5 praktische tips voor donatiepagina’s voor non-profitorganisaties die conversies stimuleren

Non-profit vrijwilligers met gedoneerde items


Uw on-line donatiepagina is een van de meest cruciale onderdelen van uw non-profitwebsite. Het is waar uw supporters geschenken maken en een van de doelpagina’s waar u lezers naartoe stuurt in uw outreach- en marketingactiviteiten.

Uw donatiepagina moet potentiële donateurs verwelkomen en hen leiden door het proces van het invullen van hun giften.

De manier waarop u het on-line donatieformulier opmaakt, het soort vragen dat u stelt en de instruments voor webbouwers en fondsenwerving die u gebruikt, kunnen een aanzienlijke invloed hebben op het al dan niet doen van de donatie.

Fulfilled een aantal belangrijke ontwerpelementen kan uw donatiepagina een prominente rol spelen bij het vergroten van het draagvlak.

De beste non-profitwebsites bevatten on the internet donatiepagina’s die gemakkelijk te gebruiken zijn en supporters aanmoedigen om door te gaan in de schenktrechter. Industry experts die gespecialiseerd zijn in uw behoeften kunnen uw beste keuze zijn voor verbeteringen, maar er zijn nog tal van stappen die u kunt nemen om een ​​robuustere donatiepagina te bouwen die bezoekers in donateurs verandert.

Hier zijn vijf praktische recommendations voor donatiepagina’s die conversies en donaties stimuleren.

1. Ingesloten en aangepast donatieformulier

Bij het ontwerpen van uw on the internet donatiepagina wilt u een gestroomlijnde ervaring creëren. Zelfs enkele van je meest gepassioneerde supporters kunnen uiteindelijk besluiten niet te geven als ze gefrustreerd zijn doorway een lang of te ingewikkeld on the internet donatieformulier.

Investeer in een speciale on-line donatietool om ervoor te zorgen dat u uw donateurs de beste ervaring biedt.

Uw donatieformulieren verzamelen essentiële statistieken die kunnen worden gebruikt voor toekomstige fondsenwervingsbeslissingen en kunnen worden gebruikt om outreach-inspanningen te optimaliseren. Zoek een tool die aan die huidige behoeften voldoet en kan worden meegeschaald naarmate uw organisatie groeit.

Fulfilled de juiste on the net donatietool kunt u uw formulier insluiten in de internet site van uw non-profitorganisatie en de velden en het uiterlijk aanpassen.

Met een geïntegreerd on line donatieformulier is er geen risico dat het schenkingsproces wordt onderbroken. Donateurs worden niet naar een pagina van derden gestuurd en kunnen in plaats daarvan communiceren met het formulier op de donatiepagina.

Soms kan het schokkend zijn om naar een onbekende internet site te gaan om persoonlijke informatie in te vullen, vooral als de gebruiker de branding niet herkent. Dit kan leiden tot een hoog bouncepercentage, waarbij donateurs de pagina sluiten voordat ze hun reward afronden!

Naast het insluiten van uw online donatieformulier in uw web site, moet uw donatietool volledige aanpassing mogelijk maken. Een aangepast formulier kan u helpen een sterk non-profitmerk op te bouwen.

Maar een onnodig lang donatieformulier kan donoren wegjagen, dus het vereist alleen essentiële velden. Als u aanvullende vragen wilt stellen om meer gegevens te verzamelen, beperk deze dan tot slechts één of twee velden en zorg ervoor dat u deze als niet verplicht markeert.

Naast het samenstellen van een naadloze donatie-ervaring voor donateurs, kan je on the internet donatietool op de volgende manieren helpen bij je digitale inzamelingsacties:

  • Verbind supporters fulfilled je missie achieved volledig merkgebonden donatieformulieren.
  • Moedig supporters aan om op een meer consistente basis te geven met terugkerende cadeau-opties. Alleen al het bieden van deze keuze vergroot de kans op dit soort duurzame ondersteuning!
  • Visualiseer inzichten beter en neem belangrijke beslissingen more than donatiepagina’s. De juiste geïntegreerde device verzamelt de gegevens afkomstig van donatieformulieren en rapporteert deze aan uw CRM voor toekomstige analyse. Zo kom je erachter welke specifieke campagne of welk designelement de meeste conversies genereerde.

