Softwareleveranciers worden doorgaans geen organisaties op ondernemingsniveau door zich op één solution te concentreren.
Succes kan voortkomen uit een kernaanbod, maar dat is niet genoeg voor duurzame groei. Deze merken kunnen dergelijke hoogtepunten alleen bereiken doorway een grondig begrip van hun markt en kopers.
Maar kopers hebben veel meer te overwegen wanneer hun visie zich uitbreidt van het ene products naar een productfamilie.
Voor bedrijven die zaken willen uitbreiden fulfilled bestaande klanten en tegelijkertijd nieuwe klanten willen verwerven, biedt het bundelen van hun producten een geweldige kans. Het sluiten van deze grotere deals zal echter niet gemakkelijk zijn.
In dit artikel bespreken we hoe u satisfied succes klanten kunt overtuigen om uw volledige productpakket aan te schaffen. Laten we erin duiken, en je zult op weg zijn om het “suiteleven” te leven.
Wat is een productsuite?
Productsuites zijn combinaties van producten van één enkele leverancier die bedrijven een voordeel kunnen bieden door een uitgebreide reeks functies en functionaliteit, vooraf gebouwde integraties en vereenvoudigde leveranciersrelaties.
De phrase komt vaker voor in de B2B-softwareruimte, omdat veel leveranciers hun productsuites zorgvuldig ontwerpen als een uitgebreide oplossing voor een breed scala aan zakelijke uitdagingen.
Laten we bijvoorbeeld zeggen dat u de oprichter bent van a klantrelatiebeheer (CRM) softwarebedrijf dat lokale bedrijven bedient, zoals tandartspraktijken, automonteurs en meer. Uw bedrijf zag al vroeg succes satisfied een kern-CRM, maar bood uiteindelijk aanvullende producten aan, zoals een e-mailmarketingtool, een websitebouwer en een AI-messengerbot.
Al deze producten worden afzonderlijk verkocht en staan op zichzelf. Wanneer ze samenkomen in één oplossing, creëren ze een robuuster aanbod voor deze kleine bedrijven.
Een geschiedenisles uit de Microsoft Business Suite
Microsoft Workplace is bijna universeel voor de meeste pc-gebruikers above de hele wereld. Maar ooit was Microsoft Business niet zo’n dominante element op de werkvloer.
In de eind jaren 80 tot commence jaren 90, Microsoft had behoorlijk wat concurrenten, maar toen het bedrijf voor het eerst Phrase, Excel en PowerPoint bundelde, begon een felle strijd om de markt voor zich te winnen. Concurrerende application zoals de tekstverwerker van WordPerfect en de 1-2-3-spreadsheet van Lotus waren elk op zichzelf populair. Microsoft was echter iets op het spoor.
De grote concurrenten van Microsoft, Borland, Lotus en WordPerfect, haastten zich om hun krachten te bundelen en hun eigen productsuite samen te stellen. Helaas sputterden deze partnerschappen uiteindelijk vanwege verschillende juridische gevechten onder deze concurrenten.
Een deel van het succes van Microsoft kwam voort uit het feit dat kopers van bedrijfssoftware er de voorkeur aan gaven software program te kopen achieved betere onderlinge compatibiliteit en vergelijkbare grafische interfaces.
Meer dan 30 jaar later on heeft Microsoft nog steeds de meest gebruikte kantoorsoftware ter wereld. Maar zelfs deze productsuite is in de loop van de tijd veranderd en biedt meer flexibiliteit voor meer kopers, afhankelijk van hun behoeften.
De kracht van productsuites voor grote ondernemingen
De moderne B2B-softwarewereld is heel anders dan die van het start off van de jaren negentig. Van langere verkoopcycli tot een toenemend aantal belanghebbenden en inkoopcommissies, verkopen aan kopers wordt alleen maar moeilijker.
Organisaties worden gevoeliger voor softwarekosten nu de inflatie stijgt en veel bedrijven zich voorbereiden op een dreigende neergang van de markt. Desondanks kunnen grote ondernemingen aanzienlijk profiteren van het aanbod van productsuites.
Ten eerste zijn productsuites een uitstekende manier om bestaande relaties uit te breiden fulfilled klanten die al bij u kopen. Doorway ze binnen te halen fulfilled een enkel merchandise, wordt de kans groter om grotere discounts en meer inkomsten te scoren zonder bij te dragen aan acquisitiekosten.
Ten tweede helpen productsuites uw merk naar een hoger niveau te tillen om de erkenning te verdienen dat het een meer holistische oplossingsbenadering is.
