10+ B2B influencer-marketingvoorspellingen van topexperts en influencers

10 B2B influencer marketing voorspellingen collage afbeelding

Hoe ziet de toekomst van B2B-invloed eruit en hoe zullen wereldwijde topmerken slagen met B2B-influencermarketing in het streven naar 2023 en daarna?

Met de recente lancering van ons geheel nieuwe, 59 pagina’s tellende 2022 B2B Influencer Marketing Research Report, is er geen beter moment om deze vragen te stellen aan enkele van de beste B2B-beïnvloeders uit de B2B-industrie, toonaangevende B2B-marketeers van grote merken en leidinggevenden van platformmanagers voor influencer-marketingtechnologie.

De populariteit van influencer marketing neemt toe, zoals: 85 procent van de respondenten van ons uitgebreide onderzoek verwacht dat de activiteit het komende jaar zal toenemenwaarbij B2B-marketeers hun niveau van volwassenheid en verfijning verhogen en verschuiven naar always-on, op relaties gebaseerde influencer-gemeenschappen.

Laten we meteen een kijkje nemen naar de toekomst en de kracht van B2B-invloed van 10 van ‘s werelds beste experts en influencers.

(Klik door voor meer voorspellingen)

10+ B2B influencer-marketingvoorspellingen van topexperts en influencers

Tamara McClary
Tamara McClary
Directeur
Thulium
@TamaraMcClear
“Sceptisch over leiderschap, merken en conventionele autoriteit, zijn de percepties van kopers veranderd, waardoor relaties een cruciaal onderdeel van de marketing-ROI-vergelijking zijn geworden. Mensen nemen aankoopbeslissingen op basis van aanbevelingen en percepties van mensen (geen merken) die ze respecteren en vertrouwen. Influencers zullen essentieel zijn voor het humaniseren van B2B-merken in 2022.”

Pierre-Loïc Assayag
Pierre-Loïc Assayag
Oprichter en Chief Executive Officer
Traackr
@pierreloic

“De stijgende kosten van digitale reclame en drukke markten maken het voor bedrijven belangrijker om zinvollere manieren te vinden om hun kopers op de markt te brengen. De toekomst is aan bedrijven die creatieve, authentieke en transparante manieren vinden om samen te werken met influencers om hun eigen merk te verbeteren en het publiek te bereiken waar ze willen zijn.”

Hana Benkirane
Hana Benkirane
Senior marketingmanager
LinkedIn-verkoopoplossingen

“Influencer-marketing zal een cruciale rol blijven spelen voor B2B-merken en hun go-to-market-strategieën. De kracht ligt in het opbouwen van authentieke relaties met gelijkgestemde influencers die de boodschap van je merk naar bestaande en toekomstige klanten kunnen versterken.”
Jay Baer
Jay Baer
Keynote-spreker, best verkocht
Auteur en oprichter
Overtuig en converteer
@JayBaer

“Nu de concurrentie voor influencers enorm toeneemt, zullen merken zich op langere termijn verbinden aan favoriete influencers, door met hen samen te werken aan uitgebreide programma’s. Op hun beurt zullen influencers niet-concurrentiebedingen aangaan met specifieke merken. Op dezelfde manier waarop Matthew McConaughey Lincoln en Toyota niet kan steunen, zullen B2B-beïnvloeders hun invloed moeten koppelen aan één concurrent per branche.”

Kevin Jackson
Kevin Jackson
Bestverkopende auteur en
Senior Vice President Channel Sales
Totale netwerkservice
@Kevin_Jackson

“Net als elk ander nieuw bedrijf, vereist de snelle en brede acceptatie van influencer marketing een veel hoger niveau van professionaliteit en innovatie.
Beïnvloeders moeten niet alleen hun boodschap afstemmen op de primaire zakelijke uitdagingen van hun doelgroep, maar ze moeten zichzelf ook beschikbaar stellen voor interactieve uitwisselingen via meerdere communicatiekanalen via sociale media.”

https://www.youtube.com/watch?v=videoseries
Klik op Afspelen – Dit bericht wordt u aangeboden door het 2022 State of Influencer Marketing Research Report – Bekijk de voorbeeld hier of download het VOLLEDIGE rapport.