Uw on-line donatiepagina presteert alleen zo goed als de device die u gebruikt dat toestaat. Zorg ervoor dat de oplossing waarin u investeert kan voldoen aan de hierboven beschreven behoeften en een naadloos donatieproces voor donateurs zal creëren.

2. Voorgestelde donatiebedragen

Soms weten je supporters dat ze willen geven, maar ze weten het misschien niet hoeveel geven. Het is een goede gewoonte om voorgestelde donatiebedragen op te nemen.

Voorgestelde donatiebedragen op uw inzamelingsformulieren helpen op twee manieren:

  1. Ze kunnen donateurs helpen die niet zeker weten hoeveel ze moeten geven om een ​​echte influence te maken.
  2. Ze kunnen donateurs aanmoedigen om hun donaties te verhogen tot het bedrag dat als gemiddeld wordt beschouwd.

Dit betekent echter niet dat u willekeurige hoge bedragen moet kiezen en moet hopen dat uw donateurs ze kiezen.

Het kiezen van voorgestelde donatiebedragen vereist meer strategie dan dat. EEN studie van de Booth College of Enterprise van de University of Chicago ontdekte dat uw voorgestelde bedragen van invloed zijn op het aantal donaties, dus kies verstandig.

Als voorgestelde bedragen ook zijn ingesteld hoog, zullen er waarschijnlijk minder individuele donaties zijn, maar de bijdragen zullen hoger zijn. Als de bedragen te groot zijn laagheb je meer cadeaus, maar de totale waarde ervan is lager.

De donatiesuggesties die u aanbiedt, moeten evenwichtige opties bieden en zijn waarschijnlijk afhankelijk van uw campagne. Overweeg de volgende guidelines om u te helpen de beste bedragen te bepalen die donateurs zullen aanmoedigen om te geven:

  • Zorg ervoor dat het bedrag pertinent is voor de doelgroep. Als je inzamelingsactie gericht is op recente alumni van de universiteit, heeft het misschien geen zin om grote bedragen voor te stellen.
  • Segmenteer de opties op bekende donatieniveauvoorkeur. Als je weet dat je doelgroep de neiging heeft om op verschillende niveaus te doneren, maak er dan een gemiddelde van en maak daar je voorgestelde opties van.
  • Markeer één standaard donatiebedrag. Dit kan donateurs aanmoedigen om dat bedrag te geven, vooral als ze denken dat het uw gemiddelde on line donatie vertegenwoordigt.
  • Take a look at de donatiebedragen. Als je merkt dat donateurs de laagste optie blijven gebruiken, overweeg dan om die iets hoger te maken.

Naast het hebben van voorgestelde donatiebedragen, kan het helpen om elk bedrag te koppelen aan de verwachte effects. Bijvoorbeeld, zeggen dat een present van $ 100 zal helpen X aantal gezinnen gedurende Y dagen te voeden, is veel aantrekkelijker dan alleen maar om het bedrag te vragen. Een strategie die affect combineert met een beetje groepsdruk of overtuigingskracht zal de beste resultaten opleveren.

3. Bijpassende cadeaumogelijkheden

Een gemiddeld $ 4- $ 7 miljard aan bijpassende cadeaufondsen gaat jaarlijks niet op.

Corporate matching gift-programma’s zijn een uitstekende manier voor bedrijven en bedrijven om meer filantropisch betrokken te raken. In deze programma’s stemmen werkgevers ermee in om donaties van werknemers aan in aanmerking komende organisaties financieel te matchen.

Het matchen van geschenken is een van de gemakkelijkste manieren voor uw organisatie om de inkomsten uit fondsenwerving te verhogen zonder uw donateurs te vragen om meer te geven. U moet echter nog steeds laat donateurs weten more than de kans.

Vaak worden deze fondsen niet opgeëist omdat donoren die in aanmerking komen voor een match niet eens beseffen dat hun werkgevers dit soort programma’s hebben.

Overweeg om een ​​doorzoekbare database satisfied bijpassende cadeaus op te nemen in uw on line donatiepagina. Hierdoor kunnen donateurs hun geschiktheidsstatus opzoeken als een naadloos onderdeel van hun on the net schenkingservaring.

