Tenzij uw naam Apple, Amazon of een handvol andere bedrijven is, is directe merkbekendheid geen luxe die de meesten van ons hebben. Aangezien het merk van een bedrijf een integraal onderdeel is van financieel succes, is het hebben van een solide marketingstrategie van cruciaal belang. Elke marketingprofessional weet dat digitale advertising and marketing de snelste manier is om de naamsbekendheid te vergroten en klanten te ontmoeten waar ze zijn.

Wanneer u een merkbekendheidscampagne ontwikkelt, is de waarde van het focussen op digitale internet marketing onmiskenbaar. Het bevordert niet alleen het vertrouwen bij uw klanten, maar ook bij 299 miljoen mensen elke dag online zijn, heb je een publiek dat smacht naar meer inhoud. Maar het digitale marketingveld is enorm.

Bij het ontwikkelen van een strategie voor merkbekendheid moet u een beslissing nemen in excess of welke digitale marketingkanalen u wilt gebruiken en hoeveel prioriteit u aan elk kanaal wilt geven. En, zoals we weten door de explosie van TikTok tijdens de pandemie, kunnen kanalen enorm populair worden en nieuwe kansen creëren voor marketeers. Satisfied andere woorden, kijk altijd naar developments.

7 digitale marketingkanalen voor merkbekendheid

Voor marketingactiviteiten die zijn ontworpen om u op de radar van de consument te krijgen – prime-of-the-funnel, in het spraakgebruik van de branche – zijn er zeven belangrijke digitale marketingkanalen om te overwegen.

Search engine optimisation

Google verwerkt more than negen miljard zoekopdrachten elke dag. Dat is drie keer zoveel als twee jaar geleden. On the web zoeken is onze go-to-oplossing voor bijna elke vraag of elk probleem dat we hebben. Als uw web page een van de eerste dingen is die in de zoekresultaten wordt weergegeven wanneer iemand op zoek is naar antwoorden op een probleem dat uw producten oplossen, kan dit ertoe leiden dat duizenden nieuwe mensen in excess of u leren.

Zoekmachineoptimalisatie (Website positioning) is een concurrerend digitaal marketingkanaal en een kanaal dat tijd nodig heeft om resultaten te zien. Maar wanneer u ervoor kunt zorgen dat uw web-site op de eerste pagina van Google (en andere zoekmachines, maar vooral Google) wordt weergegeven, levert dit aanzienlijke voordelen op in naamsbekendheid. Meer dan dat, het helpt u relevante merkbekendheid te bereiken, aangezien Search engine optimisation-zoekwoordtargeting betekent dat u specifiek mensen bereikt die op zoek zijn naar wat u doet.

Hoewel het een tijdje kan duren voordat Search engine optimization-resultaten worden bereikt, heeft het spelen van het lange spel zijn voordelen. Hoe meer u de autoriteit van uw web-site opbouwt, hoe meer zoekwoorden u op pagina 1 kunt claimen. En als u eenmaal op pagina 1 bent, is het gemakkelijker om daar te blijven.

Blijf de concurrentie voor. Download hier uw Web optimization-checklist.

Betaalde zoekadvertenties

Betaald zoeken (ook bekend als pay out-for each-simply click/PPC)-advertenties is het betaalde broertje van Seo. Beide digitale marketingkanalen zijn gericht op het verkrijgen van zichtbaarheid binnen zoekmachines, maar waar Search engine marketing is gericht op organische resultaten, is betaald zoeken hoe u in de betaalde resultaten verschijnt. Voor sommige zoekopdrachten domineren die betaalde resultaten de pagina satisfied zoekresultaten van zoekmachines (SERP), waardoor zoekers naar beneden moeten scrollen om zelfs de organische resultaten te zien.

seo-ppc-marketing

Betaald zoeken biedt een aantal duidelijke voordelen van Seo. Omdat u rechtstreeks betaalt voor die topposities, in plaats van te moeten werken om ze te verdienen, kan betaald zoeken de naamsbekendheid veel sneller vergroten dan Search engine marketing-inspanningen. Het is mogelijk om te worden weergegeven op pagina 1 van Google vanaf de eerste dag dat u advertenties begint weer te geven (als u de praktische strategies volgt). En betaalde campagnes geven u de mogelijkheid om aan te geven wie uw advertenties zullen bereiken op foundation van factoren zoals demografie, geografie en zoekgedrag .

U kunt ook een bijzonder groot bereik bereiken, aangezien Google Advertisements een displaynetwerk bevat dat de advertenties aanstuurt die u op internet websites op online ziet, evenals op andere Google-eigendommen zoals Gmail en YouTube. Hoewel er een reeks van is factoren die het bereik van een advertentie bepalen, weten we dat deze meer dan 90 procent van alle internetgebruikers kan bereiken.