Amisha Gandhi
Amisha Gandhi
Senior Vice President Marketing
Tipalti
@AmishaGandhi

“De toekomst draait om geïntegreerde marketing en klantervaring. Marketeers zullen de influencer-component moeten aansluiten op het complexe proces van B2B-aankoopcycli op alle contactpunten (van bloginhoud tot gated ervaringen tot ABM tot belangenbehartiging) om betrokkenheid en ROI te stimuleren.”

Angela Lipscomb
Angela Lipscomb
Influencer Relations Manager
SAS

“B2B-merken zullen op zoek gaan naar nieuwe platforms om een ​​millennial- en Gen Z-publiek te bereiken. TikTok-makers voegen zich bij traditionele technologie-influencers in het ‘influencer-startteam’. Managers van influencers zullen de nuances moeten leren van het werken met deze makers, maar de basis zal altijd gelden als authentiek, samenwerkend en relatiegericht.”

Theodora Lau
Theodora Lau
Auteur, oprichter
Onconventionele ondernemingen
@psb_dc

“Ik geloof dat storytelling aan belang zal winnen in B2B-marketing, aangezien merken op nieuwe en andere manieren contact willen maken met hun publiek; en we hebben een unieke kans om de verhalen vorm te geven door een lens van een gedeeld doel en visie op de toekomst.”

Jon Leiberman
Jon Leiberman
Vice-voorzitter van Content, Social en
Influencer-marketing
vraagbasis
@reporterjon

“Wil je dat mensen echt opletten? Gebruik dan video. Woorden die rechtstreeks uit de mond van influencers worden gesproken, resoneren op een manier die woorden op een scherm niet doen. B2B zal steeds meer op B2C gaan lijken als het gaat om het gebruik van video als middel om invloed uit te oefenen.”

Tim Williams
Tim Williams
Directeur
Onalytica
@williamstim
“Influencermarketing is nu een essentieel onderdeel van de B2B-marketingstrategie, maar influencers en merken werken nog steeds aan de beste manieren om samen te werken. Er is nu technologie nodig om de industrie te laten rijpen door de engagementstandaarden vast te stellen en de activering en het beheer van influencers te stroomlijnen.”

De toekomst van B2B influencer-marketing: meer informatie

Zoals deze inzichtelijke voorspellingen van Tamara, Pierre-Loïc, Hana, Jay, Kevin, Amisha, Angela, Theodora, Jon en Tim laten zien, ziet de toekomst van B2B influencer marketing er rooskleurig uit.

Dank aan iedereen voor het delen van nuttige inzichten over wat de toekomst in petto heeft voor succesvolle B2B influencer-marketing.

Om u te helpen gemakkelijk in contact te komen met en alle top B2B influencer marketingexperts die we hier hebben genoemd, plus alle andere toonaangevende materiedeskundigen die in ons 2022 B2B Influencer Marketing Research Report staan ​​vermeld, te volgen. volg de handige Twitter-lijst we hebben gecreëerd.

U kunt ook aanvullende inzichten uit het rapport halen door de 20 B2B influencer-marketingexperts te volgen die het bevat – die onze CEO Lee Odden onlangs gedeeld in “Spotlight on Talent: 20 B2B Influencer Marketing Experts om te volgen in 2022 en daarna” – en door een inleiding te krijgen tot enkele van de belangrijkste take-aways die het bevat door onze “Infographic: 20 Key Insights From The 2022 B2B Influencer-marketingrapport.”

Je vindt veel meer over de toekomst van B2B influencer marketing en de kracht ervan bij het opbouwen van relaties, het creëren van influencer communities, interne invloed van leidinggevenden en meer in ons geheel nieuwe 2022 B2B Influencer Marketing Research Report. De 59 pagina’s zijn rijk aan enquête-inzichten, casestudy’s van B2B-merken, een lijst van 20 top influencer-marketingbeoefenaars van grote B2B-merken en nog veel meer.

Ga nu aan de slag en ontdek onze geheel nieuwe 2022 B2B Influencer Marketing Report previewof spring er meteen in en download het volledige rapport boordevol gegevens PDF.

Download 2022 State of B2B Influencer Marketing Report