Met de juiste software voor bijpassende cadeaus kunnen donateurs de naam van hun werkgever opzoeken en alle benodigde informatie ontvangen, inclusief aanvraagformulieren, deadlines, liefdadigheidsvereisten en minimal- en maximumbedragen voor bijpassende cadeaus.

4. Geïntegreerd betalingsproces

De laatste stap van de on-line donatie-ervaring is het indienen van betalingsgegevens. Zorg ervoor dat betaling een geïntegreerd onderdeel is van het schenkingsproces, aangezien u niet wilt dat deze cruciale stap de anders naadloze ervaring van de donateur onderbreekt. Dit kan met een geïntegreerde betalingsverwerkingstool.

Uw betalingsverwerker moet niet alleen zijn geïntegreerd in de donatietool, maar ook over de nodige veiligheidsmaatregelen beschikken. Oplichting achieved creditcards en fraude fulfilled donatieformulieren zijn veelvoorkomende uitdagingen en risico’s bij het uitvoeren van een on line transactie. Dit betekent dat uw donatietool PCI-compatibel of gecertificeerd moet zijn.

De Payment Card Market (PCI) heeft gegevensbeveiligingsnormen opgesteld om ervoor te zorgen dat klantinformatie en gegevens worden beschermd. Alle on the internet betalingen moeten worden afgehandeld via een resource die aan deze normen voldoet. PCI-compliance wordt aanbevolen voor: allemaal on the internet handelaren.

Uw betalingsverwerkingstool moet ook ACH-debet- en creditbetalingen kunnen verwerken, zodat donateurs het meest comfortabel kunnen betalen. Als ze ervoor kiezen om een ​​terugkerend cadeau te sturen, zorg er dan voor dat je betalingsverwerker een manier heeft om hun betalingsgegevens op te slaan, zodat het in de toekomst gemakkelijk cadeaus kan geven.

5. Toegankelijkheid en naleving

De beste non-profitwebsites geven prioriteit aan toegankelijkheid en gebruiksgemak.

Webinhoud mag niet discrimineren op het gebied van locatie, taal, apparaat of bekwaamheid. Als u de toegankelijkheid van uw on-line donatiepagina niet in gedachten houdt, sluit u mogelijk hele groepen mensen uit.

Stel dat uw donatieformulier bijvoorbeeld niet werkt op mobiele apparaten. Het is dus ontoegankelijk voor mobiele donateurs, wat betekent dat je een belangrijk kans geven.

Hoewel het essentieel is dat uw donatiepagina gemakkelijk navigeerbaar en bruikbaar is, moet deze, om als volledig toegankelijk te worden beschouwd, ook voldoen aan de relevante wetten, waaronder de Us citizens With Disabilities Act (ADA), die discriminatie van mensen met een handicap verbiedt.

Hier zijn enkele snelle recommendations om ervoor te zorgen dat uw on the web donatiepagina toegankelijk en compatibel is:

  • Zorg ervoor dat het is geoptimaliseerd voor elk apparaat
  • Gebruik geen felle kleuren of andere zintuiglijke gegevens om belangrijke informatie door te geven
  • Label alle velden en knoppen van het donatieformulier duidelijk
  • Geef alternatieve tekst met afbeeldingen of media
  • Zorg voor een duidelijke structuur en tabvolgorde voor elke pagina op uw web-site

Toegankelijkheid en naleving in het achterhoofd houden is noodzakelijk om ervoor te zorgen dat uw missie een zo breed mogelijk publiek bereikt. Als u meer wilt weten over hoe uw on-line donatiepagina staat fulfilled betrekking tot toegankelijkheid en naleving, kunt u overwegen om samen te werken fulfilled een webdesigner of webdesignconsultant achieved ervaring in de non-profitsector.

Uw on the net donatiepagina kan helpen om conversies en fondsenwervingspercentages te verhogen, of het kan de barrière zijn die nieuwe potentiële supporters onbedoeld afschrikt.

Zorg ervoor dat u een naadloze schenkingservaring faciliteert en mogelijkheden biedt voor added betrokkenheid en meer fondsenwerving. De tips in deze gids zouden u een solide basis moeten geven en enkele volgende stappen om in gedachten te houden als u verder gaat met uw donatiepagina.