In mijn ervaring hebben sommige van de beste bedrijven meerdere companions, fulfilled complementaire sterke punten. Het starten en runnen van een bedrijf vereist veel verschillende vaardigheden en interesses, en niet veel van ons hebben ze allemaal. Ik ben bijvoorbeeld een introverte productman die niet zoveel geeft om het opbouwen van de personeelsrelaties die nodig zijn om een gemotiveerd crew te behouden.
Daarom raad ik in mijn begeleiding van potentiële technische ondernemers die een echte passie voor hun technologie hebben, vaak aan dat ze een mede-oprichter zoeken die de internet marketing- en uitvoeringselementen van de nieuwe onderneming kan beheren. In de restaurantbusiness zie ik vaak dat goede koks niet slagen doorway geen associate te hebben of de juiste mate van concentration op de financiële kant van de vergelijking.
Het vinden van de juiste en compatibele partner is echter een moeilijke uitdaging, internet als het vinden van een partner. De relatie moet werken en er moet vertrouwen zijn op alle niveaus. Mijn advies is om eerst de relatie op te bouwen door te netwerken en een aantal gemeenschappelijke waarden en passie te vinden, voordat je ervan uitgaat dat geld en ervaring alle potentiële partnerverschillen zullen oplossen.
Als je begint, is het belangrijk om goed naar je eigen drijfveren te kijken, vergeleken fulfilled de kritische succeselementen die ik in elk bedrijf zie, ongeacht het domein. Hier zijn enkele belangrijke die ik heb geleerd in mijn jarenlange ervaring:
1. Zakelijk succes vereist emphasis en uitvoering.
Veel slimme mensen die ik ken vallen in de categorie ‘ideemensen’. Het kan zijn dat u nooit op zoek bent naar nieuwe ideeën en manieren om de aantrekkingskracht van uw bedrijf te vergroten. Of misschien verveelt u zich snel door de noodzakelijke emphasis op belangrijke doelstellingen, of de dagelijkse uitdagingen van het behalen van resultaten die de boeken in evenwicht houden.
Hoe sterk uw passie ook is, een bedrijf heeft resultaten nodig om te slagen. Soms is een vertrouwde lover of mede-oprichter nodig om een winnende strategie te creëren en de moeilijke beslissingen te nemen om de veranderingen of scharnierpunten doorway te voeren om de eindstreep te halen, in plaats van op te geven.
2. Balans tussen passie en realiteit en comments van klanten.
Een sterke visie en diep inzicht kunnen uw bedrijf van de grond krijgen, maar succes op de lange termijn vereist constante gegevensanalyse, statistieken en aandacht voor uw klantfeedback. Als het volgen van de markt en het controleren van de realiteit niet jouw ding zijn, heb je misschien een associate nodig die dat gat kan opvullen.
Tegenwoordig is klantenloyaliteit gebaseerd op de ‘totale klantervaring’, in tegenstelling tot prijs of provider alleen. Hun ervaring is hun close-to-conclude reis fulfilled jou, te beginnen met hoe hun vrienden je zien, winkelplezier, by way of assistance en levering. Permit op allemaal.
3. Vermogen om individuen in teams te organiseren en te motiveren.
Sommige bedrijfsleiders die ik ken, houden nog steeds van de oude autocratische benadering, waarbij ze alle beslissingen en richting geven vanachter de gesloten deur van hun hoekkantoor. De teams van vandaag verwachten hun eigen processen te sturen, fulfilled zichtbare leiderschapsondersteuning en communicatie van iedereen.
Volgens consistente responses van de afgelopen jaren is teambetrokkenheid nog steeds een kritieke succesfactor en lijkt het vast te zitten op een historisch dieptepunt van minder dan 40 procent ‘volledig betrokken’. Als je het goed doet, heb je een enorme kans op succes op lange termijn.
4. Stimuleer onophoudelijk verbetering, verandering en groei.
Hoe sterk uw oplossing vandaag ook is, deze zal morgen veranderen. De concurrentie zal verbeteren, de markt zal veranderen en uw klanten zullen meer eisen. U, of uw spouse, moet voortdurend gefocust zijn op deze behoeften, evenals de noodzaak om herhaalbare processen te optimaliseren.
De uitdaging is om proactief veranderingen in de markt voor te blijven, in plaats van te wachten en te reageren op de volgende crisis. Dit vereist dat u of uw companion actief naar klanten luistert, economische en maatschappelijke trends opspoort en op de hoogte blijft van de nieuwste technologieën.
5. Bouw zakelijke relaties en een persoonlijk merk op.
Voor succes op lange termijn en groei van het aandeel, moet u of een associate voortdurend netwerken voor mentoring en een actieve rol spelen in brancheconferenties om uw persoonlijke merk en leiderschapsvaardigheden op te bouwen. In het bedrijfsleven is het voor mij duidelijk dat wie je kent web zo belangrijk is als wat je kent.
Ik heb gemerkt dat zelfs de grootste merkleiders, waaronder Invoice Gates van Microsoft en Mark Zuckerberg van Twitter, tijd vinden om achieved hun mentoren en collega’s door te brengen. Deze relaties, vooral tussen bedrijfstakken, dwingen hen om hun eigen denken uit te breiden.
Ik geloof in het benutten van uw sterke punten en het gebruik van companions of medeoprichters om uw zwakke punten te versterken. Ik raad u aan om uw sterke kant vroeg te gebruiken om de juiste partner of associates aan te trekken, en niet te wachten tot uw bedrijf in gevaar komt of het stressniveau te hoog wordt. Begin vandaag en geniet van het leren.