Sociale media marketing

Sociale media blijven een dagelijkse gewoonte voor 307,2 miljoen mensen in de VS. Het is de norm voor gebruikers van sociale media om minstens één keer per dag een sociaal-mediaplatform te bezoeken. Deze platforms zijn een integraal onderdeel van hoe mensen winkelen, communiceren en hun nieuws krijgen. Het zou dan ook geen verrassing moeten zijn om te horen dat advertising and marketing through sociale media misschien wel het belangrijkste digitale marketingkanaal is om te overwegen in elke merkbekendheidsstrategie.

Socialmediamarketing omvat alles wat u gratis op sociale media doet, of in ieder geval dat u het alleen aan arbeidskosten betaalt. Het begint met het onderzoeken van de beste kanalen om te targeten, op basis van waar uw publiek hun tijd doorbrengt. En hoewel het het delen van inhoud en promoties van uw eigen web site omvat om de naamsbekendheid te vergroten, is het internet zo belangrijk om tijd door te brengen op uw sociale-mediaplatforms in interactie fulfilled andere accounts.

Social media internet marketing moet deels zelfpromotie zijn, deels het opbouwen van relaties. Gebruik uw platforms om inhoud van andere weblogs en influencers in uw branche te delen die nuttig zijn voor uw publiek, en om deel te nemen aan relevante gesprekken. Doorway nieuwe relaties aan te gaan, start off je een aanhang op te bouwen, wat essentieel is voor het gebruik van social media marketing and advertising voor merkbekendheid.

social-media-marketing-instagram

Adverteren op sociale media

Een grote uitdaging in social media marketing and advertising, vooral voor nieuwe accounts, is dat de enige mensen die de meeste van je updates zien degenen zijn die je al hebben gevolgd. Dat maakt het inzetten van social media internet marketing voor naamsbekendheid een langzame propositie. Maar je kunt sneller zichtbaarheid en volgers verdienen door ook te investeren in advertenties op sociale media.

Adverteren op sociale media is voor marketing op sociale media wat betaald zoeken is voor Search engine optimization. Alle belangrijke sociale-mediaplatforms bevatten advertentie-opties en de meeste zijn pay-for every-click on zoals zoekadvertenties. Ze bevatten ook uitgebreide targetingopties, zodat u uw berichten onder de aandacht kunt brengen van de specifieke gebruikers van sociale media die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in uw merk.

social-media-advertenties

Naast adverteren op de belangrijkste sociale platforms, winnen veel merken aan populariteit op sociale media doorway populaire influencers in hun area of interest te identificeren en fulfilled hen samen te werken om hun merken te promoten. Mensen met een grote aanhang op sociale media hebben al het vertrouwen en de aandacht van uw publiek gewonnen. Als ze berichten more than uw merk plaatsen, is dit een snelle manier om meer interesse en volgers te krijgen.

Ontdek hoe u vind hier de juiste social media influencers voor jouw merk.

Contentmarketing

Contentmarketing is zowel een belangrijk digitaal marketingkanaal op zich als een kanaal dat elk ander kanaal op deze lijst ondersteunt. Wanneer u consequent hoogwaardige inhoud maakt die related is voor uw publiek, geeft dit u de kans om meer zoekwoorden in Search engine marketing te targeten en houdt u uw internet site actueel, wat Google leuk vindt. Het geeft andere internet sites ook meer redenen om naar u te linken, wat een belangrijke rankingfactor is voor crawlers of indexeerders.

Bovendien is elk stukje nuttige inhoud waarop uw publiek wil klikken iets dat u kunt promoten op sociale media en in uw advertenties. Als het enige dat u op deze kanalen moet promoten uw producten zijn, dan hoopt u dat iemand zal converteren wanneer ze voor het eerst about u horen.

Satisfied contentmarketing kunt u potentiële klanten bereiken satisfied nuttige inhoud wanneer ze voor het eerst vragen stellen die betrekking hebben op uw producten. U kunt die eerste voet aan de grond krijgen op het gebied van merkbekendheid en deze gebruiken om vertrouwen op te bouwen, zodat de kans groter is dat u afterwards top rated of mind bent wanneer ze dichter bij het nemen van een aankoopbeslissing zijn.

Publieke relaties

Community relations is een ander krachtig digitaal marketingkanaal en krijgt vaak minder aandacht dan de anderen op deze lijst. Een goede PR-strategie levert je vermeldingen op in publicaties die je publiek leest, wat zowel de naamsbekendheid vergroot als kan resulteren in gezaghebbende inbound links die je Search engine optimisation een enhance geven.

Moderne PR omvat ook het pitchen van gastposts en believed management-artikelen op relevante web sites op internet. Door te schrijven above onderwerpen die uw publiek belangrijk vindt in spraakmakende branchepublicaties, bouwt u vertrouwen op in de stemmen die uw merk vertegenwoordigen, zelfs als de inhoud niet immediate about uw producten gaat.