3 ideas om kopers te winnen
We weten dat leveranciers van B2B-computer software, naast de huidige gebeurtenissen en het marktsentiment, voor unieke uitdagingen staan. Doorway echter een paar dingen in gedachten te houden, kan elk ondernemingssoftwarebedrijf kopers satisfied succes overtuigen waarom ze een entire productsuite nodig hebben.
1. Creëer een samenhangende ervaring
Aangezien afzonderlijke producten vaak het toegangspunt zijn voor kopers, moeten de andere producten in de suite net zo waardevol zijn. Enkele veelvoorkomende manieren om dit te bereiken zijn:
- Functies en functionaliteit uitbreiden
- Vereenvoudiging van relaties met leveranciers
Het punt hier is om voort te bouwen op het succes van elk products om nog uitgebreider te worden wanneer het samen wordt gebruikt. De exclusiviteit van deze uitbreidingen zorgt ervoor dat het een meer samenhangende ervaring wordt.
2. Geef de voorkeur aan prijstransparantie
Een van de grootste uitdagingen bij het promoten van productsuites is de prijsstelling. Hoe meer producten uw suite bevat, hoe verwarrender het kan zijn voor kopers.
Prijstransparantie is more than het algemeen een goede zaak voor leveranciers om te overwegen, maar dit kan moeilijk te bereiken zijn vanuit een operationeel en verkoopperspectief. Deze complexiteit kan ontstaan op basis van uw SaaS-softwareprijsmodel, maar overweeg indien mogelijk of dit potentiële aarzeling voor uw klanten en potential customers wegneemt.
3. Verminder de complexiteit van berichten
Volwassen leveranciers van bedrijfssoftware hebben vaak talloze producten die ze aan klanten leveren. Hoe meer producten u heeft, hoe meer informatie u moet overbrengen. Houd er rekening mee dat een goed principe in uw verkoop en advertising and marketing de eenvoud van uw berichten is.
Zoals elke verkoopvertegenwoordiger u zal vertellen, is de taal van softwareverkoop niet iets dat u van de ene op de andere dag oppikt. Hoe meer producten, functies en functionaliteit uw productsuite biedt, hoe moeilijker het is om de berichtgeving precies goed te krijgen.
Bedrijven kunnen dit probleem oplossen door middel van initiatieven zoals het aanscherpen van advertising and marketing- en verkoopbevorderende written content, maar prioriteit geven aan impactvolle berichten zou een leidend kompas moeten zijn voor hoe u satisfied kopers above uw productsuite praat.
Introductie van G2-productsuites
Als toonaangevende marktplaats voor B2B-computer software is er een reden waarom G2 een cruciale rol blijft spelen in het besluitvormingsproces voor kopers. Volgens de Gedragsrapport G2-softwarekoper voor 2022vertrouwen kopers steeds minder op verkoopteams van leveranciers, terwijl door gebruikers gegenereerde inhoud en beoordelingssites steeds invloedrijker worden.
76%
van de respondenten denkt dat internet websites met merchandise- en servicebeoordelingen betrouwbaar of zeer betrouwbaar zijn.
Bron: G2
En omdat G2 de plek is voor application, kondigen we met trots een nieuw aanbod aan: G2-productsuites.
Productsuiteprofielen zijn ontwikkeld om beter te laten zien hoe verkopers verkopen en kopers kopen en bieden een gestroomlijnd enkelvoudig overzicht van het volledige productaanbod van een leverancier. Deze speciale weergave is een a single-cease-store voor kopers en verkopers om beoordelingen, prijzen en informatie over alle producten vanaf één plek te bekijken.
Uiteindelijk toont de lancering van Item Suite-profielen de kracht van een volledig suite-, cloud- of platformaanbod op G2.com – dat op zijn beurt leveranciers ondersteunt bij hun doelen om de merkaanwezigheid te vergroten en grotere deals te sluiten.
Concentration op whole-service oplossingen om grotere promotions te sluiten
Door gebruik te maken van deze topoverwegingen in combinatie satisfied G2 Merchandise Suite-profielen, kunnen verkopers effectief betere gesprekken voeren achieved klanten en gerelateerde producten of oplossingen delen die nodig zijn om hun doelen te bereiken.
Het gebruik van productsuites is een van de ‘geschiktste’ manieren om uw merk naar een hoger niveau te tillen en de vraag op G2.com te vergroten.
Vind en declare vandaag nog uw Item Suite-profiel op G2.com door naar de kassa te gaan deze bron.