, heeft u nog steeds opties.

  • Optie 1: gebruik afbeeldingen in uw e-mail, maar vertrouw er niet op. Assist uw publiek om actie te ondernemen op uw e-mail. Zie afbeeldingen als puur decoratief.
  • Optie 2: gebruik e-mails in platte tekst. Voer exams uit op de berichten om erachter te komen welke kopie het beste resoneert achieved het publiek en wat die conversies stimuleert.

5. Gebruik koppen om een ​​eenvoudige hiërarchie aan te sturen

Probeer deze truc wanneer je je koppen schrijft. Vraag jezelf af hoe ze zouden lezen als iemand de e-mail zou scannen en alleen je koppen zou lezen.

Als uw koppen herhalend zijn, kan uw abonnee de interesse verliezen voordat ze uw CTA bereiken. Houd uw kopstijlen reliable in uw e-mail, zodat het visueel duidelijk is dat het een kop is, zelfs in één oogopslag.

Hoe mooi uw e-mail ook is, de meeste zullen geen tijd besteden aan het lezen ervan mensen hebben de neiging om e-mails te scannen. Zorg ervoor dat de koptekst en de tekst van de CTA-knop op elkaar aansluiten en samenwerken.

Wanneer u CTA-kopieën schrijft, gebruik dan actiewoorden met context voor uw CTA-knoppen. Hierdoor weten lezers wat ze kunnen verwachten als ze klikken en is het toegankelijk voor mensen die schermlezers gebruiken. Een CTA als ‘meer informatie’ vertelt de abonnee bijvoorbeeld niets more than wat ze echt van de klik krijgen. Maar een CTA als “Lees het menu” vertelt ze alles!

6. Gebruik afbeeldingen

Elke e-mail zou een soort van afbeeldingen moeten hebben. Het grijpt de aandacht en geeft een beetje een visuele pauze voor de lezer. Afhankelijk van uw branche, doelgroep en merk, wilt u misschien experimenteren fulfilled elementen zoals geanimeerde GIF’s en interactieve e-mailafbeeldingen.

Dat gezegd hebbende, is het belangrijk om je publiek (en de GIF die je overweegt) in gedachten te houden, dus het is een toegevoegde waarde en geen afschrikmiddel voor je e-mail. Omdat GIF-animatie erg snel is, kan het schadelijk zijn voor mensen satisfied een visuele beperking of epilepsie, maar snel bewegende GIF’s in het algemeen kunnen zelfs als afleiding fungeren voor mensen zonder visuele beperking. Overweeg of de GIF de ervaring voor de abonnee beter of afleidend maakt.

Laadtijd is ook van cruciaal belang wanneer u afbeeldingen gebruikt houd uw bestandsgrootte klein. Hoewel niet alle e-mailclients animatie ondersteunen (we kijken naar u Outlook 2007-2019), doen velen dat wel.

7. Examination wat werkt voor uw publiek

Er is zoveel dat u kunt (en moet!) testen om te zien wat werkt voor uw unieke publiek. Probeer deze twee benaderingen voor A/B-testen.

1. Stuur twee versies van je e-mail naar een percentage van je publiek

Er is geen vaste regel about welk share van uw publiek in uw ‘proefkonijn’-groep moet zitten, maar 25% moet redelijk representatief zijn voor uw publiek.

Na een bepaalde tijd (of het nu uren of een paar dagen is), wordt de winnende versie (gedefinieerd door de conversieratio) naar de rest van je publiek gestuurd.

2. Verdeel je publiek 50/50

Het ene publiek krijgt een ‘controle’ en het andere een ‘testversie’. Controleer uw e-mailanalyse om te zien wat beter presteert.

Probeer een van deze e-mailelementen te testen – zorg er wel voor dat u zich aan één variabele tegelijk houdt.

Maak e-mailcampagnes die converteren

Wanneer u e-mailontwerp benadert met het oog op wat u echt wilt dat abonnees achieved uw e-mail doen, wordt het gemakkelijker om de juiste benadering van uw onderwerpregels, inhoud, afbeeldingskeuzes en ontwerp te vinden. Pas deze zeven guidelines toe en examination onderweg om meer betrokkenheid en conversies in uw e-mailcampagnes te stimuleren.

Leave a Reply