7. Movie

Satisfied meer dan 2,5 miljard gebruikers, YouTube is een van de meest populaire web sites op world-wide-web, wat laat zien hoe graag mensen video’s bekijken. Natuurlijk, een deel daarvan zijn kattenvideo’s, maar consumenten nemen ook deel aan merkvideo’s. Meer dan een derde van de consumenten zei dat ze de voorkeur geven aan movie boven andere soorten merkinhoud, en 53 procent zei dat ze meer geneigd zijn om fulfilled een merk in call te komen na het bekijken van een video clip.

Videomarketing is een verlengstuk van contentmarketing. Het kan een nuttige vorm van inhoud zijn voor het verstrekken van nuttige informatie en antwoorden op veelgestelde vragen van uw klanten, en kan op sociale media en in advertenties worden gepromoot, web als geschreven inhoud.

videomarketing

Hoe u de beste digitale marketingkanalen kiest voor merkbekendheid

Kiezen welke digitale marketingkanalen je in een merkbekendheidscampagne wilt opnemen, gaat minder above het kiezen tussen de verschillende kanalen, maar meer more than het uitzoeken van de juiste combine van het gebruik van meerdere kanalen. De meeste van deze kanalen werken beter samen dan alleen. U wilt de meeste, zo niet alle, gebruiken om achieved succes naamsbekendheid te krijgen.

Volg deze stappen om de juiste mix voor uw bedrijf te bepalen.

Definieer duidelijk je doelen.

Je belangrijkste doel is naamsbekendheid, maar hoe meet up with je dat? Als uw prioriteit ligt bij het opbouwen van de reputatie van uw bedrijf, moeten imagined leadership-tactieken zoals PR voorrang krijgen. Als het verhogen van het aantal mensen dat over uw merk leert uw belangrijkste doel is, dan zullen kanalen zoals betaald zoeken en Search engine marketing u helpen grotere aantallen te bereiken.

Doe publieksonderzoek.

Merkbekendheidscampagnes zijn niet one particular sizing suits all, omdat elk merk een ander publiek heeft dat ze moeten bereiken. De kanalen waarop u uw tijd en geld besteedt, moeten rechtstreeks verband houden achieved hoe uw publiek hun tijd on the internet doorbrengt en hoe zij hun aankoopbeslissingen nemen. Gebruik doelgroeponderzoek om inzicht te krijgen in de on the internet gewoonten van uw klanten en de kanalen die ze het meest gebruiken om meer te weten te komen around merken en om te beslissen met welke ze contact willen opnemen.

Denk aan uw budget.

Je moet je keuzes binnen het funds houden dat je hebt. PPC-advertenties en advertenties op sociale media kunnen kostbaar worden, maar ze kunnen ook snellere resultaten opleveren. Strategieën zoals Search engine optimization, social media advertising and marketing en PR kosten minder, maar u zult nog steeds moeten betalen voor de tijd die de experts die u inhuurt besteden aan de uitvoering ervan. Denk goed na more than uw spending plan en weeg af hoe de kosten van verschillende marketingkanalen zich verhouden tot uw prioriteiten.

Maak een strategie.

Beslissen op welke digitale marketingkanalen u zich moet concentreren, is slechts een onderdeel van een strategie, u moet ook bepalen hoe u ze allemaal gaat gebruiken. Een goede strategie is nadenken in excess of hoe de verschillende kanalen elkaar kunnen ondersteunen en je merkbekendheidsactiviteiten verbinden fulfilled de internet marketing die je team creëert. Een goede marketingstrategie houdt immers niet op bij bewustwording u wilt ook conversies genereren.

Houd resultaten bij en verfijn uw strategie.

De keuzes die je maakt op dag 1 van je merkbekendheidsstrategie zullen niet fantastic zijn omdat je fulfilled beperkte informatie werkt. Elke dag dat uw merkbekendheidscampagne loopt, krijgt u waardevolle gegevens die u meer vertellen more than wat werkt. Gebruik die informatie om uw digitale marketingmix zo nodig aan te passen, zodat u het aantal relevante mensen dat u in de loop van de tijd bereikt, kunt vergroten.

Vind uw marketingmix voor merkbekendheid

Elk digitaal marketingkanaal heeft zijn unieke sterke punten. Om te bepalen hoe goed elk van hen zal renderen voor uw merk, moet u erin duiken en aan de slag gaan. Het vinden van de juiste combine is ​​niet eenvoudig, dus wees niet verbaasd als je het moeilijk vindt om te weten waar je moet beginnen.

Als u gestrest raakt bij het uitzoeken in welke digitale marketingkanalen u het meest moet investeren, kunt u zich wenden tot iemand satisfied meer ervaring. Een goed inbound marketingbureau is goed thuis in alle digitale marketingkanalen en weet hoe ze elk moeten gebruiken om de naamsbekendheid te vergroten bij het specifieke publiek dat u wilt bereiken.

Geïnteresseerd in het lanceren van een digitale marketingstrategie? Approach vandaag nog een consult with in.

Inbound-Marketing-Buy-in-budgetten-best-practices

Leave a Reply